googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

يكشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۵ ق.ظ

آشنایی با ساختار و نحوه عملکرد واترجت

در پست های قبل با واترجت بعنوان یک دستگاه مکانیزه نظافتی کارآمد آشنا شدیم که آب را تحت فشار بالا پاشش نموده و بدین ترتیب باعث جدا شدن آلودگی یا لایه نامطلوب از سطح مورد نظر می شود. واترجت ها در مدل های مختلف ساخته می شوند که از لحاظ فشار عملیاتی و دبی آب خروجی متفاوت هستند. همچنین بعضی از واترجت ها بصورت ثابت و غیر قابل حمل و برخی دیگر پرتابل و چرخ دار هستند. ابعاد واترجت ها نیز می تواند کاملا متفاوت باشد اما در تمام واترجت ها از دستگاه های واترجت صنعتی قوی گرفته یا کارواش های خانگی ساختار و عملکرد دستگاه یکسان است.

همه واترجت ها دارای یک پمپ فشار قوی می باشند که فشار آب را افزایش می دهد. یک موتور الکتریکی یا دیزلی یا بنزینی وظیفه تامین انرژی مورد نیاز پمپ فشار قوی دستگاه واترجت را بر عهده دارد. آب پس از خروج از پمپ از یک شلنگ فولاد بافت و مقاوم عبور کرده و وارد تفنگی و لنس می شود و در نهایت از نازل خارج می شود. در اغلب دستگاه های واترجت با فشردن ماشه تفنگی واترجت آب پاشش شده و در صورت رها کردن آن جریان پاشش آب قطع می شود. با توجه به اینکه محل خروج آب از دستگاه باید تا حد امکان نزدیک به سطح مورد نظر باشد و از سوی دیگر جریان آب پرفشار خارج شده از واترجت می تواند برای کاربر خطرناک باشد و لنس وظیفه اتصال نازل بعنوان خروجی دستگاه و تفنگی را بر عهده دارد بدین ترتیب کاربر در فاصله مناسب و ایمنی از جریان آب خارج شده از واترجت قرار می گیرد حال آنکه به دلیل افزایش طول ناشی از لنس، می توان نازل را در فاصله مناسب از سطح حفظ نمود.

اساس عملکرد تمامی دستگاه های واترجت صنعتی و خانگی و مهم ترین بخش های تشکیل دهنده آنها به شرح فوق می‌باشد. البته در برخی مدل های واترجت بخش های دیگری همچون سیستم گرم کن ممکن است به دستگاه اضافه شود تا خروجی دستگاه آب دارای درجه حرارت بالا باشد.

در پست های بعدی با مدل های متنوع واترجت و بخش های اصلی تشکیل دهنده آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۴۵
نظافت صنعتی

تمامی مدل های جاروبرقی از جاروبرقی های کوچک خانگی گرفته تا دستگاه های جاروبرقی صنعتی مورد استفاده در کارخانه ها و صنایع گوناگون دارای نحوه عملکرد و اجزا مشابه می باشند.

همه دستگاه های جاروبرقی صنعتی ، نیمه صنعتی و تجاری دارای موتور، پمپ مکش، مخزن، فیلتر، خرطومی و نازل مکش می باشند. اساس عملکرد جاروبرقی بر مبنای ایجاد خلاء داخل دستگاه استوار است. ایجاد این خلا به معنی اختلاف فشار بین بخش داخلی دستگاه و فضای خارجی پیرامون آن می باشد. در نتیجه با باز شدن دهانه مکش هوا از بخش پرفشار (بیرون) به سمت کم فشار (بخش داخلی) حرکت می کند و همراه با خود آلودگی و مواد را منتقل می نماید.  موتور جاروبرقی انرژی لازم را برای عملکرد پمپ مکنده ایجاد می نماید. پمپ مسئول ایجاد خلاء داخل مخزن می باشد و نازل مکش و خرطومی مسیر انتقال هوا و آلودگی از بیرون به داخل مخزن هستند. با ورود هوا و آلودگی های همراه آن به داخل مخزن، مواد و آلودگی های سنگین تر داخل مخزن ته نشین شده اما هوا و ذرات ریز سبک به سمت پمپ حرکت می نمایند برای جلوگیری از ورود ذرات ریز همراه با هوا به داخل پمپ و آسیب دیدگی پمپ و بازگشت این ذرات ریز و گرد و غبار به فضای پیرامون، در مسیر حرکت جریان هوا از مخزن به پمپ یک فیلتر قرار داده می شود.

بدین ترتیب مشخص می گردد که تمامی دستگاه های جاروبرقی صنعتی و غیرصنعتی دارای ساختار و عملکرد مشابه هستند. تفاوت این دستگاه ها به نوع اجزا سازنده باز می گردد. یعنی یک جاروبرقی صنعتی بزرگ که می تواند بصورت یک مکنده کامیونی باشد از لحاظ نوع موتور، نوع پمپ، ظرفیت مخزن و نوع سیستم فیلتراسیون با دستگاه جارو برقی خانگی کوچکی که شما در منزل استفاده می نمایید، تفاوت دارد.

در دستگاه های جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی در مقایسه با مدل های تجاری و خانگی از موتورها و پمپ های قوی تر و دارای ظرفیت بالاتر استفاده می شود. به این ترتیب قدرت و سرعت مکش جاروبرقی صنعتی یا نیمه صنعتی در مقایسه با انواع تجاری و خانگی بالاتر می باشد. همچنین چون جاروبرقی صنعتی برای کاربرد در محیط های صنعتی دارای حجم آلودگی بالا و خاص طراحی شده اند، ظرفیت مخزن آنها بزرگتر بوده و جارو دارای سیستم فیلتراسیون قدرتمندتر می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۳۵
نظافت صنعتی