googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
يكشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۵ ق.ظ

آشنایی با ساختار و نحوه عملکرد واترجت

در پست های قبل با واترجت بعنوان یک دستگاه مکانیزه نظافتی کارآمد آشنا شدیم که آب را تحت فشار بالا پاشش نموده و بدین ترتیب باعث جدا شدن آلودگی یا لایه نامطلوب از سطح مورد نظر می شود. واترجت ها در مدل های مختلف ساخته می شوند که از لحاظ فشار عملیاتی و دبی آب خروجی متفاوت هستند. همچنین بعضی از واترجت ها بصورت ثابت و غیر قابل حمل و برخی دیگر پرتابل و چرخ دار هستند. ابعاد واترجت ها نیز می تواند کاملا متفاوت باشد اما در تمام واترجت ها از دستگاه های واترجت صنعتی قوی گرفته یا کارواش های خانگی ساختار و عملکرد دستگاه یکسان است.

همه واترجت ها دارای یک پمپ فشار قوی می باشند که فشار آب را افزایش می دهد. یک موتور الکتریکی یا دیزلی یا بنزینی وظیفه تامین انرژی مورد نیاز پمپ فشار قوی دستگاه واترجت را بر عهده دارد. آب پس از خروج از پمپ از یک شلنگ فولاد بافت و مقاوم عبور کرده و وارد تفنگی و لنس می شود و در نهایت از نازل خارج می شود. در اغلب دستگاه های واترجت با فشردن ماشه تفنگی واترجت آب پاشش شده و در صورت رها کردن آن جریان پاشش آب قطع می شود. با توجه به اینکه محل خروج آب از دستگاه باید تا حد امکان نزدیک به سطح مورد نظر باشد و از سوی دیگر جریان آب پرفشار خارج شده از واترجت می تواند برای کاربر خطرناک باشد و لنس وظیفه اتصال نازل بعنوان خروجی دستگاه و تفنگی را بر عهده دارد بدین ترتیب کاربر در فاصله مناسب و ایمنی از جریان آب خارج شده از واترجت قرار می گیرد حال آنکه به دلیل افزایش طول ناشی از لنس، می توان نازل را در فاصله مناسب از سطح حفظ نمود.

اساس عملکرد تمامی دستگاه های واترجت صنعتی و خانگی و مهم ترین بخش های تشکیل دهنده آنها به شرح فوق می‌باشد. البته در برخی مدل های واترجت بخش های دیگری همچون سیستم گرم کن ممکن است به دستگاه اضافه شود تا خروجی دستگاه آب دارای درجه حرارت بالا باشد.

در پست های بعدی با مدل های متنوع واترجت و بخش های اصلی تشکیل دهنده آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۷
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی