googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۹ ب.ظ

درک بهتر از اسکرابر و عملکرد آن

قبل از ظهور دستگاه کفشوی صنعتی یا اسکرابر ، تمیز کردن سطوح کف ما نیاز به آب زیاد ، مواد شوینده و برخی مواد شیمیایی قوی برای خلاص شدن از شر لکه های سرسخت داشت. برای انجام  این عملیات حتی لازم است که شما بر روی زانوهای خود قرار گرفته و وقت زیادی را برای تمیز کردن زمین محل کسب و کار یا سکونت خود بگذرانید. امروزه ، با دستگاه های زمین شوی یا اسکرابر صنعتی ، کار سختی که برای تمیز کردن زمین لازم است به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. دستگاه کفشور صنعتی به دلایل متعدد و مزایای بی شمار به عنوان یک نوآوری کاملاً مؤثر شناخته می شود تا نیروی کار صرف شده در تمیز کردن سطوح کف را کاهش دهد.

در بسیاری از ساختمانهای بزرگ، کارخانه ها، مراکز خرید، بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها، مجتمع های تفریحی، مراکز خرید حتی پارکینگ و لابی مجتمع های مسکونی دستگاه اسکرابر بیش از تجهیزات تجاری دیگر ، روایج یافته است بطوریکه می توان این ابزار را به عنوان بخشی حیاتی در برنامه سرویس و نگهداری روزانه سطوح کف در نظر گرفت و بخشی از زمان لازم برای تمیز کردن کفها را در شرایطی که مجبور بودید به صورت دستی این عملیات را در شرایطی که روی زانوهای خود نشسته اید انجام دهید، حالا به امور مهم تر اختصاص دهید.

درک این نکته مهم است که ممکن است دستگاه‌های مختلفی بعنوان اسکرابر در بین عموم شناخته شوند. اما تعریف استاندارد برای اسکرابر صنعتی دستگاهی است که از برس، سامانه مکش و مخازن آب تمیز و کثیف تشکیل شده است و می تواند همزمان با شستن زمین آن را خشک کند. بطور کلی ممکن است سه رده دستگاه بعنوان اسکرابر شناخته شوند که عبارتند از

  • اسکرابر اتوماتیک
  • بافر
  • پولیشر

تمام این تجهیزات مکانیزه نظافتی از مواد مختلفی طراحی و ساخته شده اند تا بتوانند نتایج مورد نیازی را که برای آن طراحی و تولید شده اند به دست آورند. تمام این دستگاه ها برای نظافت و سرویس سطوح کف یا همان زمین های سخت در فضاهای سرپوشیده مورد استفاده قرار می گیرند اما علی رغم شباهت های ظاهری برخی اجزاء و نحوه عملکرد آنها ممکن است اندکی متفاوت باشد.

اسکرابر صنعتی

نسخه های اولیه اسکرابرهای کف اتوماتیک بخوبی برای شستشوی زمین با ماده شوینده و آب طراحی  شده اند و طراحی اولیه آنها شبیه طراحی دستگاه های چمن زن اما احتمالاً با ابعاد کوچکتری است. این دستگاه همچنین شامل نازل های پاششی است که محلول تمیز کننده را به سطوح کف می ریزند تا بتوانید تمیز کردن را شروع کنید. برس های چرخشی با سرعت چرخش و فشار بالای خود بر روی سطح کف جادو کرده و با پاک کردن باکیفیت زمین و هر گونه آلودگی، جرم  و لکه سرسخت را بخوبی از روی آن حذف می کنند.

اسکرابر های اتوماتیک یا همان دستگاه های کف شوی صنعتی همچنین تمایل دارند که آب کمتری را نسبت به زمانی که شما کف را با روش های دستی و ابزار سنتی تمیز می کنید ، مصرف کنند. این نکته در کنار نیروی انسانی کمتر مورد نیاز برای شستشوی زمین با این دستگاه باعث می شود که هزینه های کلی شما کاهش یافته و دستگاه در مدت زمان بسیار کوتاه باعث بازگشت سرمایه شما شود.. مدت زمان لازم برای خشک شدن کف نیز با این دستگاه به طور قابل توجهی کاهش می یابد ، بنابراین می توانید دقایقی پس از تمیز کردن زمین، کارهای روزمره خود از سر بگیرید. این کار توسط سامانه مکش دستگاه که شامل تی، شیلنگ مکش و موتور مکنده است صورت می گیرد و باعث می شود آب و الودگی به سرعت جمع آوری شده و به مخزن آب کثیف منتقل شود.

نکته مهم درباره این دستگاهها آن است که دارای مخازن مجزا برای آب تمیز و کثیف هستند که باعث می شود آلودگی از بخشی به بخش دیگر منتقل شود.

دستگاه بافر و پولیشر

این یک نسخه به روز شده از اسکرابر کف است ، زیرا این محصول برای استفاده بر روی کفپوش های اتاق و سایر کفهای مشابه طراحی شده است. از آنجایی که استفاده از اسکرابر نه تنها برای مصارف خانگی بلکه برای محیط هایی  مانند مدارس و سایر مراکز نیز گسترش یافته است ، این ابزار باید به گونه ای طراحی شود که بدون توجه به نوع سطح کف ، بتواند همان نتایج را ارائه دهد. این دستگاه نیز همان برس اتوماتیک چرخشی دارد اما برس آن از مواد نرم تر ساخته شده است تا به سطح زمین کفپوش آسیب نرساند.

نسخه های دیگری از اسکرابر کف مانند پولیشر نیز وجود دارد که اغلب برای کفپوش های چوبی و مرمر گزینه مناسبی است. این ابزار می تواند درخشندگی خوبی به مواد طبیعی بخشد ، خصوصاً آنهایی که با مواد شیمیایی مانند موم و امثال آنها پرداخت نشده اند. پولیشر کف فقط گاهی پس از تمیز کردن سطح کف برای دستیابی به نتایج بهتر استفاده می شود.

باید توجه کرد که بافر و پولیشر همان برس چرخان را دارند و غالبا مجهز به مخزن محلول شوینده نیز می باشند اما این دستگاه ها معمولا دارای سامانه مکش نیستند زیرا هدف اصلی از طراحی آنها جلادهی سطوح کف است نه شستشو. سرعت چرخش بافر یا برنیشر از پولیشر و سرعت پولیشر از اسکرابر بالاتر است. به همین دلیل برای کفسابی و صیقلی کردن مناسب تر می باشند.

دستگاه های مکانیزه نظافتی باید با توجه به شرایط محیطی و نوع عملیات مورد نظر انتخاب شوند تا بهترین نتیجه به دست آید اگر هدف شستشوی روزانه است اسکرابر گزینه خوبی است می توان در کنار این دستگاه از بافر یا پولیشر برای ایجاد جلاء و زیبایی بیشتر بر روی سطح استفاده کرد و با ترکیب این دستگاه بهترین برنامه را برای سرویس و نگهداری سطوح کف اعمال کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۰۶
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی