googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۴۹ ب.ظ

جاروبرقی صنعتی برای صنایع الکترونیک

یک ویژگی خاص صنعت الکترونیک، استفاده از ماشین آلات و تجهیزات فوق العاده دقیق برای تولید قطعات است. با توجه لزوم مینیاتور سازی اجزای سازنده در قطعات الکترونیکی مدرن، محافظت از محصولات بصورت پیوسته در برابر هر نوع آلودگی یک چالش مهم برای مدیران این صنعت به شمار می اید و استفاده از تجهیزات کارآمد برای حذف هر نوع آلودگی از محیط همانند دستگاه های جاروبرقی صنعتی به منظور تضمین استانداردهای کیفیت بالا و کاهش ضایعات به شکل فزاینده ای ضروری و حیاتی است.

جلوگیری از آلودگی محصول در صنایع الکترونیک

کارآمدترین راه حل برای حذف آلودگی  نهفته در صنایع الکترونیک و قطعات الکترونیکی حساس تولید شده استخراج و مکش گرد و غبار و مواد زائد تولید شده در پروسه تولید به طور مستقیم در محل ایجاد آنهاست. به این ترتیب، می توان از هر گونه خطر آسیب دیدن محصولات نیمه تمام در طول فرآیند تولید اجتناب کرد. بنابراین سیستم مکنده یا جاروبرقی صنعتی مورد استفاده در صنایع الکترونیک باید به گونه ای باشد که دارای دهانه مکش نزدیک محل تولید آلودگی باشد تا بتواند به محض ایجاد آلودگی آن را مکش کرده و از انتشار آن در محیط و باقی ماندن در آن جلوگیری کند و در این حالت مهم نیست که از مکنده ثابت و مرکزی استفاده شود یا پرتابل.

برخی از مهم ترین مزایای استفاده از جارو برقی صنعتی بر روی میز کار تولید قطعات حساس الکترونیکی عبارتند از:


- به حداکثر رساندن کیفیت محصولات نهایی و نیمه تمام شامل انواع قطعات الکترونیکی حساس مثل نیمه رساناها، بردهای الکترونیکی و ...

- به حداقل رساندن وقفه های و زمان های توقف کار یا  Down time در خط تولید

- افزایش بهره وری و کارایی تا حد امکان

مکنده یا جارو برقی صنعتی ویژه و اختصاصی مورد استفاده در خط  تولید PCB

صنایع الکترونیک می توانند هنگامی که نوبت به نظافت و سیستم مکش مناسب می رسد نیازهای نظافتی کاملا متفاوت داشته باشند.

به طور کلی، هنگام انتخاب بهترین جاروبرقی صنعتی برای بکارگیری از کارخانه های مرتبط با صنایع الکترونیک، مهم است که اطمینان حاصل شود که دستگاه یا مکنده انتخاب شده دارای فیلترهای دارای کارآیی بالا است. این امر باعث جلوگیری از پخش گرد و غبار در محیط کار می شود. با جلوگیری از بازگشت ذرات ریز و میکرونی همچنین گرد و غبار به فضا کیفیت تولید به حداکثر رسیده و محیط کاری به شکل سالم و ایمن حفظ می شود.

جاروبرقی صنعتی برای صنعت نیمه هادی

در صنایع تولیدکننده قطعات نیمه هادی، اغلب سمومی وجود دارند (مانند گرد و غبار سیلیکونی) که هرگز نباید با کارگران در تماس بوده، برای طولانی مدت توسط آنها استنشاق شده  و یا در محیط کار باقی بمانند. در این شرایط، انتخاب یک جاروبرقی صنعتی که گرد و غبار را در هوا پخش نمی کند و از بازگشت ذرات سمی به محیط پیرامون جلوگیری می کند ضروری است تا ایمنی محیط کار برای جلوگیری از تماس مستقیم کارکنان با این مواد سمی افزاش یابد. دستگاه های مکنده مورد استفاده در صنایع تولید کننده نیمه هادی ها باید دارای قابلیت جمع آوری مواد به شکل مستقیم داخل کیسه ها یا پاکت یکبار مصرف باشند تا میزان تماس کارکنان با مواد سمی به حداقل برسد.

همچنین باید توجه نمود که اگر خط تولید پیوسته است لازم است که از دستگاه جاروبرقی صنعتی با موتور توربینی استفاده شود که قابلیت عملکرد پیوسته بصورت 24 ساعته و در هفت روز هفته را دارند و مجهز به پمپ ساید چنل می باشند و چون دستگاه باید بی وقفه کار کند بهتر است اتصال پمپ و موتور مستقیم باشد تا سطح استهلاک و سرویس و نگهداری حداقل شود.

جاروبرقی صنعتی در صنایع الکترونیک

Delfin افتخار دارد که مدل های جاروبرقی صنعتی کوچک اما قدرتمند خود را بصورت اختصاصی برای صنعت الکترونیک ارائه نموده است:

به لطف ابعاد جمع و جور این دستگاه، این جارو برقی ابزاری ایده آل برای صنایع الکترونیک و نیمه هادی ها است، جایی که می توان آن را به طور مستقیم بر روی میز کار قرار داد تا مقدار حجم کم گرد و غبار تولید شده را بخوبی در محل ایجاد آنها جمع آوری کند.

جاروبرقی صنعتی برای کلین روم یا اتاق تمیز

تمامی تجهیزات واقع شده و مورد استفاده در اتاق تمیز یا کلین روم باید 100٪ ایمن و مطابق با استانداردهای کیفیت تا ISO4 باشند. در طول فرآیند تولید نیمه هادی ها، که شامل استفاده از موادی مانند کربن است از انتشار گرد و غبار می بایست به هر نحو و تحت هر هزینه ای اجتناب شود تا:


- از آلودگی محصول جلوگیری شود.

- ایمنی کسانی که در آزمایشگاه کار می کنند تضمین شود

- محیط کاملا و بی نهایت استرلیزه مورد نیاز برای هر کلین روم یا اتاق تمیز فراهم شود.


سطوح بهداشتی و امنیتی دقیق و سختگیرانه مورد نیاز اتاق های تمیز تنها می تواند از طریق سیستم فیلتراسیون چند مرحله شامل فیلترهای اصلی طبقه بندی شده ستاره ای یا کارتریجی و فیلتر ایمنی یا ثانویه  HEPA (H14) یا ULPA (U15)  در هر دو حالت مکش و دمیدن فراهم شود. همچنین تجهیزات مورد استفاده باید در یک اتوکلاو استریل شوند تا حداکثر سطح بهداشت را تضمین کنند. بنابراین دستگاه های جاروبرقی صنعتی مورد استفاده در اتاق تمیز یا کلین روم نیز باید از لحاظ ابعادی کاملا به شکل جمع و جور و منسجم طراحی شده باشند و از لحاظ جنس بدنه، کلاهک و مخزن از مقاومت کافی در برابر فشار و رطوبت برخودار باشند تا بتوان آنها را داخل اتوکلا قرار داد. در اتاق تمیز معمولا نیاز به استفاده از دستگاه مکنده بصورت پیوسته نیست بنابراین می توان از مدل های جاروبرقی تک فاز تک موتور یا دو یا سه موتوره نیز استفاده کرد که مجهز به موتور کلکتوری و پمپ سانتریفیوژال استفاده کرد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۸ ، ۱۴:۴۹
نظافت صنعتی
سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۰۱:۰۰ ب.ظ

انتخاب برس و پد مناسب برای اسکرابر

انتخاب تجهیزات جانبی درست یعنی یک برس یا پد خوب برای یک ماشین کفشوی یا اسکرابر باعث تفاوت قابل توجه  در عملکرد دستگاه زمین شوی صنعتی شده و می تواند به یک زمین به خوبی نگهداری شده و یا یک کفپوش تمیز و یا یک کفپوشوحشتناک خراشیده شده منجر شود.

اولا می دانیم که دستگاه های اسکرابر صنعتی می توانند از هر دو  ابزار پد یا برس برای تمیز کردن زمین استفاده کنند. به عنوان مثال، یک دستگاه کف شوی صنعتی می تواند هر دو را به خوبی نگه می دارد و از هر دو بخوبی استفاده کند. دستگاه اسکرابری که به پد مجهز شده است می تواند زمین را بشوید و سپس عملیات صیقلی کردن آن را تا انتها انجام دهد تا زمانی که درخشش مطلوب حاصل شود. برعکس، یک پولیشر دارای سرعت چرخش بالا با برس دارای عملکرد موثر نخواهد بود(حتی اگر اتصال برس به آن امکان پذیر است). البته در دستگاه های پولیشر تک برسه دارای سرعت چرخش پایین نیز دستگاه هم با برس و هم با پد قابل استفاده است. در حقیقت نوع زمین و نوع آلودگی که باید تمیز شود مبنای تصمیم گیری در این مورد خواهد بود که دستگاه اسکرابر صنعتی را با اسکرابر استفاده کنیم یا پد.

انواع پد اسکرابر یا پولیشر

پدها با پولیشرهای پرسرعت یا اسکرابر استفاده می شوند. آنها به طور معمول با کد رنگی  ارائه می شوند که انتخاب را آسان تر می کنند، به عنوان مثال پد سفید برای تمیز کردن، پد قرمز برای شستشو،  پد سبز یا آبی برای شستشوی عمیق و پد سیاه کردن برای لایه برداری. این رنگ ها یک استاندارد و قانون کلی برای همه تولید کنندگان تولید نمی باشند، اما تقریبا تمام تولید کنندگان ازهمان معیارهای کد گذاری رنگ مشابه استفاده می کنند.

پدها در تمام اندازه های مختلف متناسب با انواع دستگاه ها به بازار عرضه می شوند.

پد های سفید نرم هستند و برای تمیز کردن و برای شستشوی و صیقلی کردن سطوح  حساس استفاده می شوند. پد قرمز برای تمیز کردن عمومی همراه با پولیشر یا اسکرابر مورد استفاده قرار می گیرد. هر دو این پدها زمین را شستشو می دهند، هر نوع آلودگی سبک را از بین می برند و اگر به درستی استفاده شوند به کفپوش آسیب نمی رسانند.

پد های سبز یا آبی زبرتر هستند، برای تمیز کردن عمیق مورد استفاده قرار می گیرند و لایه ی سطحی  یک کفپوش را همراه با جرم و آلودگی  چسبیده به آن لایه حذف می کنند. پد های سیاه زبرترین و ساینده ترین نوع پد هستند و برای لایه برداری یا تمیز کردن زمین های بسیار کثیف همراه با اسکرابر صنعتی استفاده می شود. آنها پوشش سطح را بطور کامل می کنند. پد های صیقلی کننده معمولا در رنگ های روشن تر مثل  قهوه ای مایل به زرد، صورتی روشن و یا آبی روشن هستند. این نیز به عنوان پد جلابخشی شناخته می شود و طراحی شده اند تا درخشش و تلالوء بر روی سطح زمین ایجاد کنند.

اگرچه از یک پد سبز یا آبی می توان برای کفسابی عمیق استفاده کرد اما زمان و تلاش بیشتری هنگام با کار آنها در مقایسه با پد سیاه لازم است. زیرا پد سیاه بسیار زبر و مقاوم است و به شکل ویژه برای کفسابی همراه با اسکرابر یا پولیشر طراحی شده است.

فقط یک پد جلادهی می تواند همراه با اسکرابر صنعتی برای پرداخت کفپوش و جلادهی آن استفاده شود در غیر این صورت کفپوش دچار خط و خش خواهد شد مخصوصا اگر پد قرمز یا سفید استفاده شود. همچنین پدهای مخصوصی نیز موجود است. آنهایی که بنفش هستند و اساسا با دانه های الماس پوشش داده شده اند و برای پولیش کردن مرمر، ترازو، تخته سنگ و کفپوش بتنی صیقلی شده مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین پدهایی وجود دارند که  علامت های خط و خش را حذف می کنند و از انباشت آلودگی  در شیارها و خطوط دوغاب متصل کننده کاشی جلوگیری می کنند.

انواع برس اسکرابر صنعتی

برس برای تمیز کردن کفپوش های مقاوم تر مانند کاشی ها و سرامیک ها و دیگر سطوح ناهموار و بافت دار طراحی و ساخته شده است. الیاف برس اسکرابر به داخل سطوح ناهموار نفوذ می کند و آلودگی ها را از آن خارج میکند. دو مورد از متداول ترین مواد مورد استفاده برای ساخت برس اسکرابر صنعتی عبارتند از نایلون و پلی پروپیلن. برس پلی پروپیلن استاندارد محبوب ترین نوع برس دستگاه کفشور است و دلیل آن مقرون به صرفه بودن می باشد. این برس برای استفاده های مختلف ساخته شده است. برس نایلونی نرمترین هستند و برای تمیز کردن آلودگی های سبک استفاده می شوند و در صورتی که به درستی استفاده کنید، سطوح ظریف را خراشیده نمی کنند. پلی برس نرم کمی سخت تر از نایلون است و برای تمیز کردن متوسط و سبک ایده آل است. این برس ها ارزان ترین برس اسکرابر است و چند منظوره می باشد. آنها را می توان بر روی کفپوش هایی مثل کاشی، سرامیک دیگر پوشش های کف پوش تا حدی متخلخل استفاده کرد. یک برس چند منظوره دارای قلع سیلیکون کاربید است و برای تمیز کردن عمیق، استفاده می شود. الیاف  این برس ها کمی زبرتر هستند و در برداشتن آلودگی ضخیم بهتر عمل می کنند. آنها برای تمیز کردن روغن از کف بتونی و تمیز کردن کفپوش کاشی ها عالی هستند.


طول عمر برس اسکرابر صنعتی بیش از پدها است اما نیاز به تمیز کردن پس از هر بار استفاده دارند. همچنین باید دقت شود که هنگام عدم استفاده از دستگاه اسکرابر برس روی زمین نباشد تا فشار از روی آن برداشته شده و مستهلک نشود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۸ ، ۱۳:۰۰
نظافت صنعتی
سه شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۳ ب.ظ

نگهداری درست از ماشین آلات با جاروبرقی صنعتی

تعمیر و نگهداری درست ماشین آلات و تجهیزات صنعتی ضروری است و عملیاتی است که باید به طور مرتب و با ابزار مناسب همانند جاروبرقی صنعتی انجام شود تا به شما اجازه دهد که به میزان قابل توجهی بهره وری و امنیت خطوط تولید خود را افزایش دهید. در حقیقت نظافت موثر و درست ماشین آلات و محیط کاری باعث کاهش وقفه های کاری در خطو تولید شده و می توانند هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری را کاهش دهند. برخی راهکارها به شما برای رسیدن به این هدف کمک می کنند:

1- یک جاروبرقی صنعتی قدرتمند انتخاب کنید

روغن، تراشه، اسپری، پودر و مایعات ... آلودگی هایی هستند که ممکن است در محیط کاری شما وجود داشته باشند. هر شرکت دارای نیازهای  نظافتی خاص خود است. جارو برقی صنعتی راه حل ایده آل برای بهترین بهره برداری از کارخانه یا کارگاه شما می باشد. بسته به نوع صنعت کاری خود، شما نیازهای نظافتی مختلفی خواهید داشت مثلا ممکن است نیازمند تمیز کردن مداوم دستگاه های خود بصورت پیوسته یا در حین کار باشید و یا لازم باشد عملیات نظافت و نگهداری از ماشین آلات و تجهیزات تولید را در پایان هر شیفت کاری انجام دهید. مشاوره با یک شرکت تولیدکننده جارو برقی و مکنده صنعتی معتبر و قوی و دارای تجربه بلند مدت در زمینه مکش صنعتی می تواند بهترین راه حل برای تعمیر و نگهداری ماشین آلات صنعتی شما فراهم کند.

2- راه حلی را انتخاب کنید که مناسب ویژگی های ماشین آلات صنعتی شما باشد

گام اول در انتخاب راه حل شما و به تبع آن یک دستگاه جاروبرقی صنعتی مناسب این است که مواد مختلفی را که می خواهید از دستگاه های تولید خود جمع آوری و مکش کرده و از شر آنها خلاص شوید شناسایی کنید.

مواد را می توان در چهار گروه اصلی طبقه بندی کرد:

- پودر و ذرات ریز (معلق، سمی، مواد منفجره)

- جامدات (تراشه ها و خرده فلزات باقی مانده، دانه ها، سنگ ها، شیشه های شکسته، سرامیک و غیره)

- مایعات (آب، روغن، امولسیون، روان کننده ها)

- دود، گاز و بخارات (جوش دود، ذرات اسپری)

بهینه سازی روند تولید به لطف مکش صنعتی

دستگاه های مکنده یا  جاروبرقی صنعتی  به شما اجازه می دهند تا بیش از یک ماده را در یک زمان، و در بعضی موارد همچنین مواد بازیافتی را برای استفاده مجدد مکش کنید. به عنوان مثال، در زمینه تراشکاری و برش فلزات، مهم است که از روغن و مایعات خنک کننده برش تازه و فیلتر شده مجددا استفاده کنید. علاوه بر حصول اطمینان از نگهداری مناسب از ابزار آلات و تجهیزات یک جارو برقی صنعتی باکیفیت به شما امکان می دهد تا در زمان و پول خود صرفه جویی کنید.

آیا می دانستید که کاربردهای دستگاههای جاروبرقی صنعتی بی نهایت هستند؟ از جلوگیری از آلوده شدن محصول نهایی در صنایع کشاورزی گرفته تا تمیز کردن و نظافت پنل های الکتریکی در کارخانه های بزرگ ریخته گری ... جاروبرقی صنعتی با توجه به مقاومت بالا و قدرت و سرعت مکش قابل توجه خود، ماموریت خود را بخوبی انجام خواهند داد!

3- با استفاده از دستگاه های جاروبرقی صنعتی تایید شده توسط ATEX، مقررات ایمنی را رعایت کنید

جاروبرقی صنعتی نیز همانند هر ابزار و دستگاه دیگری باید بر اساس مقررات اعمال شده برای محیط کاری شما انتخاب شود. در بعضی موارد، مانند  صنایع مواد غذایی، قوانینی که برای محافظت در برابر خطر انفجار وضع شده اند باید به شدت مورد توجه قرار گرفته  و رعایت شودند گذاشته شود. دستگاه های مکنده یا جارو برقی دارای گواهینامه ATEX  برای کار در محیط های خطرناک به ویژه برای اطمینان از  جلوگیری از انفجار و حریق و ایجاد یک محیط کار ایمن طراحی و تولید شده اند.

4- چرا یک جاروبرقی صنعتی باکیفیت را برای تعمیر و نگهداری دستگاههای تولید و ماشین آلات خود انتخاب می کنید؟

یک تولیدکننده معتبر می تواند بهترین پاسخ را به هر چالش صنعتی با توجه به تولید نوآورانه خودفراهم کند. علاوه بر استانداردهای با کیفیت بالا، محصولات ساخته شده در این رده در سطح بالایی از سفارشی سازی قابل ارائه می باشند تا دقیقا متناسب با شرایط محیطی کار باشند.

یک جاروبرقی صنعتی باکیفیت مجهز به موتور توربینی بوده و دارای قابلیت عملکرد 24 ساعته و پیوسته است این موتور معمولا با یک پمپ سایدچنل کوپل می شود که دارای قدرت و سرعت مکش بالا در مقایسه با مدل های رده خانگی و تجاری است. از دیگر ویژگی های متمایزکننده این رده از مکنده ها می توان به وجود فیلترهای طبقه بندی شده کلاس ال یا ام و امکان تجهیز دستگاه به فیلتر ثانویه و ایمنی از نوع هپا اشاره کرد. همچنین این رده از دستگاه ها مجهز به سیستم نظافت فیلتر هستند و کاربر با توجه به نشانگر خلأ سیستم می تواند افت مکش ناشی از گرفتگی را تشخیص داده و با فعال نموده سیستم نظافت فیلتر که یک تکاننده دستی یا دریچه دمش هوا در جهت معکوس است فیلتر را تمیز کرده و عملکرد بهینه دستگاه را حفظ نماید.

این رده از دستگاه های جاروبرقی صنعتی مجهز به مخازن بزرگ هستند اما به دلیل چرخ دار و دسته دار بودن مخزن مشکلی از لحاظ جابجا نمودن و تخلیه آن وجود ندارد. همچنین این دستگاه ها دارای بدنه و ساختار فولادی بوده که از مقاومت کافی برای عملکرد در محیط های صنعتی خشن با شرایط کاری سخت برخوردار می باشند.

مقاومت بدنه دستگاه از این لحاظ که بدنه به دلیل مکش بالا دچار دفرمگی به سمت داخل نمی شود نیز حائز اهمیت است و این نکته ای است که در برخی محصولات رعایت نشده و دستگاه در مدت کوتاهی پس از کار دچار دفرمگی می شود.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۹۸ ، ۱۲:۰۳
نظافت صنعتی
پنجشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۱۷ ق.ظ

5 نکته اساسی در مورد جاروبرقی صنعتی

دستگاه های جاروبرقی صنعتی می توانند یک ابزار بسیار کارآمد در عملیات نظافتی سنگین بوده و کاملا برای نیروهای خدماتی متعهد به نظافت اصولی و کارآمد محیط کار سومند باشند. اما برای استفاده درست از یک دستگاه مکنده یا جارو برقی صنعتی و دستیابی به حداکثر کارایی آن برخی نکات خاص وجود دارد که کاربر باید به آنها توجه ویژه کند. این نکات مهم عبارتند از:

انتخاب تجهیزات جانبی مناسب

انتخاب تجهیزات جانبی درست برای استفاده همراه با جاروبرقی صنعتی حیاتی است. استفاده از یک تجهیز درست همراه با دستگاه می تواند تا پنجاه درصد در زمان لازم برای انجام عملیات صرفه جویی کند. اگر دستگاه از یک تولیدکننده معتبر تهیه شده باشد طیف متنوعی از تجهیزات جانبی همراه با آن ارائه خواهد شد که هر یک برای کاربردی ویژه طراحی شده اند. برای مثال برای نظافت سطوح کف در فضاهای وسیع می توان بجای پارویی از نازل ثابت استفاده کرد یا استفاده از نازل تخت برای نظافت گوشه ها مناسب تر است همچنین استفاده از لوله های افزایش طول باعث راحتی بیشتر کاربر شده و به او در انجام سریعتر عملیات نظافتی کمک می کنند.

عدم بستن ورودی مکش

هنگام کار با دستگاه جاروبرقی صنعتی دهانه مکش نباید کاملا بسته باشد زیرا مواد، گرد و غبار و آلودگی باید توسط هوا از بیرون به داخل مخزن جابجا شود و بدون هوا انتقالی وجود نخواهد داشت. البته رابطه بین قدرت مکش و سرعت مکش معکوس است یعنی در جایی که دهانه مکش کاملا بسته است حداکثر قدرت مکش وجود داشته و سرعت مکش صفر است و در مقابل وقتی دهانه مکش کاملا باز است سرعت مکش بیشینه است و قدرت مکش حداقل و همواره باید حالت بهینه بین این دو وجود داشته باشد.

چک کردن فیلترها و کلاهک جاروبرقی صنعتی

همیشه باید فیلتر اصلی و فیلتر ثانویه یا ایمنی را و همچنین کلاهک دستگاه جاروبرقی صنعتی را چک کرد زیرا این المان ها در ایجاد خلأ مناسب تاثیرگذار هستند. اگر فیلتر فرسوده شده یا گرفتگی آن دیگر با فعال نمودن سیستم نظافت فیلتر امکان پذیر نیست باید فیلتر را تعویض نمود زیرا فیلتر فرسوده باعث افت مکش می شود. اما اگر گرفتگی فیلتر به فرسودگی و گرفتگی دائم منافذ آن ربطی نداشته باشد در صورت مشاهده افت مکش و تشخیص آن از روی نشانگر خلأ تنها کافی است از سیستم نظافت فیلتر استفاده شود. 

این سیستم ممکن است بصورت یک تکاننده دستی یا دمش مکعوس باشد. در حالت اول دستگاه دارای اهرمی است که حرکت دادن آن باعث ایجاد یک حرکت عمودی در فیلتر شده و در نتیجه آن گرد و غبار انباشته شده روی فیلتر داخل مخزن می ریزد. در سیستم دمش هوای معکوس باید در حالتی که موتور دستگاه روشن است دهانه مکش را بست که خلأ در مخزن برقرار شود حال اگر زبانه تعبیه شده روی بدنه دستگاه را باز کرد، هوا در خلاف جهت حرکت همیشگی خود وارد دستگاه شده و از فیلتر عبور می کند و به این ترتیب گرفتگی منافذ آن را باز خواهد کرد.

همچنین کلاهک باید کاملا به بدنه چفت شده و هیچگونه درز و نشتی هوا وجود نداشته باشد.

سالم بودن خرطومی ها

قبل از شرووع کار حتما چک شود که خرطومی ها یا لوله های ثابت انتقال دهنده مواد و آلودگی کاملا یکپارچه و سالم باشند و هیچگونه پارگی یا سوراخ در آنها وجود نداشته باشد همچنین خرطومی ها نباید خم شده یا پیچ خورده باشند زیرا خم شدگی باعث اتلاف خلأ می شود و افت عملکرد مکش را به همراه دارد.  در صورت وجود نشتی یا پارگی در خرطومی باید بلافاصله نسبت به تعمیر یا تعویض ان اقدام نمود.

عدم استفاده پیوسته از مدل های نیمه صنعتی

از جاروبرقی های نیمه صنعتی تک فاز دارای موتورهای کلکتوری نباید بیش از 30 دقیقه بصورت پیوسته استفاده کرد. این امر باعث کاهش طول عمر مفید موتور می شود. زیرا موتور کلکتوری دارای ذغال بعنوان رسانا است و هنگام کار کردن دستگاه با عبور جریان الکتریسیته از این زغالها ، این بخش داغ می شود اگر درجه حرارت آنها بیش از اندازه بالا برود، موتور می سوزد. بنابراین بعد از حداکثر 30 دقیقه استفاده از دستگاه باید دستگاه را خاموش کرد تا موتور خنک شود. 

اگر لازم است از دستگاه بیش از یک ساعت یا بصورت پیوسته استفاده شود باید از دستگاه های جاروبرقی صنعتی دائم کار استفاده نمود. در این رده از جاروبرقی ها بجای موتور کلکتوری از موتور توربینی استفاده شده است که فاقد ذغال است و بر اثر القای مغناطیسی کار می کند در نتیجه مشکل داغ شدن را ندارد و می توان در هفت روز هفته بصورت 24 ساعته از آن استفاده کرد. 

استفاده از این قوانین ساده باعث می شود که جاروبرقی صنعتی شما به یک شرک کاری قابل اعتماد برای شما تبدیل شده و تا سالیان سال بدون مشکل برای شما کار کند. همچنین رعایت این نکات باعث کاهش استهلاک دستگاه شده که باعث کاهش هزینه های سرویس و نگهداری دستگاه می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۸ ، ۰۸:۱۷
نظافت صنعتی