googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

همانطور که در پست های قبلی توضیح داده شد هر اسکرابر صنعتی دارای دو مخزن جدا از هم است که در یکی محلول شوینده یا آب قرار می گیرد و در مخزن دیگر آب آلوده جمع اوری شده توسط تی مکنده قرار می گیرد. بعضی از دستگاه های اسکرابر صنعتی دارای مخزن  مواد شوینده نیز هستند که از طریق این مخزن می توان متناسب با نوع آلودگی میزان پاشش مواد شوینده را تنظیم نمود. ظرفیت این مخازن در دستگاه های اسکرابر دستی معمولا کوچکتر از مدل های خودرویی یا سرنشین دار است. نکته مهم در مورد مخزن دستگاه اسکرابر صنعتی آن است که جنس آن مهم است، باید به راحتی قابل تخلیه و نظافت و شستشو باشد و باید ظرفیت مناسبی داشته باشد.

در دستگاه اسکرابر صنعتی یا کفشوی مکانیزه مخازن بدنه دستگاه را تشکیل می دهند. بنابراین جنس مخزن مهم بوده و باید دارای استحکام کافی باشد. در غیر این صورت در برخوردهای ناخواسته دستگاه با موانع محیطی مخزن یا بدنه اسکرابر صنعتی به راحتی آسیب دیده و دچار دفرمگی می شود که علاوه بر ایجاد ظاهر نامناسب موجب نقص در عملکرد دستگاه هم خواهد شد. همچنین مخزن اسکرابر صنعتی علاوه بر داشتن مقاومت بالا باید کاملا قابل شستشو باشد و جنس بکار رفته باعث افزایش وزن بیش از حد دستگاه نشود. به همین دلیل پلاستیک فشرده گزینه ای مناسب برای مخزن است که تمام ویژگی های فوق را دارا می باشد. یعنی در ضمن سبک بودن مقاوم و قابل شستشو است. البته در برخی اسکرابرهای خاص مثل دستگاه های زمین شوی مورد استفاده در محیط های نیازمند سطح بالای بهداشت مثل بیمارستان ها و درمانگاه ها و صنایع غذایی و دارویی از اسکرابرهایی با مخازن ویژه استفاده می شود. ماده مورد استفاده در این مخازن با مواد آنتی باکتریال غنی شده اند در نتیجه میکروب ها و باکتریها به سرعت بر روی آنها از بین می روند و امکان انتقال آلودگی از مخزن به سطح به صفر می رسد.

نکته دیگر در مورد دستگاه های اسکرابر صنعتی طراحی صحیح مخزن است. مخزن دستگاه های اسکرابر باید به سهولت قابل تخلیه و نظافت باشد. به همین دلیل در برخی اسکرابرهای دستی مخزن آب کثیف قابل جدا شدن است تا بتوان کاملا آن را شست. در مدل هایی که مخزن قابل جدا شدن نیست باید مجهز به شلنگ تخلیه باشد تا آب کثیف کاملا خالی شود. در بعضی مدل های اسکرابر صنعتی هم مخزن به یک سمت قابل کج کردن یا بالا بردن است تا بهتر تخلیه شود. همچنین بدنه مخزن هم باید کاملا صیقلی صاف باشد تا آلودگی به خوبی از روی آن پاک شود.

سومین نکته در خصوص دستگاه های اسکرابر صنعتی آن است که ظرفیت مخزن مناسب باشد. اگر مخزن خیلی کوچک باشد مرتب باید مخزن آب کثیف خالی شده و مخزن آب تمیز پر شود یعنی در حین انجام عملیات مرتب وقفه ایجاد شده و زمان انجام عملیات طولانی میشود از سوی دیگر اگر مخزن بیش از اندازه بزرگ باشد وزن دستگاه بسیار سنگین می شود و مشکلات بعدی پیش می آید. بنابراین در حالت کلی هنگام خرید یک اسکرابر صنعتی باید به مشخصات مخزن دستگاه از قبیل جنس، ظرفیت، نحوه نظافت و شستشو و تخلیه هم توجه کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۰
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی