googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۰۱:۰۰ ب.ظ

انتخاب برس و پد مناسب برای اسکرابر

انتخاب تجهیزات جانبی درست یعنی یک برس یا پد خوب برای یک ماشین کفشوی یا اسکرابر باعث تفاوت قابل توجه  در عملکرد دستگاه زمین شوی صنعتی شده و می تواند به یک زمین به خوبی نگهداری شده و یا یک کفپوش تمیز و یا یک کفپوشوحشتناک خراشیده شده منجر شود.

اولا می دانیم که دستگاه های اسکرابر صنعتی می توانند از هر دو  ابزار پد یا برس برای تمیز کردن زمین استفاده کنند. به عنوان مثال، یک دستگاه کف شوی صنعتی می تواند هر دو را به خوبی نگه می دارد و از هر دو بخوبی استفاده کند. دستگاه اسکرابری که به پد مجهز شده است می تواند زمین را بشوید و سپس عملیات صیقلی کردن آن را تا انتها انجام دهد تا زمانی که درخشش مطلوب حاصل شود. برعکس، یک پولیشر دارای سرعت چرخش بالا با برس دارای عملکرد موثر نخواهد بود(حتی اگر اتصال برس به آن امکان پذیر است). البته در دستگاه های پولیشر تک برسه دارای سرعت چرخش پایین نیز دستگاه هم با برس و هم با پد قابل استفاده است. در حقیقت نوع زمین و نوع آلودگی که باید تمیز شود مبنای تصمیم گیری در این مورد خواهد بود که دستگاه اسکرابر صنعتی را با اسکرابر استفاده کنیم یا پد.

انواع پد اسکرابر یا پولیشر

پدها با پولیشرهای پرسرعت یا اسکرابر استفاده می شوند. آنها به طور معمول با کد رنگی  ارائه می شوند که انتخاب را آسان تر می کنند، به عنوان مثال پد سفید برای تمیز کردن، پد قرمز برای شستشو،  پد سبز یا آبی برای شستشوی عمیق و پد سیاه کردن برای لایه برداری. این رنگ ها یک استاندارد و قانون کلی برای همه تولید کنندگان تولید نمی باشند، اما تقریبا تمام تولید کنندگان ازهمان معیارهای کد گذاری رنگ مشابه استفاده می کنند.

پدها در تمام اندازه های مختلف متناسب با انواع دستگاه ها به بازار عرضه می شوند.

پد های سفید نرم هستند و برای تمیز کردن و برای شستشوی و صیقلی کردن سطوح  حساس استفاده می شوند. پد قرمز برای تمیز کردن عمومی همراه با پولیشر یا اسکرابر مورد استفاده قرار می گیرد. هر دو این پدها زمین را شستشو می دهند، هر نوع آلودگی سبک را از بین می برند و اگر به درستی استفاده شوند به کفپوش آسیب نمی رسانند.

پد های سبز یا آبی زبرتر هستند، برای تمیز کردن عمیق مورد استفاده قرار می گیرند و لایه ی سطحی  یک کفپوش را همراه با جرم و آلودگی  چسبیده به آن لایه حذف می کنند. پد های سیاه زبرترین و ساینده ترین نوع پد هستند و برای لایه برداری یا تمیز کردن زمین های بسیار کثیف همراه با اسکرابر صنعتی استفاده می شود. آنها پوشش سطح را بطور کامل می کنند. پد های صیقلی کننده معمولا در رنگ های روشن تر مثل  قهوه ای مایل به زرد، صورتی روشن و یا آبی روشن هستند. این نیز به عنوان پد جلابخشی شناخته می شود و طراحی شده اند تا درخشش و تلالوء بر روی سطح زمین ایجاد کنند.

اگرچه از یک پد سبز یا آبی می توان برای کفسابی عمیق استفاده کرد اما زمان و تلاش بیشتری هنگام با کار آنها در مقایسه با پد سیاه لازم است. زیرا پد سیاه بسیار زبر و مقاوم است و به شکل ویژه برای کفسابی همراه با اسکرابر یا پولیشر طراحی شده است.

فقط یک پد جلادهی می تواند همراه با اسکرابر صنعتی برای پرداخت کفپوش و جلادهی آن استفاده شود در غیر این صورت کفپوش دچار خط و خش خواهد شد مخصوصا اگر پد قرمز یا سفید استفاده شود. همچنین پدهای مخصوصی نیز موجود است. آنهایی که بنفش هستند و اساسا با دانه های الماس پوشش داده شده اند و برای پولیش کردن مرمر، ترازو، تخته سنگ و کفپوش بتنی صیقلی شده مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین پدهایی وجود دارند که  علامت های خط و خش را حذف می کنند و از انباشت آلودگی  در شیارها و خطوط دوغاب متصل کننده کاشی جلوگیری می کنند.

انواع برس اسکرابر صنعتی

برس برای تمیز کردن کفپوش های مقاوم تر مانند کاشی ها و سرامیک ها و دیگر سطوح ناهموار و بافت دار طراحی و ساخته شده است. الیاف برس اسکرابر به داخل سطوح ناهموار نفوذ می کند و آلودگی ها را از آن خارج میکند. دو مورد از متداول ترین مواد مورد استفاده برای ساخت برس اسکرابر صنعتی عبارتند از نایلون و پلی پروپیلن. برس پلی پروپیلن استاندارد محبوب ترین نوع برس دستگاه کفشور است و دلیل آن مقرون به صرفه بودن می باشد. این برس برای استفاده های مختلف ساخته شده است. برس نایلونی نرمترین هستند و برای تمیز کردن آلودگی های سبک استفاده می شوند و در صورتی که به درستی استفاده کنید، سطوح ظریف را خراشیده نمی کنند. پلی برس نرم کمی سخت تر از نایلون است و برای تمیز کردن متوسط و سبک ایده آل است. این برس ها ارزان ترین برس اسکرابر است و چند منظوره می باشد. آنها را می توان بر روی کفپوش هایی مثل کاشی، سرامیک دیگر پوشش های کف پوش تا حدی متخلخل استفاده کرد. یک برس چند منظوره دارای قلع سیلیکون کاربید است و برای تمیز کردن عمیق، استفاده می شود. الیاف  این برس ها کمی زبرتر هستند و در برداشتن آلودگی ضخیم بهتر عمل می کنند. آنها برای تمیز کردن روغن از کف بتونی و تمیز کردن کفپوش کاشی ها عالی هستند.


طول عمر برس اسکرابر صنعتی بیش از پدها است اما نیاز به تمیز کردن پس از هر بار استفاده دارند. همچنین باید دقت شود که هنگام عدم استفاده از دستگاه اسکرابر برس روی زمین نباشد تا فشار از روی آن برداشته شده و مستهلک نشود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۸
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی