googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۳۴ ب.ظ

کارواش صنعتی پرتابل یا ثابت؟

دستگاه های واترجت یا کارواش صنعتی می توانند به صورت چرخ دار یا ثابت طراحی و تولید شوند. البته دستگاه های واترجت خانگی و کوچک سبک ممکن است چرخ نداشته باشند اما چون جمع و جور و سبک هستند افراد هنگام استفاده از آنها مشکل چندانی نداشته و راحت می توانند دستگاه واتر جت را جابجا کنند. اما با توجه به اینکه مدل های کارواش صنعتی بزرگتر و سنگین تر هستند اگر لازم است دستگاه جابجا شود باید به میزان پرتابل بودن آن توجه نمود. کارواش صنعتی چرخ دار در مدل های کوچکتر به صورت دو چرخ و در مدل های بزرگتر بصورت چهار چرخ تولید می شود تا دستگاه دارای تعادل کافی بوده و به نحو مناسب قابل حمل و جابجایی باشد. یک کارواش صنعتی پرتابل به دلیل چرخ دار بودن علی رغم داشتن وزن بالا و ابعاد بزرگ به سهولت قابل جابجایی می باشد به این ترتیب شعاع کاری دستگاه افزایش می یابد. در دستگاه های کارواش صنعتی پرتابل مقاومت و اندازه چرخ ها مهم است و بهتر است از چرخ های توپر استفاده شود تا دستگاه به راحتی بر روی سطوح هموار و ناهموار در محیط های صنعتی حرکت نماید.

در مقابل در جایی که نیاز به جابجا نمودن دستگاه واترجت صنعتی نیست می توان از کارواش صنعتی ثابت استفاده کرد. این رده از دستگاه های جت واتر برای کاربرد در کارواش های ماشین، آشپرخانه های صنعتی و فضاهای محدود بسیار مناسب هستند. کارواش صنعتی ثابت اگر قابل نصب بر روی دیوار باشد به استفاده بهینه از فضای موجود کمک می نماید و برای محیط های متراکم بسیار ایده آل است. مزیت دیگر این کارواش صنعتی آن است که چون ثابت بوده و مرتب جابجا نمی شود دستگاه از خطر برخورد ناخواسته با موانع در امان بوده و کمتر دچار استهلاک و آسیب دیدگی می شود. همچنین با ثابت کردن کارواش صنعتی احتمال استفاده غیرمجاز از دستگاه را می توان به حداقل کاهش داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۶ ، ۱۳:۳۴
نظافت صنعتی
پنجشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۳۸ ق.ظ

انواع اسکرابر یا کف شوی صنعتی از لحاظ نحوه هدایت

در هر محیطی بسته به مشخصات آن محیط از قبیل مساحت، میزان تراکم، عرض درگاهها و راهروها و سرپوشیده یا باز بودن باید از نوع خاصی از اسکرابر استفاده کرد تا بهترین نتیجه ممکن به دست بیاید. بطور کلی اگرچه همه اسکرابر ها دارای واحدهای تشکیل دهنده مشابه سامانه برس زنی، سامانه مکش و مخازن آب تمیز و کثیف مجزا هستند اما می توانند در پارامترهای دیگر مثل نحوه هدایت متفاوت باشند. بطور کلی سه نوع اسکرابر از لحاظ نحوه هدایت در بازار موجود است. کف شوی دستی، کف شوی خودرویی و کف شویی ایستاده.

در اسکرابر های دستی کاربر باید پشت دستگاه قرار گرفته  و همانطور که خودش راه می رود دستگاه را به جلو هدایت کند. ممکن است دستگاه اسکرابر دستی علاوه بر موتور برس و موتور مکنده ، موتور جلوبرنده هم داشته باشد که در این صورت کاربر فقط وظیفه کنترل دستگاه برای قرارگیری در مسیر مورد نظر را به عهده دارد یا موتور جلوبرنده نداشته باشد که در این صورت نیروی لازم برای به جلو حرکت کردن اسکرابر توسط چرخش برس ها و نیروی هل دادن کاربر تأمین می شود. این نوع دستگاه های زمین شوی صنعتی معمولا کوچک و جمع و جور هستند پس قدرت مانور بیشتری دارند و معمولا برای استفاده در محیط های کوچک تا متوسط مناسب هستند. اسکرابرهای دستی با آسانسورهای استاندارد قابل جابجایی بین طبقات هستند و چون وزن کمی دارند حتی می توان آنها را از طریق راه پله هم جابجا کرد.

اسکرابر خودرویی جایی برای نشستن کاربر دارد و مثل ماشین است بنابراین این نوع دستگاه کفشور صنعتی حتما موتور جلوبرنده داشته و کاربر روی صندلی نشسته و با فرمان و ترمز اسکرابر را کنترل می کند. چون این اسکرابر ها در مقایسه با دستگاه های کفشوی دستی بزرگتر هستند پس قطر برس های شستشو دهنده و طول تی مکنده هم در آنها بزرگتر است و مخزن های بزرگتری هم دارند پس کارایی آنها بیشتر است و سریع تر می توانند سطوح کف را تمیز کنند. کارایی بالاتر باعث می شود که اسکرابرهای خودرویی برای محیط های بزرگ مناسب باشند.

نوع سوم اسکرابر که به اندازه دو مدل زمین شوی صنعتی دیگر متداول نیست به نام standing شناخته می شود. این اسکرابر شبیه اسکرابر دستی است یعنی صندلی برای نشستن کاربر ندارد اما در پشت دستگاه پایه ای قرار گرفته است که کاربر روی آن می ایستد یعنی در این مدل هم لازم نیست کاربر اسکرابر را هل دهد و دستگاه موتور جلوبرنده دارد اما کاربر برای هدایت و کنترل دستگاه به حالت ایستاده قرار می گیرد نه نشسته.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۳۸
نظافت صنعتی

یکی از مهم ترین پارامترهای تاثیرگذار در سطح کیفی خدمات ارائه شده توسط یک شرکت خدماتی نظافتی فعال در حوزه نظافت صنعتی تجهیزات مورد استفاده توسط شرکت است که می تواند تاثیر بسیاری در نحوه انجام عملیات و کیفیت و زمان اجرای آن داشته باشد. یک شرکت خدماتی نظافتی کارآمد و حرفه ای معمولا به جای ابزارهای دستی و استفاده از روش های سنتی نظافت و شستشو از دستگاه هایی همانند اسکرابر و سوییپر برای شستشوی سطوح کف، جاروبرقی یا مکنده صنعتی برای نظافت عمومی و تخصصی سطوح هموار و ناهموار به ویژه تجهیزات و ماشین آلات خط تولید و دستگاه های واترجت صنعتی برای شستشوی تجهیزات و رفع آلودگی های موضعی استفاده می نماید. استفاده از تجهیزات نظافتی مدرن همانند موارد ذکر شده توسط یک شرکت خدماتی نظافتی به تنهایی تضمین کننده کیفیت بالای خدمات ارائه شده نیست. یک دستگاه نظافتی مکانیزه تولید شده توسط یک سازنده متفرقه  نمی تواند عملیات را با کیفیت مطلوب به انجام رساند یا ممکن است موجب طولانی شدن بیش از حد زمان عملیات گردد. امروزه شرکتهای نظافتی معتبر از تجهیزاتی مدرن و تولید شده توسط تولیدکنندگان معتبر جهانی استفاده می کنند تا تکنولوژی روز دنیا و کیفیت بالای قطعات به کار رفته در این تجهیزات ضامن عملکرد بهینه آنها باشد. علاوه بر کیفیت و برند تولید کننده تجهیزات نظافتی مکانیزه مورد استفاده توسط شرکت خدماتی نظافتی سطح مهارت و تجربه نیروهای خدماتی شرکت نیز مهم است. اگر کاربر نسبت به نحوه استفاده از دستگاه و عملکرد آن اگاهی کافی نداشته باشد می تواند با استفاده نادرست از دستگاه موجب آسیب دیدن سطوح تحت نظافت و شستشو گردیده و خسارات مالی به بار آورد. بنابراین استفاده از نیروی انسانی مجرب و آموزش دیده نه تنها در دست یابی به کیفیت مطلوب تاثیر گذار است بلکه در حفظ سرمایه و جلوگیری از اتلاف انرژی و زمان نیز بسیار مهم خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۴۳
نظافت صنعتی

جاروبرقی دستگاه نظافتی شناخته شده ای است که در اغلب خانه‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. در صنعت نیز دستگاه‌های با ساختار و عملکرد مشابه با جاروبرقی های خانگی مورد استفاده هستند اگرچه این دستگاه‌ها کاملا مشابه با جاروبرقی هستند اما به دلیل نوع موتور محرک دستگاه اطلاق نام جاروبرقی صنعتی به آنها صحیح نبوده و بهتر است از عنوان مکنده صنعتی در آنها استفاده شود زیرا این رده از دستگاه‌ها ممکن است با موتور دیزل عمل نموده یا بطور کلی فاقد موتور باشند و با پمپ ونتوری عمل کننده با کمپرسور هوا کار کنند. صرف نظر از این نوع مکنده های صنعتی که استفاده از آنها به محیط‌های صنعتی و نیمه صنعتی محدود می شود. اگر دستگاه با موتور الکتریکی عمل نماید می توان نام جارو برقی را برای آن به کار برد. در مدل های مختلف جاروبرقی از موتورهای متفاوت استفاده میشود.

در جاروبرقی خانگی و تجاری از موتورهای کلکتوری یا بای پس استفاده می شود. این موتورها دارای قیمت مناسبی بوده و انرژی مورد نیاز پمپ های بکار رفته در جاروبرقی خانگی و تجاری را بخوبی تأمین می نمایند در نتیجه گزینه‌های مناسب برای جاروبرقی های خانگی هستند. در دستگاه های جاروبرقی نیمه صنعتی با کیفیت از موتورهای کلتکوری تقویت شده استفاده می شود که قدرت و ظرفیت بالاتری نسبت به موتور کلکتوری استاندارد دارند. در هر دو رده خانگی و نیمه صنعتی از دستگاه جاروبرقی نمی توان بصورت پیوسته استفاده کرد زیرا موتورهای کلکتوری یا بای پس داغ می شوند.

در دستگاه های جاروبرقی صنعتی از موتورهای توربینی استفاده می شود. این موتورها با القای الکترومغناطیس عمل می کنند و فاقد ذغال هستند در نتیجه مشکل داغ شدن ذغال در آنها وجود ندارد و این دستگاه های جاروبرقی صنعتی دارای قابلیت عملکرد پیوسته یعنی هفت روز هفته و 24 ساعته هستند بنابراین جاروبرقی صنعتی دارای موتور توربینی دستگاهی بسیار مناسب برای استفاده در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی دارای حجم آلودگی بالا و نیازمند نظافت و مکش دائم می باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۳۶
نظافت صنعتی
شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۴۰ ق.ظ

شلنگ فشار قوی در یک واترجت یا کارواش صنعتی

یکی از مهم ترین بخش‌های یک واترجت یا کارواش صنعتی شلنگ فشار قوی آن می‌باشد. همانطور که نام آن مشخص می‌نماید، این بخش یک شلنگ است که بین بدنه اصلی دستگاه و تفنگی قرار می گیرد و در حقیقت تفنگی را به پمپ فشار قوی کارواش صنعتی متصل می کند. پمپ فشار قوی دستگاه واترجت صنعتی، پس از افزایش فشار آب، این آب پرفشار به داخل شلنگ فشار قوی هدایت می کند. وجود این شلنگ شعاع کاری دستگاه واترجت را افزایش داده و به کاربر امکان می دهد که با فاصله گرفتن از دستگاه واترجت صنعتی ( همان کارواش صنعتی ) عملیات مورد نظر خود را افزایش دهد. این مسأله نه تنها از از بعد شعاع کاری بلکه از نظر ایمنی نیز حائز اهمیت است زیرا دستگاه های واترجت یا کارواش صنعتی در برابر پاشش مستقیم آب عایق بندی نشده اند و نباید در معرض پاشش مستقیم آب قرار گیرند. این مساله به ویژه در مورد مدل های الکتریکی کارواش صنعتی حائز اهمیت که در آنها تماس آب با بخش های الکتریکی می تواند خطر آفرین باشد.

شلنگ فشار قوی یک واتر جت صنعتی علی رغم دارا بودن انعطاف پذیری بالا باید در برابر فشار آب جریان یافته در آن مقاومت کافی داشته باشد. بنابراین از یک شلنگ آب معمولی به هیچ عنوان نمی توان به عنوان شلنگ فشار قوی یک دستگاه واترجت صنعتی استفاده نمود و این شلنگ بلافاصله پاره خواهد شد. شلنگ های فشار قوی در دو نوع اصلی پلاستیکی و فولاد بافت موجود هستند. نوع پلاستیکی سبک و انعطاف پذیر بوده و دچار پیچش و تاب خوردگی نمی شوند اما برای کاربرد در محیط های صنعتی مناسب نیستند زیرا سریعا دچار استهلاک و سایش خواهند شد. رایج ترین نوع شلنگ مورد استفاده برای کارواش صنعتی شلنگ های فولاد بافت هستند که مقاومت بسیار بالایی دارند و برای کاربرد تحت عملیات سنگین صنعتی مناسب هستند. در یک شلنگ فشار قوی علاوه بر جنس طول، قطر و نحوه اتصالات نیز حائز اهمیت است. که در پست های بعدی مورد بررسی قرار می گیرند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۴۰
نظافت صنعتی