googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

ما همیشه درباره کارهایی که باید انجام دهیم تا دستگاه سوییپر یا جاروب محوطه خود را نگهداریم صحبت می کنیم. خالی کردن مخزن دستگاه و نظافت بخش های نیازمند نظافت روزانه بعد از هر بار استفاده، چرخاندن مرتب برس ها، مراقبت و نگهداری از باتری ها اگر اسیدی هستند و نیاز به مراقبت دارند. اما درباره کارهایی که هرگز نباید انجام دهیم چه؟

هزینه خرید یک دستگاه سوییپر صنعتی بالاست و خرید این محصول نوعی سرمایه گذاری به شمار می اید بنابراین بسیار مهم است که حداکثر بهره را از خرید خود ببرید و می خواهید سویپر شما به گونه ای باشد که برای مدت زمان طولانی به کار کردن ادامه دهد. مراقبت و نگهداری مهم است. شما یک ماشین نمی خرید که روغن آن را هیچوقت عوض نکنید. دستگاه سوئیپر شما نیز به همین شکل نیاز به نگهداری و مراقبت دارند و به همین دلیل اهمیت بسیار زیاد مراقبت و نگهداری است که برخی تولیدکنندگان یا تامین کنندگان تجهیزات نظافت صنعتی به مشتریان خود یک برنامه مراقبت و نگهداری زمانبندی شده با قیمت مناسب را پیشنهاد می کنند. به صورت برابر مهم است که درباره عامل آسیب زننده به یک سوییپر صنعتی صحبت کنیم تا جلوی آسیب و خسارت به سادگی گرفته شود. در این پست درباره 4  راهکار موثر که از آسیب دیدگی سوییپر جلوگیری می کند صحبت می کنیم؟


عدم راندن دستگاه روی اشیاء آسیب زننده به تی

دستگاه های ترکیبی اسکرابر سوییپر مثل اسکرابرها دارای تی هستند. تی کلیدی است که تضمین می کند که ماشین زمین را خشک و تمیز باقی می گذارد. اگرچه تی ها نسبتا قطعاتی کوچک و ارزان قیمت هستند یک تی به شدت فرسوده یا آسیب دیده پتانسیل آن را دارد که دقیق ترین عملیات نظافت و شستشوی زمین را خراب کند. بدون قرارگیری خوب تی بر روی زمین خلأ مورد نیاز برقرار نشده و آب و مواد شوینده و چربی و ... باقی می ماند.وقتی تی دستگاه به خوبی روی زمین قرار می گیرد و عایق بندی خوبی ایجاد می کند کاملا آب را جمع آوری کرده و زمین را کاملا خشک باقی می گذارد. این عایق بندی دقیق همچنین به این معناست که حرکت دستگاه روی اشیاء خطرناک می تواند باعث آسیب دیدن تیغه های تی شود. بنابراین دقت کنید که دستگاه شما روی مواد تیز و برنده مثل تیغ، خرده شیشه، تراشه فلزات و ... حرکت نکنند. (دقت کنید که این مورد برای دستگاه ترکیبی بیان شده است)

عدم تمیز کردن سطوح بسیار آلوده با سوییپر

به اهمیت جمع آوری زباله های درشت و غیرقابل هندل توسط سوییپر صنعتی قبلا اشاره شده است و اینجا نیز باید دوباره این نکته را متذکر شویم. سوییپرها بنابه نوع مدل خود توانایی جمع آوری آلودگی های خشک و جامد با اندازه معین را دارند. بنابراین اگر زمین به آلودگی از نوع دیگر آغشته شده است مثلا لکه های چربی، الودگی های مایع، آلودگی های جامد بسیار درشت و ... از سوییپر برای نظافت آن استفاده نکنید در این حالت بهتر است از دستگاه های مکانیزه دیگر استفاده کنید . مثلا اغلب سوییپرها برای حرکت روی زمین خیس طراحی نشده اند و هنگام حرکت روی سطوح خیس و مرطوب موتور مکنده آنها باید خاموش شود و عملکرد مکش قطع گردد. عدم رعایت این نکات باعث وارد شدن فشار زیاد به دستگاه شده و استهلاک آن را افزایش می دهد.


خالی نکردن مخزن از لبه سکوی مرتفع

مهمتر از جلوگیری کردن از آسیب دیدگی سوییپر صنعتی شما که ممکن است بصورت تصادفی از روی سکو پایین بیفتد، جلوگیری از خطر بالقوه و جراحت بسیار جدی است که اپراتور دستگاه را هنگام تخلیه مخزن آن از لبه سکوی مرتفع تهدید می کند. اگرچه ممکن است خیلی وسوسه کننده و بسیار ساده به نظر برسد که دستگاه را از لبه سکوی مرتفع تخلیه کنیم اما متاسفانه موارد اتفاق و حادثه بسیار مشاهده شده است که در اثر این عمل در طول سالیان رخ داده است. بعضی وقتها صفحه ترازکننده سکو بصورت پیش بینی نشده پایین می رود و دستگاه خیلی راحت واژگون خواهد شده. همچنین به خاطر داشته باشید که صفحات سکوی فلزی هنگامی که خیس باشند بسیار لغزنده هستند. بنابراین اپراتورهای سوییپر هرگز نباید دستگاه دارای سیستم تخلیه مکانیزه با ارتفاع تخلیه بلند را در محل تخلیه ای که در پایین سکوی قرار گرفته است خالی کنند. این دستگاه قدرتمند و سنگین است و خیلی راحت می تواند باعث شکستن لبه سکو شود و این اتفاق در شرایط خواهد افتاد که اپراتور در حال کار با دستگاه است. بنابراین این ریسک را نکنید.


پرهیز از نگهداری دستگاه در جای مرطوب

نگهداشتن دستگاه سویپر در شرایط بهینه به شما کمک می کند که از آسیب دیدن بخش های داخلی سوییپر صنعتی خود جلوگیری کنید. قبل از گذاشتن دستگاه در انبار، مخزن را خالی کنید اگر دستگاه ترکیبی دارید تی آن را بالا ببرید و مطمئن شوید که برس ها در موقعیت مناسب هستند. دستگاه را داخل محیط سربسته و مسقف نگهداری کنید و در یک بخش خشک. رطوبت و بخش های الکترونیک با هم کنار نمی آیند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۷ ، ۱۱:۲۳
نظافت صنعتی