googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

زمین شما بخشی مهم از محیط کار یا زندگی شماست و باید بصورت منظیم تمیز شود. انتخاب اسکرابر درست برای هر نوع کفپوش کمک می کند تا عملیات  نظافت و شستشوی زمین به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت انجام شود.  استفاده از روش نظافتی غلط برای نوع خاصی از کفپوش که در محیط شما به کار رفته است نیاز به تعویض گرانقیمت کفپوش را در مدت زمان بسیار کوتاه ایجاب می کند. در ادامه اسکرابر هایی که برای هر نوع کفپوش بهترین عملکرد را ارائه می دهند معرفی شده است.

اسکرابر مناسب کاشی

استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی که برس آن دارای الیاف ظریف است بهترین راه  برای تمیز کردن کاشی های کف است چون با استفاده از چنین دستگاه زمین شوی صنعتی می توانید کثیفی و پسماند را به سادگی تمیز کنید در حالکیه مراقب هستید که سطح کاشی خط و خش برندارد.  استفاده از برس دارای الیاف ظریف و نرم همراه با ماده شوینده مناسب کمک می کند تا کاشی های شما بصورت درخشان و بدون خط و خش باقی بمانند. هنگام تمیز کردن کاشی های کف خطوط دوغاب بین کاشی ها می تواند یک چالش باشد. سطوح ناهموار بین خطوط و کاشی ها باید با برسی تمیز شود که می تواند تفاوت در عمق را پوشش داده و به داخل شیارها بین کاشی ها نفوذ کند تا بتواند این فضاهای دور از دسترس را هم بخوبی تمیز کنید. برای تمیز کردن این نوع کفپوش و همچنین زمین غیرلغزنده که دارای سطح متخلخل است استفاده از اسکرابر های دارای برس غلطکی مناسب می باشد چون طراحی و نحوه عملکرد این برس ها به گونه ای است که به خوبی در شیارها و حفره ها نفوذ کرده و آلودگی ها را از آنها خارج می کنند.

بتن

بتن ماده ای است که بیشتر برای محیط هایی مثل گاراژها، انبارها و سایر محیط های صنعتی با تردد زیاد انتخاب می شود که به زمینی مقاوم نیاز دارند که به راحتی آسیب نبیند. با گذشت زمان بتن فرسوده و لکه دار می شود. بهترین نوع اسکرابر یا کفشوی صنعتی برای استفاده بر روی بتن مدلی است که برس آن دارای الیاف زبر است که جرم و آلودگی های سرسختی را که در محیط های صنعتی به وجود می آید می توانند تمیز کنند. بسیار خوب است اگر در محیط های صنعتی با کفپوش بتنی قبل از استفاده از دستگاه کف شوی صنعتی از یک سوییپر استفاده شود تا زباله های جامد و خشک قبل از شستشو جمع آوری شوند. اگر زمین در یک محیط صنعتی برای مدت طولانی تمیز نشده باشد و آلودگی و جرم بسیار سخت روی آن وجود داشته باشد می توان در مراحل اولیه نظافت و شستشو از برس های زبر استفاده کرد تا جرم و آلودگی به خوبی از زمین جدا شود اما پس از یک یا دو بار شستشوی عمیق می توان  از اسکرابر با برس های استاندارد استفاده کرد و احتمالا یک دستگاه کفشور صنعتی با برس استاندارد بخوبی عملیات نظافت روزانه بر روی این سطوح را انجام خواهد داد.

چوب سخت

استفاده از یک اسکرابر با برس نرم تر ظاهر جلادار  پارکت را ارتقاء می دهد و در همان حال از ایجاد خط و خش بر روی آن جلوگیری خواهد کرد. از آب زیاد یا محلول شوینده قوی برای این کفپوش استفاده نکنید چون به ماده متخلخل چوب آسیب می رساند.  هر چقدر آب کمتری روی چوب استفاده کنید بهتر است. اسکرابرهای دستی که قادرند زمین را با کمترین میزان مصرف آب تمیز کنند در فضاهای داخلی بزرگ با کفپوش پارکت بخوبی جواب می دهند. در مورد پارکت های چوبی که ممکن است مقاومت کمتری نیز در مقایسه با سایر کفپوش ها داشته باشند به وزن اسکرابر نیز باید توجه نمود. برای این نوع کفپوش ها معمولا استفاده از اسکرابر های کوچک دستی مناسب است چون وزن اسکرابر نیز مهم است و مهمکن است دستگاهی بسیار سنگین به پارکت فشار بیش از حد وارد کرده و آن را خراب کند.

وینیل

همانند چوپ، کفپوش وینیلی نیز باید تنها با مقدار کمی آب و یک ماده شوینده بسیار ملایم تمیز شود. استفاده از آب زیاد باعث می شود که لمینت منبسط شود و کفپوش پوسته پوسته شود. تی کشی سبک در ترکیب با جاروب منظم برای کفپوش های وینیلی ایده آل است.

فرش

علاوه بر جارو کردن با یک جاروبرقی باکیفیت، سطوح نرم مثل فرش و موکت در یک محیط با شستشوی منظم با یک دستگاه فرش شوی اختصاصی نیاز دارند.  برای شستشوی یک فرش و جدا کردن آلودگی و جرم از آن در مقایسه با وینیل یا چوب می توان از آب و ماده شوینده بیشتری استفاده کرد.

هنگام شستشوی فرش همیشه اطمینان  حاصل کنید که از دستگاهی فرش شوی با الیاف و ماده شوینده مناسب استفاده می کنید و فقط مقدار مناسبی آب که مورد نیاز است مصرف می کنید. هرگز از اسکرابر بر روی فرش استفاده نکنید. دستگاه های اسکرابر برای شستشوی کفپوش های سخت همانند سنگ، سرامیک، کاشی، بتن و ... طراحی و تولید شده اند و به کارگیری آنها بر روی سطوح نرم مثل فرش و موکت آسیب جدی به آنها وارد می کند و حتی خطر پاره شدن آنها را به همراه دارد. البته در بعضی موارد برای شستشوی فرش و موکت از دستگاه پولیشر با پد نیز استفاده می شود. چون دستگاه به پد مجهز شده است احتمال آسیب دیدگی فرش کاهش می یابد. اما باید توجه نمود که پولیشر همانند دستگاه فرش و موکت شوی دارای سامانه مکش نیست و آب و آلودگی تا حدی در فرش باقی می ماند از سوی دیگر این دستگاه برس غلطکی ندارد پس نمی تواند آلودگی را از عمق الیاف فرش یا موکت به خوبی خارج کند و تنها عملیات شستشوی سطحی را بخوبی انجام می دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۱۵
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی