googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰ ق.ظ

مزایای سوییپر

سوییپر یک دستگاه نظافتی مکانیزه گرانقیمت است که خرید آن نیازمند صرف هزینه قابل توجه است. با توجه به این مسأله به راستی استفاده از این دستگاه که با نام دستگاه جاروب خیابانی نیز شناخته می شود چه مزیت هایی دارد و چرا امروزه بسیاری از صنایع و محیط های تجاری  ترجیح می دهند از سوئیپر به جای جاروی دستی که بسیار ارزان تر است استفاده کنند.


صرفه جویی پول و زمان با سوییپر

یک سوییپر صنعتی کمک می کند که هزینه های خود را با کاهش زمان و نیروی انسانی مورد نیاز برای تمیز نگه داشتن زمین ها بهبود بخشید.  سوییپر می تواند بین 2500 تا 20000 متر مربع را در یک ساعت تمیز کند.  یعنی حتی سویپرهای دستی هم که در مقایسه با مدل های خودرویی و شهری دارای کارایی بسیار کمتری هستند باز هم در مقایسه با یک جاروی دستی در هر ساعت مساحت بسیار بیشتری را می توانند جاروب کنند. نه تنها این دستگاه نظافت سریعتر را فراهم می کند بلکه آنها کیفیت نظافت را هم افزایش می دهند چون آنها به راحتی می توانند آلودگی ها و زباله هایی را جمع کنند که ممکن است یک جاروی دستی قادر به جمع کردن آنها نباشد.


دستگاه های سوئیپر صنعتی انواع محیط های متنوع را می توانند تمیز کنند.

مدل های متنوعی از سوییپر در بازار وجود دارد که هر کدام با یک نوع محیط سازگاری دارند. از انبارها گرفته تا گلخانه ها، این دستگاه های صنعتی از موتورهای قدرتمند و امکانات متنوع استفاده می کنند تا کارآمدی عملیات نظافت را بهبود بخشید و یک نظافت پیوسته را بر روی انواع سطوح تضمین کنند. صحفه کنترل قابل برنامه ریزی به کاربران اجازه می دهد که تنظیمات دستگاه را بصورت شخصی توسعه دهند. این برنامه های شخصی شده به دستگاه ها امکان می دهد تا بسته به نوع زمین عملکرد خود را تغییر دهند. این به دستگاه شما امکان می دهد تا برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن در کاربردهای متفاوت بهینه شوند.


ارتقاء امنیت کارکنان با نظافت منظم

فقط در کشور کاناد سالانه 42 هزار کارگر بعلت حوادث ناشی از افتادن آسیب می بینند. 66 درصد تصادفات  حوادث در سطح مشابه هستند. این تصادفات شامل افتادن و لغزش هستند.  افتادن یا لغزش غالبا در اثر آلودگی های شل یا حرکت ناپیوسته ایجاد می شوند. جاروب کردن منظم زمین ها به کاهش این حوادث کمک می کند زیرا تضمین می نماید که زمین شما عاری از آلودگی ، مواد انباشته شده و حتی ضایعات کوچک مثل پیچ و مهره است.


نظافت زمین به کاهش خطر آسیب دیدگی و فرسودگی تجهیزات کمک می کند.

جاروب کردن به روش دستی روش موثر و خوبی نیست. این طرز نظافت زمین باعث پخش شدن آلودگی و گرد و غبار جمع آوری شده می شوند. سیستم های مکنده یا جاروبرقی آلودگی سبک را جمع می کنند و سیستم های میکروفیلتراسیون گرد و غبار و پسماند را قبل از پخش شدن در هوا به دام می انداز. کاهش ذرات گرد و غبار  معلق در هوا از ورود آنها به نواحی حساس خط تولید جلوگیری می کند. این امر می تواند باعث کاهش فرسایش قسمت های متحرک مثل بلبرینگ ها  شود و از گرفتگی فیلتر هوای تجهیزات جلوگیری کند. استفاده منظم از سوییپر همچنین از انباشت و تجمع آلودگی جلوگیری می کند  که می تواند با کفش ها به بخش های حساس یا داخل تجهیزات بزرگ در حین سرویس و نگهداری منتقل شوند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۳۰
نظافت صنعتی
پنجشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴ ب.ظ

چگونه با سوییپر دستی کار کنیم؟

زمین رستوران ها، هتل ها، فروشگاه های بزرگ، کافی شاپ ها، بیمارستان ها، مطب پزشکان و دندانپزشکان، دفاتر، ساختمان های دولتی و سایر محیط ها باید بصورت روزانه تمیز شود. کارمندان، مشتریان و سایر افرادی که بر روی این زمین ها راه می روند در پشت سر خود آلودگی هایی مثل مواد شیمیایی جاده ها و پیاده روها، خرده کاغذ، گل و لای، جرم، گرد و خاک و سایر انواع آلودگی ها را باقی می گذارند. حتی در ساختمان هایی که به دقت نگهداری می شوند، ریختن زباله ها روی زمین در طول روز ممکن است رخ دهد. نیروهای خدماتی حرفه ای که مسئول نظافت و نگهداری محیط هستند مسئول می باشند که تضمین کنند آلودگی و پسماند یک روز به روز کاری بعد منتقل نمی شود. اگرچه نیروهای خدماتی در طول روز نیز کار می کنند اما بخش عمده عملیات نظافت ممکن است شبها و زمانی که کسب و کار یا سایر ساختمان ها بسته است انجام شوند. نیروهای خدماتی معمولا از طیف متنوعی از محصولات از جمله سوییپر دستی استفاده می کنند. قبل از استفاده از سوییپر دستی برای نخستین بار، کاربرها باید بفهمند که این دستگاه چگونه کار می کند و چگونه باید از آن استفاده کرد.

درباره سوییپر دستی

کار کردن با یک سوییپر دستی بسیار ساده تر از یک جارو است. این دستگاه به سرعت زباله ها، خرده کاغذ، تراشه های چوب، چمن و سایر آلودگی ها را جاروب می کند.  طراحی موتور دار آن به کاربران امکان می دهد که زمین را با سرعت بسیار بیشتر از زمانی که از جاروی دستی و خاک انداز استفاده می کنند، تمیز نمایند.

دستگاه های سوییپر صنعتی می توانند به سه دسته متفاوت تقسیم شوند: سوییپر دستی، سویپر دستی اتوماتیک و سوئیپر خودرویی. مدل دستی مدلی است که نیروی خدماتی آن را به جلو هل می دهد. مدل دستی اتوماتیک مدلی است که دارای موتور است و به وسیله باتری یا سوخت حرکت می کند. مدل خودرویی یا سرنشین دار مدلی است که کاربر روی صندلی آن می نشیند و دستگاه را با استفاده از یک فرمان و مشابه ماشین هدایت می کند.

راهکارهای استفاده از سوییپر دستی

اول از همه کاربران باید دستورالعمل دستگاه را بخوانند و با یک فرد مطلع قبل از شروع کار با دستگاه صحبت کنند. اگرچه، هنگامی که آنها دارای دانش و اطلاعات پس زمینه لازم درباره کنترل گرها باشند کار کردن واقعی با سوییپر بسیار ساده خواهد بود.

خواندن دستورالعمل

بعضی کاربران که تازه کار هستند ممکن است برای نخستین بار بخواهند با یک سوییپر دستی بعنوان بخشی از شغل خود کار کنند. دیگر کاربران ممکن است سال ها در صنعت خدمات نظافت کار کرده باشند اما به تازگی تجهیزات نظافتی متداول خود را به روز کرده باشند و یک دستگاه سوئیپر هم به آن اضافه کرده باشند. در هر دو مورد برای کاربران بسیار مهم است که قبل از شروع کار با دستگاه دفترچه دستورالعمل آن را به دقت مطالعه کنند. اگر این دفترچه همراه با دستگاه ارائه نشده است، کاربران باید از سرپرست خود یا کسان دیگری که قبلا از دستگاه استفاده کرده اند سوال بپرسند.

غالبا، تولیدکنندگان تجهیزات نظافت صنعتی یک فایل قابل دانلود از نحوه کار کردن با دستگاه ها را بر روی وب سایت های خود قرار می دهند. کاربران می توانند به وب سایت تولیدکننده یا عرضه کننده تجهیزات مراجعه کرده و دنبال مدل خاصی که استفاده می کنند باشند و لینک های مرتبط با manual آن را چک کنند.

مشورت کردن با یک فرد با تجربه

اگر دستگاه سوییپر یک مدل قدیمی است که برای سالها از آن استفاده می شده است، دفترچه راهنمای آن ممکن است گم شده باشد. در چنین مواردی، نیروهای خدماتی باید با کسی که از آن دستگاه یا مدل مشابه استفاده کرده است صحبت کنند. یک نیروی خدماتی با تجربه باید قادر باشد که نیروهای جدید را در مورد ویژگی ها و خصوصیات دستگاه مطلع نماید. آنها می توانند بهترین راه برای جابجا کردن دستگاه در یک فضای مفروض را توضیح دهند. آنها ممکن است همچنین قادر باشند که برخی راهکارها را برای دست یابی به حداکثر بازده و انجام عملیات نظافت به شکل سریع ارائه نمایند.

انتقال سوییپر به محل مورد نظر

هنگامی که کاربران دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کردند یا با یک نیروی با تجربه صحبت کردند، آنها آماده هستند که خودشان با دستگاه کار کنند. اول، آنها باید انبار نگهداری تجهیزات نظافتی را که سوییپر داخل آن قرار گرفته است، پیدا کند. سپس آنها باید آن را به جایی که قرار است زمین آن را تمیز کنند که می تواند یک انبار بزرگ، محوطه بیرونی رستوران، آشپزخانه تجاری یا محیط های اداری باشد، منتقل نمایند.

شروع عملیات جاروب کردن

وقتی سوییپر در موقعیت درست قرار گرفت، کاربران می توانند دستگاه را روشن کنند. باید اول به صورت آهسته جاروب کنند به ویژه اگر اولین بار است که از این دستگاه استفاده می کنند. اگر زمان لازم است تا کار کردن با سوییپر و قدرت مانورپذیری آن عادت کنند باید به سرعت اعتماد به نفس لازم را به دست آورده تا کار را به شکل خوب و کارآمد انجام دهند.

تمرین نظافت گوشه ها

هدایت کردن یک سوییپر دستی ممکن است در ابتدا حس عجیبی داده باشد.  کاربران ممکن است درباره راندن دستگاه به سمت تجهیزات دیگر و آسیب رساندن به دستگاه یا دارایی های موجود مضطرب شوند. اگرچه، اغلب سوییپر های باکیفیت تا حد امکان بصورت کاربرپسند طراحی شده اند. با کمی تمرین، کاربران به راحتی قادر خواهند بود که گوشه ها، زوایا و فضاهای باریک و راهروهای کم عرض را با استفاده از این دستگاه تمیز کنند.

اطمینان از سازگاری سوییپر با سطح

هنگام فرآیند جاروب کردن، کاربران باید مواضب موانع یا آلودگی هایی باشند که دستگاه آنها ممکن است نتواند آنها را جمع کند. برخی سوئیپرها به شکل کاملا صنعتی ساخته شده اند و برای نظافت عمیق در محیط های صنعتی طراحی گشته اند. این مدل ها ممعمولا می توانند زباله های درشت تر را در حجم بالاتر جمع آوری کنند. اگرچه، سوییپرهای کوچک دستی مثل آنهایی که در محیط های تجاری استفاده می شوند برای جمع آوری سطح پایین تری از آلودگی و زباله ساخته شده اند. این سوییپر های سبک تر در محیطی که برای آن طراحی شده اند بخوبی کار می کنند اما نباید در محیط هایی با سطح آلودگی زیاد استفاده شوند. برای محیط های صنعتی خشم، یک سوییپر سخت کار با برس های قدرتمند بهتر عمل می کند.

حفظ شارژ باتری

سوییپر ها معمولا بدون کابل هستند. این دستگاه ها به قدرت مانورپذیری نیاز دارند  و یک کابل می تواند مانورپذیری آنها را کاهش دهد. به جای کشیدن برق از یک پریز، سوییپر های دستی برق را از یک باتری می کشند. طول عمر باتری بستگی به اندازه و طراحی دستگاه دارد. برخی مدل ها باتری کافی دارند که می تواند بین سه تا پنج ساعت کار کند در حالیکه برخی دیگر می توانند هفت یا هشت ساعت کار کنند. کاربران باید اطمینان حاصل کنند که دستگاه بعد از هر بار استفاده مجددا شارژ شده است. شارژ کردن تضمین می نماید که سوییپر انرژی کافی را دارد و اماده است تا دفعه بعد مجددا مورد استفاده قرار گیرد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۱۴
نظافت صنعتی