googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
پنجشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۰۹:۱۶ ق.ظ

اهمیت نوع نازل واترجت صنعتی

بدون شک مهمترین پارامترهای یک واترجت صنعتی که تعیین می کند آیا استفاده از این واترجت در یک عملیات ویژه کارآمد هست یا نه و آیا با استفاده از این دستگاه کارواش صنعتی می توان عملیات مورد نظر را با کیفیت خوب و در یک بازه زمانی معقول و منطقی انجام داد، فشار عملیاتی و دبی دستگاه واترجت صنعتی هستند. اما علی رغم اهمیت آنها هنگام استفاده از یک واتر جت صنعتی در یک عملیات خاص تنها نباید به این دو فاکتور توجه کرد و موارد مهم دیگری نیز باید به دقت بررسی و انتخاب گردد. یکی از مهم ترین پارامترهای مرتبط با یک واترجت صنعتی که در نحوه و سرعت انجام عملیات بسیار موثر است نوع نازل انتخاب شده برای دستگاه میباشد.

در حقیقت نازل واترجت صنعتی با تاثیر بر روی نحوه پاشش آب به سطح هم بر روی فشاری که به سطح وارد می شود و هم سرعت کاملا اثر می گذارد. مثلا یک نازل سوزنی در دستگاه های واترجت صنعتی باعث می شود که آب در یک مساحت خیلی کوچک متمرکز شود که در نتیجه قدرت آب برای کندن و جدا کردن آلودگی یا موادی که به سطح چسبیده بیشتر می شود و این نازل برای تمیز کردن آلودگی های عمیق با واترجت صنعتی یا عملیاتی مثل تخریب بتن مناسب است.

یک نازل دیگر کارواش صنعتی که خیلی هم پرکاربرد هست نازل کاردکی است که آب را تحت زاویه بزرگتر پاشش می کند پس در هر لحظه سطح بیشتری پوشش داده می شود این نوع نازل برای شستشوی عمومی سطوح مختلف با واترجت صنعتی مناسب است و احتمال آسیب دیدن سطح به دلیل فشار آب وارده را کاهش می دهد.

نازل دیگر نازل دوار است که آب به شکل سوزنی از آن خارج می شود اما چون نازل چرخش دارد سطح وسیعی پوشش داده می شود یعنی ترکیبی از نازل سوزنی و کاردکی. نوع پیشرفته نازل های دوار دستگاه های واترجت صنعتی نازل های پوینت اسپید هستند که چند خروجی اب دارند و خود نازل هم می چرخد.

به این ترتیب مشخص است که هنگام کار با واترجت صنعتی باید به نوع نازل هم توجه کرد و تنها نوع نازل باید مناسب باشد بلکه باید بررسی شود که این نازل توان تحمل فشار عملیاتی و دبی و دمای آب خروجی واترجت صنعتی را دارد یا نه؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۱۶
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی