googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
سه شنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۰۲ ق.ظ

چه نوع ماده شوینده ای با اسکرابر استفاده میشود؟

استفاده از یک اسکرابر یا دستگاه زمین شوی صنعتی روشی انعطاف پذیر و مقرون به صرفه برای آن است که هر محیطی را در بهترین شرایط نگه داریم. اگرچه مکانیزم های درگیر در عملکرد یک دستگاه اسکرابر صنعتی به حد کافی تاثیرگذار هستند اما استفاده از ماده شوینده نیز مهم می باشد اگر بخواهید که حتی سرسخت ترین لکه های روی کفپوش را هم از بین ببرید. بنابراین این سوال مطرح می شود که چه نوع ماده شوینده ای با دستگاه اسکرابر قابل استفاده است. در این پست بررسی اجمالی در مورد رایجت ترین فرمولاسیون ها و همچنین مزایایی که هر یک از آنها ارائه می کنند صورت گرفته است.


شوینده قلیایی قابل استفاده با اسکرابر صنعتی

اکثریت تمیز کننده های زمین از ترکیبی از شوینده های شیمیایی در فرمولاسیون خود استفاده می کنند. مواد شوینده قلیایی در ذات خود غیراسیدی هستند  بنابراین این مواد به سطح مربوطه آسیب نمی رسانند. بطور کلی این شوینده ها برای کار با دستگاه کف شوی صنعتی در مقایسه با محلول های تمیز کننده اسیدی که برای از بین بردن رسوبات غیرارگانیک استفاده می شوند، ایمن تر هستند. بعضی از مواد شوینده قلیایی شامل موارد زیر هستند البته به این موارد محدود نمی شوند:

هیدروکسید پتاسیم

هیدروکسید سدیم

وایتکس

آمونیاک

توجه کنید که مخلوط کردن این مواد با مواد شوینده دیگر می تواند خطرناک باشد زیرا گازهای مضر مثل کلرید ایجاد شده و ممکن است بصورت تصادفی استنشاق شود.


محلول های شوینده اسیدی

برخی سطوح نظیر بتن یا سنگ ممکن است به مواد شوینده ای نیاز داشته باشند که شامل مواد اسیدی باشد. اسید هیدروکلریدریک و اسید استیک (سرکه) هر دو بسته نوع کفپوش قابل استفاده می باشند. اگرچه این محلول ها بطور کلی رقیق می شوند همچنان باید هنگام انجام عملیات نظافتی دقت کافی صورت گیرد.


Detergent

کاربرد مواد شوینده تنها در کنار مواد شیمیایی ذکر شده در بالا معنا می دهد. Detergent ها به از بین بردن جرم های سرسخت کمک می کنند و بسیاری از آنها به گونه ای فرموله شده اند که استفاده از آنها همراه با اسکرابر موجب درخشش سطح کفپوش می شود.


مواد شوینده از بین برنده چربی

ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که ایجاد چربی یک چالش جدی باشد.  مثال های رایج شامل کفپوش رستوران ها و تاسیسات ذخیره و نگهداری مواد غذایی می باشد. در این موارد، اضافه کردن عوامل چربی زدا به محلول شوینده ممکن است مورد نیاز باشد.  بعضی از چربی زداها ممکن است بر پایه یک حلال باشند حال آنکه برخی دیگر می توانند ماهیتا ارگانیک باشند مخصوصا اگر آنها در کنار مواد غذایی به کار روند که برای مصرف انسان تولید شده اند.

این پست تنها بررسی کلی برخی از رایج ترین مواد شیمیایی مورد استفاده در اسکرابر ها هستند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۳
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی