googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
پنجشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴ ق.ظ

نکات مهم درباره تنظیم تی اسکرابر صنعتی

نخستین دستگاه های اسکرابر در دهه 1930 به بازار عرضه شدند. مدل های قدیمی دستگاه های کفشوی صنعتی نیز مانند مدل های مدرن امروزی، برای تمیز کردن و شستشوی سطوح کف، جمع آوری آب و آلودگی و برجای گذاشتن زمین تمیز و خشک طراحی شده بودند. بیش از 70 سال است که طراحی پایه عمل شستشو و خشک کردن زمین توسط این دستگاه تغییر نکرده است. اگرچه تولیدکنندگان اسکرابر صنعتی قدرت مکش دستگاه را افزایش داده و سیستمهای سادهتری را معرفی کرده اند، اما باقی ماندن خطوط و رده های بلند و کثیف و تمیز کردن زمین مرطوب بعد از تمام شدن کار دستگاههای کف شوی صنعتی خودکار هنوز هم یک مشکل مشترک برخی صاحبان کسب و کار است که از این دستگاه برای نظافت و شستشوی سطوح کف مجموعه خود استفاده می کنند.  اتصالات ضعیف شلنگ سالانه میلیون ها ریال برای صنعت نظافت هزینه نیروی انسانی مازاد ایجاد می کند و نیاز به تکرار عملیات  در دفعات متعدد و قراردادهای از دست رفته به دلیل سطوح کف کثیف و زرد رنگ مشکلات دیگری است که به سامانه مکش دستگاه باز می گردد.

علم تی اسکرابر

قبل از تنظیم تی اسکرابر صنعتی، ما باید اقدام خود را درک کنیم. هر تی دارای تیغه های جلو و عقب است.  آنها باید به طور تراز در امتداد طول شاسی تی روی زمین قرار گیرند  تا شرایط ایزوله خوب برای حفظ خلاء ایجاد شده بوسیله موتور مکنده دستگاه و حداکثر کردن و تمرکز جریان هوا فراهم شود.

تیغه جلو اجازه می دهد محلول شوینده بر روی زمین از کانال ها یا حفره های تیغه های لاستیکی عبور کرده و به دهانه شیلنگ مکش برسند و در عین حال خلأ برای مکش آب و برداشتن آن از روی زمین حفظ شود. تیغه جلو این باید یک شرایط ایزوله ایجاد کند، اما زمین را پاک نکند و به طور کلی به اندازه تیغه عقب فرسوده نشود.

تیغه عقب تی تیغه پاک کردن زمین است. این تیغه تی اسکرابر لبه صاف و تیز دارد که کف را کاملا خشک می کند. تیغه عقب بسیار سریعتر از تیغه جلو فرسوده می شود و باید در شرایط خوبی باشد که تی اسکرابر بتواند به خوبی عمل خشک کردن زمین را انجام دهد.

تیغه ها زمانی که فرسوده، پاره یا از لحاظ طولی نابرابر شدند، باید تعویض شوند. مدل های جدید اسکرابر دارای دو یا چهار تیغه ای و سیستم های تعویض تیغه تی بدون نیاز به ابزار هستند که اجازه می دهد اپراتور به راحتی تیغه تی را عوض کند. این ویژگی ها پول شما را ذخیره می کند و به اپراتور امکان می دهد که قبل از هر بار استفاده از اسکرابر تیغه را چک کند و قبل از آن که بیش از نیمی از ضخامت تیغه فرسوده شود، آن را عوض کند.

تنظیم تی اسکرابر صنعتی

تنظیم تی اسکرابر یک فرایند دو مرحله ای است. در مرحله اول تی باید کاملا تراز باشد. به عبارت دیگر، باید هنگام کار بر روی زمین بصورت کاملا تراز قرار گیرد بطوریکه تیغه های تی در هر دو انتها  و در مرکز انحنای یکسان داشته باشند.

این  امر به ویژه در مورد تی های قوسی شکل مهم است. اگر تی قوسی شکل جلو به سمت جلو متمایل باشد در لبه های سریعتر فرسوده می شود و تیغه عقب آن در مرکز تماس خود با زمین را از دست خواهد داد.  فرسودگی نابرابر لبه هاو باقی ماندن رد اب از مرکز تیغه، نشان دهنده ی انحراف بیش از حد به سمت جلو تی است. یک تی قوس دار با تمایل به سمت عقب باعث می شود که تیغه در مرکز فرسوده شود و مکش آب در در لبه ها کم یا اصلا انجام نشود.

مرحله دوم تنظیمات تی شامل تنظیم مقدار فشار رو به پایین بر روی تیغه است. قبل از تنظیم فشار رو به پایین، ابتدا باید از تراز بودن تی روی زمین اطمینان حاصل شود و اینکه فشار در کل عرض تی بصورت یکسان توزیع شده است.

مرحله 1: تراز کردن تی اسکرابر روی زمین

قبل تراز کردن تی، به دقت دستورالعمل ارائه شده همراه دستگاه خود را مطالعه کنید و جای بخش های مرتبط با تنظیم تی را در دستگاه خود را پیدا کنید.

لبه در تماس با زمین تیغه عقب را بررسی کنید. تیغه را تغییر داده یا بچرخانید اگر آسیب دیده باشد یا ضخامت آن کمتر از نیمی از ضخامت اصلی باشد. تیغه جلو را تغییر داده یا بچرخانید، اگر پاره شده یا لبه ناصاف داشته باشد.

یک سطح صاف را انتخاب کنید. کلید دستگاه و موتور مکنده را روشن کنید، تی اسکرابر را پایین بیاورید تا در وضعیت کاری قرار گیرد. ترمز توقف (در صورت نصب) را آزاد کرده  و به آرامی حدود 60 سانتی متر به سمت جلو حرکت کنید.

در حالیکه تی پایین است دستگاه اسکرابر را با فشار دادن کلید آن یا چرخاندن سوئیچ خاموش کنید ترمز توقف را فعال کنید و  اجازه ندهید ماشین به عقب برگردد

حال به تیغه عقب اسکرابر نگاه کنید. انحراف تیغه عقب در کل عرض تیغه  باید یکسان باشد. اگر تیغه عقب به سختی در مرکز با سطح زمین در تماس است  احتمالا بیش از حد به سمت جلو اعوجاج دارد. اگر تیغه اعوجاج زیادی را در وسط نشان دهد، به این معنی است که رو به عقب متمایل شده است و باید به سمت جلو تنظیم شود.

دستگاه را دوباره بچرخانید و مراحل 2 تا 4 را تکرار کنید تا انحنای برابر حاصل شود.

مرحله 2: تنظیم فشار  وارد بر تی اسکرابر

این جایی است که بسیاری از اپراتورهای ماشین دچار خطار می شوند زیرا از فشار بیش از حد استفاده می کنند تا همه عیوب را برطرف کنند. فشار بیش از حد  بیشتر روی کناره های تی وارد می شود تا لبه‌ها. تیغه ای با فشار بیش از حد کف را به جای پاک کردن آن  لکه لکه می کند و تیغه ها به سرعت فرسوده می شوند. تیغه ای با اعوجاج بسیار کم، ردهای پراکنده روی کف را باقی می گذارد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۳
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی