googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

در ساخت هر مجتمع تجاری و تفریحی استاندارد هزینه هنگفتی صرف خریداری و نصب کفپوش ها می گردد. وسعت سطوح کف در یک مجتمع تجاری و تفریحی قابل توجه بوده و زیبایی و جلای کفپوش در این محیط حائز اهمیت می باشد. تردد بالای افراد در این محیط باعث می شود که سطح کف پوش های بکار رفته همواره در معرض انواع آلودگی ها و سایش قرار داشته باشد. این مسأله در مورد کفپوش های سنگی موجب از بین رفتن زیبایی و جلای سنگ شده و به آن ظاهری نامناسب و کدر می بخشد. در این شرایط می توان با بهره گیری از خدمات کفسابی ، بدون تعویض کفپوش و صرف زمان و هزینه قابل توجه، درخشش اولیه سنگ را به آن باز گردانید. بنابراین استفاده از خدمات کفسابی یا ساب سنگ از دو منظر دارای اهمیت می باشد.

اول انکه مجموعه را از صرف هزینه هنگفت برای تعویض کفپوش ها بی نیاز می گرداند و به این صورت باعث صرفه جویی قابل توجه در هزینه ها می گردد. دوم آنکه از نظر زمانی به نفع مجموعه عمل می کند. کافی است تصور شود که برای تعویض کفپوش چه انرژی و زمانی باید صرف شود تا سنگ های قدیمی شکسته شده از لایه زیرین جدا شده و کفپوش های سنگی جدید به جای آنها جایگزین شود. این عملیات ضمن تحمیل هزینه بالا، مستلزم صرف زمان قابل توجه می باشد و در بهترین حالت برای رفت و آمد مشتریان و افراد حاضر در محیط ایجاد مزاحمت می نماید حال آنکه با انجام عملیات ساب زنی و بهره مندی از خدمات کفسابی یک شرکت خدماتی نظافتی معتبر می توان در یک بازه زمانی به مراتب کوتاه تر و با صرف هزینه ای بسیار کمتر بدون نیاز به عملیات سخت و دشوار شکستن و جدا نمودن سنگ های کف، زیبایی و درخشش اولیه را به آنها باز گرداند. لازم به ذکر است که یک سطح کاملا صیقلی شده در مراحل بعدی شستشو و نظافت نیز به دلیل دارا بودن تخلخل و شیارهای کمتر، آلودگی و کثیفی را کمتر به خود جذب نموده و راحت تر تمیز می شود یعنی با یک بار بهره گیری از خدمات کفسابی می توان تا مدتها از مزیت سهولت خدمات شستشو و نظافت کف بهره مند شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۱۵
نظافت صنعتی

پمپ فشار قوی در دستگاه واترجت صنعتی وظیفه افزایش فشار آب ورودی را بر عهده دارد و بدون پمپ دستگاه فشار و دبی مورد نیاز برای عملیات را فراهم نمی آورد. اما این پمپ برای عملکرد خود نیازمند یک موتور می باشد. موتورهای به کار رفته در تولید واترجت یا کارواش صنعتی برای به حرکت در آوردن پمپ از جریان الکتریسیته یا سوخت های فسیلی مانند بنزین و دیزل استفاده می کنند. بنابراین نوع موتور در دستگاه های واترجت صنعتی به دو نوع موتور الکتریکی و موتور بنزینی یا دیزلی تقسیم می شود.

موتورهای الکتریکی در تمام رده های واتر جت از کارواش خانگی گرفته تا واترجت صنعتی فوق فشار قوی به کار می روند. این موتورهای به دلیل عدم ایجاد آلودگی زیست محیطی، سر و صدای کمتر در دستگاه های واتر جت صنعتی طراحی شده برای محیط های سرپوشیده و فضای داخلی ترجیح داده می شوند. همچنین اغلب مدل های کارواش یا واترجت خانگی دارای موتور الکتریکی می باشند. دستگاه های جت واتر مجهز به موتور الکتریکی در مقایسه با مدل های بنزینی و دیزلی تجهیزات کمتر، سرویس و نگهداری کمتر، وزن پایین تر و هزینه کمتری دارند.

در دستگاه های واترجت صنعتی تولید شده برای کاربرد در محیط های باز و فضاهایی با عدم امکان دسترسی به پریز برق، از موتور بنزینی و دیزلی استفاده می شود. این رده از موتورها پرقدرت بوده و در واترجت های تریلر نیز به کار می روند. البته وزن و تجهیزات بیشتری نسبت به واترجت صنعتی الکتریکی دارند و در آنها مشکل کابل برق و خطرات مرتبط با آن حذف شده است. این رده از واترجت ها برای کاربرد در محیط های صنعتی سرباز بسیار مناسب می باشند.

واترجت های آب گرم نیز در مدل الکتریکی و دیزلی موجود می باشند و گرم کن آنها می تواند دیزل یا الکتریکی باشد. گرم کن های دیزلی در مقایسه با الکتریکی توانایی بیشتری در افزایش دمای آب داشته و توان گرمایشی آنها بالاتر می باشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۲۰
نظافت صنعتی

یکی از مهم ترین مشکلات استفاده از روش های سنتی نظافت و جارو کردن با ابزارهای دستی، انتشار گرد و غبار در حین عملیات است که هم برای شخص نظافت کننده و هم سایر افراد حاضر در محیط ناراحت کننده و آزاردهنده می باشد. در مقابل سوییپر دستگاهی مکانیزه است که می تواند سطوح کف را بدون ایجاد این مشکل در مدت زمان کوتاه و به نحو موثر نظافت نماید. در سوییپر نیز عملکرد نظافتی دستگاه وابسته به عملکرد برس ها شامل برس جانبی و برس رولی مرکزی می باشد و عملیات جاروب مکانیکی صورت می گیرد، پس چگونه این مشکل در سوییپرها حل شده است.

واقعیت آن است که استفاده از سوییپر و انجام نظافت و برس زنی توسط آن هم موجب برخاستن گرد و غبار نشسته بر روی زمین خواهد شد. اما در دستگاه های سویپر باکیفیت و تولید شده توسط تولیدکنندگان معتبر از راه حل های خلاقانه ای برای رفع این مشکل استفاده می شود. از سوی دیگر اغلب سوییپرها دارای موتور مکنده می باشند. این موتور مکنده، موجب مکش گرد و خاک جمع آوری شده توسط برس ها به داخل مخزن و نگهداری آن در این بخش می شود.

یکی از راهکارهای کاملا موثر برای جلوگیری از انتشار گرد و غبار در فضای پیرامون دستگاه در حین عملکرد آن، ایجاد قابلیت مکش بر روی برس های جانبی سوییپر است که موجب کنترل گرد و خاک به شکل بهینه می گردد. روش دیگر اضافه نمودن یک فلپ انعطاف پذیر پیرامون برس ها می باشد که  از جلوی برخاستن گرد و غبار را می گیرد. از دیگر روش ها می توان به پاشش آب حین عملکرد برس ها اشاره نمود. باید دقت نمود که این آب صرف شستشوی کف نمی گردد و فقط عاملی برای جلوگیری از بلند شدن ذرات ریز خواهد بود. استفاده از این روش مستلزم افزودن یک مخزن آب به دستگاه سوییپر می باشد که بدون شک باعث افزایش وزن دستگاه خواهد شد. بنابراین شاید این روش برای سوییپرهای خودرویی معمولی مناسب نباشد زیرا دستگاه را نیازمند موتور قدرتمندتری خواهد کرد. اما از این روش برای سوییپرهای شهری که موتورهای محرک و جلوبرنده قوی تری دارند و در ابعاد بزرگتر تولید می شوند، مناسب می باشد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۶ ، ۰۸:۳۷
نظافت صنعتی