googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۵۹ ب.ظ

کنترل گرد و غبار با جاروبرقی صنعتی

سیستم های کنترل گرد و غبار در صنایع داروسازی نسبتا جدید هستند. این سیستم ها نه تنها از کارکنان شما در برابر ذرات خطرناک محافظت می کنند و سلامت و ایمنی محیط کار را برای پرسنل شاغل در آن تضمین می نمایند بلکه با جلوگیری از انتشار و انتقال آلودگی به ارتقاء کیفیت محصول نهایی کمک خواهند کرد. پاسخ اجمالی به سوالات رایج به شما کمک خواهد کرد که درک کنید که یک جاروبرقی صنعتی یا سیستم کنترل گرد و غبار چه چیزی است، چرا مهم است و چگونه عمل می کند. 


عملکرد اصلی یک جاروبرقی صنعتی کنترل گرد و غبار چیست؟

مکنده یا جارو برقی صنعتی ضد گرد و غبار از پرسنل شما در برابر تماس با گرد و غبار و ذرات خطرناک در طول فرایند تولید و در حین نگهداری سیستم مهار کننده گرد و غبار محافظت می کند. آنها همچنین از انتقال آلودگی جلوگیری می کنند و مانع می شوند که گرد و غبار در محیط زیست پراکنده شود که در برخی صنایع مثل داروسازی یا تولید قطعات الکترونیکی حساس این امر بسیار مهم است.


مکنده یا سیستم ضد گرد و غبار چگونه با سیستم فیلتراسیون سنتی متفاوت است؟

دستگاه های جاروبرقی صنعتی کنترل کننده گرد و غبار از پیش جدا کننده سیکلون برای جذب ذرات خطرناک استفاده می کنند. سایکلون کمک می کند که هوای مکش شده یک حرکت گردابی پیدا کند که در نتیجه ذرات خطرناک راحت تر از آن جدا شوند. همچنین یک فیلتر HEPA در آنها وجود دارد (گاهی اوقات دو) اما 99 درصد از گرد و غبار قبل از رسیدن به فیلتر هپا متوقف می شوند. این امر حفاظت بهتر برای پرسنل و محصولات شما را فراهم می کند و همچنین عمر فیلتر های HEPA شما را افزایش می دهد. اما جاروبرقی ها و مکنده های معمولی فاقد فیلترهای طبقه بندی شده و سیستم سایکلون هستند.


چه زمانی باید برای خرید یک جاروبرقی صنعتی کنترل کننده گرد و غبار اقدام کنم؟

سیستم های محافظت از گرد و غبار در عملیات تولیدی که در آنها از API های بسیار سمی استفاده می شود بکار می روند. هنگامی شغل شما به گونه ای است که قرارگیری در معرض API های آن 3 یا بالاتر است ما یک سیستم مهار کننده گرد و غبار را توصیه می کنیم.


چه تجهیزات تولیدی می توانند همراه یک سیستم مهارکننده گرد و غبار مورد استفاده قرار گیرند؟

جاروبرقی صنعتی کنترل کننده گرد و غبار می تواند با هر دستگاه تولید قرص، کپسول و یا سایر تجهیزات مورد استفاده در تولید دارو به کار گرفته شود. آنها همچنین به عنوان سیستم مکنده مرکزی که چندین بخش (قطعات ماشین، لوازم جانبی و غیره) را بصورت همزمان تمیز می کنند استفاده می شوند.


آیا باید از یک فیلتر HEPA یا دو تا استفاده کنم؟

پس از سایکلون در یک جاروبرقی صنعتی کنترل کننده غلظت گرد و غبار، هوا از یک فیلتر HEPA عبور می کند تا 1٪ باقی مانده از گرد و غبار را بگیرد و تضمین کند که هیچ مواد خطرناکی نمی توانند محیط را آلوده کنند. در حالی که برای بسیاری از عملیات و محیط های یک فیلتر HEPA کافی است، برای API های بسیار سمی، ما توصیه می کنیم از دستگاهی با دو فیلتر هوا استفاده شود. فیلتر دوم، "فیلتر پلیس" نامیده می شود، در صورتی که فیلتر اصلی به هر دلیل آسیب ببنید عملیات کنترل گرد و غبار را انجام می دهد.


آیا این سیستم ها موضعی هستند یا بخشی از یک سیستم مکنده مرکزی می باشند؟

یک جاروبرقی صنعتی یا مکنده محافظ در برابر گرد و غبار می تواند موضعی یا مرکزی باشد. با این حال، بکارگیری یک سیستم موضعی به سه دلیل اصلی توصیه می شود:

سیستم موضع مانع از انتشار و انتقال آلودگی می شود.

کار تعمیر و نگهداری را می توان در اتاق تولید انجام داد.

سیستم های موضعی از خط لوله / خرطومی کوتاه تر استفاده می کنند که برای تمیز کردن آسان تر است.


چگونه بفهمم که سیستم دارای عملکرد لازم  می باشد؟

عملکرد هر مکنده یا جاروبرقی صنعتی کنترل کننده گرد و غبار باید توسط شخص ثالث مورد تایید قرار گیرد. اطمینان حاصل کنید که شما گواهینامه ای را دریافت می کنید که تایید می کند گرد و غبار منتشر شده توسط واحد در شرایط مشخص شده از حد مجاز شغلی مورد نیاز شما بیشتر نمی شود.


این دستگاه به چه نوع سرویس و نگهداری نیاز دارد؟

از آنجا که سایکلون به کار رفته در یک جاروبرقی صنعتی یک فن آوری بدون فیلتر است، تعمیر و نگهداری بسیار کم مورد نیاز است. دستگاه را می توان در محل با sprayballs شست تا گرد و غبار در داخل سطوح غیر فعال شود. فیلتر HEPA از یک سیستم bag-in و bag-out استفاده می‌کند که مانع از تماس کارکنان با فیلتر آلوده می شود و درج انحلال گرد و غبار را در OEB 5 (OEL <1 μg / m3) حفظ می کند.


آیا این نوع مکنده یا جاروبرقی صنعتی می توانند به عنوان بخشی از یک خط تولید کاملا اتوماتیک استفاده شود؟

بله ما با بسیاری از OEM ها و کاربران نهایی کار می کنیم تا سیستم‌های اتوماتیکی را که می توان از صفحه پانل نمایشگر دستگاه کنترل کرد، فراهم کنیم. 


چه اطلاعاتی نیاز دارم تا بتوانم مکنده یا جاروبرقی صنعتی مناسب را انتخاب کنم؟

اغلب تولیدکنندگان مکنده صنعتی سیستم های کنترل گرد و غبار را برای درخواست خاص مشتری می سازند. مهمترین بخش اطلاعاتی که شما نیاز دارید، OEL برای API های شما است. شما همچنین باید مشخصات پروسس دستگاهی را که جاروبرقی صنعتی قرار است با آن استفاده شود بدانید تا بتوان خرطومی مناسب و یا خط لوله برای ارائه یک اتصال امن را انتخاب کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۳:۵۹
نظافت صنعتی
دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۰۴ ب.ظ

چگونه مشکلات جزئی واترجت صنعتی خود را برطرف کنیم

اگر واترجت صنعتی شما به درستی کار نمی کند ممکن است علت عدم کارکرد مناسب دستگاه یک مشکل جزئی باشد که توسط خود شما قابل برطرف کردن است. بنابراین پیش از درخواست کمک از تولیدکننده یا فروشنده آن موارد زیر را به دقت بررسی کنید.

شیلنگ تغذیه واترجت صنعتی

اگر کارواش صنعتی یا خانگی شما آب را در فشار بالا اسپری نمی کند، اولین و واضح ترین چیزی که باید بررسی کنید آن است که آیا آب به دستگاه می رسد با نه. اکثر مدل ها به به یک منبع تغذیه آب پیوسته تقریبا 10 لیتر در دقیقه نیاز دارند. بسیاری از تولیدکنندگان جت واتر توصیه می کنند که شیلنگ های تغذیه با قطر  سه چهارم اینچ به جای شیلنگ های قطر 8/5 اینچ بمورد استفاده قرار گیرند تا آب را به میزان کافی به دستگاه شوینده فشار قوی ارائه کنند. شیلنگ را از لحاظ وجود هر نوع گرفتگی یا انسداد چک کنید. اگر هیچ کدام از اینها وجود نداشته باشد، شیلنگ را از دهانه ورودی دستگاه جدا کنید و ببینید آیا خروجی آب کافی است یا نه و هیچ گرفتگی در فیلتر ورودی وجود نداشته باشد که ممکن است جریان آب را به دستگاه را محدود کند. بعضی از منابع آب، مانند یک چاه، می توانند در مدت زمان طولانی از لحاظ خروجی آبخود متفاوت باشند. مهم است که اطمینان حاصل شود که آب به میزان کافی به دستگاه می رسد.

شیر تخلیه واتر جت صنعتی

عملکرد اصلی شیر تخلیه کننده این است که جریان آب در پمپ و به دور آن بچرخاند، وقتی آب از نازل اسپری نمی شود. دریچه تخلیه همچنین می تواند برای افزایش یا کاهش فشار آب خروجی از نازل تنظیم شود. فرایند دقیق برای افزایش یا کاهش فشار بستگی به نوع دریچه تخلیه دستگاه واترجت صنعتی شما دارد. اگر متوجه افت فشار در دستگاه جت واتر خود شدید، بررسی کنید که آیا نازل فرسوده شده است و نیاز به تعویض دارد یا نه و این کار را قبل از تنظیم شیر تخلیه انجام دهید. تنظیم فشیر تخلیه باید با افزایش کم کم فشار انجام شود تا مانع ایجاد فشار بیش از حد شود. همچنین توصیه می شود هنگام تنظیم فشار سنج را به شیر تخلیه وصل کنید تا بتوانید تغییرات فشار را کنترل کنید و آن را در محدوده ایمن نگه دارید. این یک تنظیم ظریف است که می تواند باعث آسیب دیدگی شیر تخلیه و سایر اجزاء مرتبط با آن شود اگر به صورت غیرضروری و غلط انجام شود. اگر با مشکل فشار آب کم مواجه شدید مهم است که قبل از تنظیم شیر تخلیه سایر اجزاء مرتبط با آن را بررسی کنید. شیر تخلیه همیشه باید دردستگاه در حال کار تنظیم باشد تا به آب اجازه دهد از طریق سیستم جریان یابد. اگر تنظیمات دریچه تخلیه فشار آب را نرمال نکند، شیر تخلیه ممکن است شکسته شود و نیاز به تعمیر یا جایگزینی داشته باشد.

نازل کارواش صنعتی

یک علت شایع برای افت فشار در واترجت صنعتی یا خانگی زمانی است که نازل دچار فرسودگی یا گرفتگی شده است. الگوی پاشش آب غیر عادی ممکن است نشانه ای از وجود رسوباتی باشد که نازل را مسدود می کنند. نازل های فرسوده معمولا باعث افت فشار تدریجی می شوند. این به خاطر حفره هایی است که در طول زمان آب را با پهنای بیشتر ارائه می کنند. همانطور که سوراخ بزرگتر می شود و آب بیشتر می تواند جریان یابد، فشار آب از بین می رود. نازل ها در طول زمان فرسوده شده و باید جایگزین شوند. مفید است که تعدادی از نازل سالم همیشه در دسترس داشته باشید. این به شما این امکان را می دهد که به راحتی نازل ها را عوض کنید و فشار آب خارج شده از دستگاه را کنترل کنید و به سرعت امتحان کنید تا ببیند آیا یک نازل فرسوده باعث مشکل مربوط به فشار است یا مشکل بوسیله پمپ ایجاد شده است .

شیلنگ فشار قوی جت واتر

اگر اخیرا شلنگ فشار قوی دستگاه واترجت صنعتی خود را عوض  کرده اید و با دست دادن فشار مواجه شده اید، ممکن است یک شیلنگ نادرست نصب کرده اید که متناسب با دستگاه کارواش صنعتی یا خانگی شما نمی باشد.. شیلنگ های فشار قوی معمولا در سه عرض 4/1، 16/5 و 8/3 اینچ عرضه می شوند. هنگام تعویض شیلنگ دستگاه، اطمینان حاصل کنید که یک شیلنگ با قطر دقیق را خریداری کنید. قطر شیلنگ ها می تواند شبیه باشد، اما کسر مازاد یک اینچ می تواند باعث افت بسیار شدید فشار در طول عملیات شود. اگر مطمئن نیستید که شیلنگ انتخاب شده برای دستگاه شما مناسب است یا نه با شرکت تولیدکننده یا نمایندگی فروش آن تماس بگیرید.

شیر تنظیم فشار واترجت صنعتی

اغلب دستگاه های واترجت صنعتی یا خانگی به یک سیستم تنظیم کننده فشار به جای یک دریچه تخلیه مجهز شده اند. این دو بصورت مشابه عمل می کنند، اما عملکرد متفاوت دارند. یک دریچه تخلیه مکانیسم در جا برای به دام انداختن فشار بین خود و نازل است که پمپ را از مقاومت در برابر هر فشار برگشتی ایجاد شده هنگام رها کردن ضامن تفنگی و توقف جریان آب آزاد می سازد. یک تنظیم کننده همان کار حفظ فشار و تغییر جهت جریان آب را انجام می دهد اما از بازگشت آب به پمپ جلوگیری نمی کند. با گذشت زمان، این می تواند مشکلاتی را در پمپ بوجود آورد بنابراین مکانیزم شیر تخلیه ترجیح داده میشود. اگر واترجت صنعتی شما فشار آب را از دست داده و مجهزه به تنظیم کننده فشار است، ممکن است لازم باشد که تنظیم کننده تنظیم شود تا آب بیشتری از طریق آن جریان یابد. همچنین ممکن است فرسودگی و از دست دادن توانایی برای حفظ آب تحت فشار مشکل تنظیم کننده باشد که در این صورت باید آن را کاملا تعویض کرد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۸ ، ۱۳:۰۴
نظافت صنعتی
پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۲۹ ب.ظ

3 مزیت اسکرابر برای محیط های درمانی

در سراسر دنیا، هزاران هزار بیمارستان، کلینیک، درمانگاه و سایر محیط های درمانی از میلیون ها بیمار در هر سال مراقبت می کنند. این مراکز درمانی و مراقبت های پزشکی در یک چیز مشترک هستند: همه آنها دارای زمین هستند - و کل کفپوش یا زمین آنها باید با استفاده از یک روش امن و موثر برای حفظ سلامت بیماران و کارکنان تمیز شوند. اینجاست که دستگاه های اسکرابر صنعتی یا زمین شوی صنعتی بعنوان دستگاه تخصصی نظافت و شستشوی سطوح کف وارد میدان می شوند. با استفاده از این دستگاه های کفشوی صنعتی، هر مرکز درمانی یا مراقبت های پزشکی و بهداشتی می تواند با موفقیت سطوح کف خود را بصورت بهداشتی و عاری از هر گونه آلودگی حفظ کند که باعث افزایش مراقبت از بیمار و جلوگیری از آسیب دیدگی کارکنان می شود.

دلایل مهم استفاده از اسکرابر در مراکز درمانی

هنوز مطمئن نیستید که محیط و مراکز درمانی همانند بیمارستان ها، درمانگاه ها و کلینک ها می توانند از دستگاه های اسکرابر صنعتی برای نظافت و شستشوی سطوح کف خود استفاده کنند و از مزایای آن بهره مند شوند؟ در این پست سه ​​دلیل مهم برای مراکز بهداشتی و درمانی برای سرمایه گذاری در خرید دستگاه های اسکرابر ارائه می شود:

سطوح کف تمیز همان سطوح کف بهداشتی هستند

شاید تمیز نگه داشتن زمین یک مرکز درمانی یا مراقبت پزشکی و بهداشتی و حفظ آن بصورت عاری از آلودگی چندان مهم به نظر نرسد. حال آنکه دقیقا خلاف این مطلب درست است. زمین بیمارستان می توانند مرکز تجمع  تعداد زیادی از میکروب های خطرناک باشد؛ نگهداری سطوح کف به شکل تمیز گامی مهم در حفاظت از سلامت عمومی است و تنها دستگاهی همانند اسکرابر صنعتی می تواند این میکروب ها را از روی زمین جمع آوری کرده و از انتقال آنها از بخشی به بخش دیگر جلوگیر کند.

بیماران انتظار تمیزی دارند

ظاهر یک مرکز درمانی یا مراقبت بهداشتی اغلب برای مهم ترین افرادی که در آنجا حضور دارند یعنی بیماران بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که این افراد به مرکز درمانی شما می آیند برای جراحی، اقامت طولانی مدت، درمان های اورژانسی و غیره و کاملا طبیعی است که انتظار زمین های کاملا تمیز و پاکیزه ای را داشته باشند که دستگاه های اسکرابر می توانند فراهم کنند.

زمین تمیز به معنی آسیب دیدن کمتر در محل کار است

به طور متوسط، در صنعت مراقبت های بهداشتی حدود 5/5 کارگر از هر 100 کارگر در هر سال دچار آسیب دیدگی می شوند و در هر صورت این میزان بصورت فزاینده در حال افزایش است. بررسی ها نشان می دهد آسیب دیدگی کارکنان بهداشت و درمان بهلت لغزش، سر خوردن و افتادن باعث می شود هر سال 95 میلیون روز کاری از دست برود و 25 درصد از تمام ادعاهای غرامت به دلیل آسیب دیدگی در محل کار می باشد. بهترین راه برای جلوگیری از این صدمات آن است با استفاده از اسکرابر هر گونه آلودگی که می تواند باعث لغزش، سر خوردگی و صدمه به علت افتادن شود از روی زمین بخوبی پاک شود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۸ ، ۱۳:۲۹
نظافت صنعتی
چهارشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۳۶ ب.ظ

مزایای استفاده از واترجت صنعتی در تخریب بتن

هنگامی که اکثر مردم درباره تخریب بتن فکر می کنند، تصویر یک ساختمان که از طریق استفاده از مواد منفجره فرو می ریزد ممکن است به ذهن آنها متبادر شود. با این حال، تنها 1٪ از کارهای تخریب بتن در واقع از طریق این تکنیک ها انجام می شود. چند راه حل مدرن و محبوب، به طور قابل توجه آسان تر برای کنترل  عملیات و کم کردن خطر برای تخریب بتن وجود دارد. یکی از گزینه های اصلی برای انجام این عملیات روش آب تخریبی است. این کار با استفاده از یک واترجت صنعتی قدرتمند از آب تحت فشار برای برش و تخریب انجام می شود. شاید شکستن و برش ماده ای به مقاومت و سرسختی بتن با آب غیر منطقی به نظر برسد، اما این روش فوق العاده خوب است. مزایای اصلی استفاده از کارواش صنعتی فوق فشار قوی در این عملیات عبارتند از:

دقت بالای تخریب بتن با واترجت صنعتی

شگفت آور است که تخریب بتن با استفاده از آب و به عبارتی با استفاده از یک واتر جت صنعتی یکی از موثرترین روش ها برای برش خطوط بصورت بسیار دقیق است. بسته به تجهیزات مورد استفاده، تنظیمات را می توان بسیار دقیق کنترل کرد تا نتیجه مورد نظر بدست آید و تنها یک منطقه تعریف شده تحت تاثیر عملیات برش و تخریب قرار گیرد.

تنها حذف بتن خراب و ضعیف شده

اگر چه فشار آب خارج شده از واترجت صنعتی به بتن در خارج از منطقه مشخص آسیبی وارد نمی کند، اما بتن ضعیف یا آسیب دیده را در خط مستقیم پاشش آب حذف می کند که اکثر روش های تخریب فاقد این قابلیت هستند یعنی تنها حذف بتن آسیب دیده در شرایطی که لایه بتن زیر آن بصورت یک سطح خشن، اما بسیار قوی باقی بماند. اگر از این روش برای ترمیم بتن مسلح استفاده شود این مزیت بسیار مهم را دارد که میلگردها را بصورت کاملا سالم نگه می دارد از سوی دیگر اگر میلگردها دچار خوردگی و زنگ زدگی شده باشند می توان عملیات تمیز کردن و زنگ زدایی آنها را به شکل کاملا باکیفیت و بصورت همزمان انجام داد که باعث صرفه جویی قابل توجه در هزینه و زمان عملیات می شود. این روش هیچگونه لرزشی در سازه ایجاد نمی کند در نتیجه از ایجاد میکرو ترک در بتن که در مراحل بعدی می تواند به تضعیف بتن منجر شود جلوگیری خواهد کرد.

بدون نیاز به مواد شیمیایی

آب تنها مواد مورد نیاز برای تخریب بتن با واترجت صنعتی است و لازم نیست که از هیچ نوع ماده شیمیایی بالقوه سمی یا ساینده در هر مرحله از این روند استفاده شود. عدم استفاده از مواد شیمیایی مانند مواد اسیدی قوی نه تنها از لحاظ زیست محیطی حائز اهمیت است بلکه از نظر حفظ ایمنی کاربران نیز بسیار مهم است چون خطر استنشاق بخارات و خطرناک و کلا کار کردن با مواد بسیار خورنده و قوی را حذف می کند.

سازگار با محیط زیست

از آنجا که هیچ مواد شیمیایی مورد استفاده قرار نمی گیرد، هیچ آلودگی به طور مستقیم بوسیله تخریب بتن با واترجت صنعتی ایجاد نمی شود. اگرچه  آب خارج شده از جت واتر با بتن مخلوط شده و  تشکیل دوغاب می‌دهد اما این آب را میتوان بازیافت نموده و مجددا استفاده کرد. همچنین در این روش گرد و غبار که مشکل اصلی تخریب بتن با انفجار یا ابزار مکانیکی است در هوا منتشر نمی شود که از لحاظ حفظ سلامت کاربر و سایر افراد حاضر در محیط بسیار مهم است. از سوی دیگر میزان سر و صدای این روش در مقایسه با روش های دیگر کمتر است و آلودگی صوتی کمتری ایجاد می کند.

به طور گسترده قابل اجرا است

از آنجا که در هنگام استفاده از واترجت صنعتی فوق فشار قوی در عملیات تخریب بتن اثر بسیار کمی بر محیط اطراف به وجود می آید می توان از این  روش در فضاهای نسبتا کوچک، در محیط داخلی و همچنین خارجی بدون نیاز به تمیز کردن استفاده کرد.

سهولت کاربری

تنها یک روز طول می کشد تا اصول استفاده از واتر جت صنعتی فوق فشار قوی برای عملیات تخریب بتن آموزش داده شود و سه روز برای آموزش استفاده از ابزار پیشرفته تر کافی است. تجربه به بهبود بهره وری کمک می کند، اما آموزش پایه نیازی به سرمایه گذاری قابل توجهی ندارد. شاید مهمترین بخش آموزشی این روش آموزش نکات ایمنی به کاربران باشد که بسیار حائز اهمیت است.

امکان استفاده از ربات ها

به منظور آموزش و انجام عملیات به شکل هر چه ساده تر، بسیاری از عملیات آب تخریب توسط ربات ها انجام می شود که دارای کنترل های نسبتا ساده هستند. این به این معنی است که فشار آب، جریان و سایر فاکتورهای مورد نیاز را می توان به صورت خودکار محاسبه کرد، نه با تکیه بر قضاوت یک اپراتور.

روش ایمن و کم خطر

از آنجا که در عملیات تخریب بتن، این ماده به قطعات بسیار کوچک تقسیم می شود و تنها مواد دیگر در معرض آب قرار می گیرند، خطرات ایمنی هنگام انجام روش آب تخریب با استفاده از واترجت صنعتی نسبتا کم هستند. اگر چه احتیاط های خاصی همچنان مورد نیاز است، اما بیشتر روش های جایگزین به طور قابل توجهی خطرناکتر هستند. حتی اگر در این روش از ربات ها استفاده نشود و کاربر با در دست گرفتن دستگاه کارواش صنعتی فشار قوی عملیات را انجام دهد باز هم در مقایسه با روش های مکانیکی مثل چکش برقی که استفاده از آنها همراه با لرزش فراوان است فشار بسیار کمتری به اپراتور وارد می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۸ ، ۱۳:۳۶
نظافت صنعتی
شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۳ ب.ظ

استفاده حرفه ای از واترجت صنعتی

در این پست به صورت خلاصه به شما آموزش داده می شود که بصورت یک حرفه ای از واترجت صنعتی خود استفاده کنید.

1- بخش های واترجت صنعتی خود را بشناسید.

یک کارواش صنعتی از پمپ، موتور، لوله ها، شیر تخلیه، شیر آزادسازی فشار، شیلنگ ورودی و خروجی، اتصالات، مخزن مواد  شوینده، سیلنگ، تفنگی، لنس، نازل، محفظه نگهدارنده و سوئیچ ها و کلیدهای مختلف تشکیل شده است. اینکه عملکرد هر بخش را بخوبی بشناسید به شما کمک می کند تا راحت تر با دستگاه کار کرده و بدانید که در هر مرحله از عملیات از کدام بخش و به چه شکل باید استفاده کنید.

2- راه ایمن استفاده از واتر جت صنعتی را بشناسید.

از خطراتی مثل پرتاب شدن اجسام تحت تاثیر آب به سمت چشم شما، نیروی عقب راننده تفنگی، سطوح لغزنده، سطوح دارای دمای بالا در واترجت صنعتی ، بخش های دارای سرعت چرخش بالا در ماشین، بخارات سمی اگر از مدل های بنزینی یا دیزلی استفاده می کیند.، گازهای قابل اشتعال، خطر برق گرفتگی اگر از واترجت الکتریکی استفاده می کند و فشار بالای آب آگاه باشید و واترجت صنعتی را هیچگاه به سمت افراد دیگران و حیوانات نشانه نگیرید و در صورت نیاز از محافظ گوش استفاده کنید.همچنین اگر از مدل های صنعتی با فشار قابل توجه استفاده می کنید حتما لازم است از عینک محافظ، چکمه کار و سایر تجهیزات ایمنی هم استفاده کنید و در اطراف محل کار خود علائم هشدار دهنده قرار دهید تا افراد از ورود به محوطه کاری شما خودداری کنند.

3- بدانید چگونه واترجت صنعتی را از جعبه خارج کرده و سر هم کنید.

اغلب دستگاه های کارواش صنعتی تا حدی نیاز به سرهم کردن دارند هنگامی که آنها را از جعبه خریداری شده خارج می کنید. ممکن است لازم باشد که دسته، قرقره شیلنگ جمع کن و یا نگهدارنده تفنگی را متصل کنید. برای این منظور از دفترچه راهنمای دستگاه استفاده کنید. هنگام کار با دستگاه هم بخش هایی چون شیلنگ فشار قوی، لنس، تفنگی باید به هم متصل شوند و درست متصل کردن آنها بهم در درست عمل کردن دستگاه و حفظ ایمنی شما نقش بسیار مهم دارد.

4- روش درست استفاده از واترجت صنعتی را بدانید.

استفاده از مدل های برقی و بنزینی یا دیزلی اندکی متفاوت است مخصوصا راه اندازه آنها فرق دارد. برای یک دستگاه واترجت صنعتی بنزینی یا دیزلی لازم است که روغن موتور و مخزن سوخت آنقبل از اتصال شیلنگ ها چک شود. در کارواش برقی شما فقط دو شاخه دستگاه را به پریز برق زده و دستگاه را روشن می کنید. هنگامی که دستگاه روشن است و مطمئن هستید که به اندازه کافی آب ورودی وارد دستگاه می شود  شروع به کار کنید و در ابتدا با فاصله حدود یک متر نسبت به سطح تحت پاشش قرار گیرید تا از آسیب جلوگیری کنید. همیشه با نازل دارای زاویه بزرگتر عملیات شستشو را آغاز کنید و اگر کافی نبود به نازلهای دارای زاویه کوچکتر سوئیچ کنید. همچنین حتما باید بدانید که چه سطوحی با واترجت صنعتی قابل شستشو هستند و فشار مناسب آن را متناسب با نوع آلودگی و مقاومت سطح تنظیم کنید.

5- روش درست نگهداری پس از استفاده از دستگاه را بدانید.

اگر برنامه شما این است که واترجت صنعتی خود را داخل انبار بگذارید و برای سی روز یا بیشتر از آن استفاده نکنید حتما از روش انبار کردن مناسب دستگاه استفاده کنید. این روش شامل خالی کردن دستگاه از هر نوع ماده شوینده و آب و اضافه کردن محافظ پمپ به دستگاه اگر از مدل های بنزینی یا دیزلی استفاده می کنید از پایدار کننده سوخت استفاده کنید یا سوخت را خالی کنید و ضد یخ به دستگاه اضافه کنید. همچنین شیلنگ فشار قوی را روی زمین رها نکنید و حتما با قرقره شیلنگ جمع کن دستگاه آن را جمع کنید و لنس و تفنگی را در محل ویژه نگهدارنده آنها قرار دهید.

6- برنامه سرویس و نگهداری مورد نیاز را بدانید.

دفترچه راهنمای واترجت صنعتی شما شامل توصیه هایی برای سرویس و نگهداری دستگاه است که معمولا شامل یک فهرستی از بازبینی هاست که  باید قبل از هر بار استفاده از دستگاه و پس از آن انجام شود. همچنین برنامه سرویس ماهانه، سالیانه هم وجود دارد. همچنین شامل توصیه های نگهداری است که برای دستگاه های بنزینی و دیزلی شامل تمیز کردن فیلتر هوا و تعویض شمع موتور است.

7- بدانید چگونه مشکلات جزئی را حل کنید.

برخی مشکلات جزئی وجود دارد که شما ممکن است با آنها مواجه شوید و امکان درست کردن آنها به سادگی وجود دارد. دفترچه راهنمای واترجت صنعتی شما شمال این موارد و راهکارهای رفع آنها می باشد. این موارد شامل مشکلاتی همانند روشن کردن دستگاه و خارج نشدن آب از آن ( چک کردن منبع آب، رفع گرفتگی نازل، جدا کردن نازل و لنس و پاشش آب فقط با تفنگی است)، نشت آب ( چک کردن او-رینگ های آسیب دیده بین شیلنگ فشار قوی و تفگی)، مشکلات موتور بنزینی یا دیزلی ( چک کردن فیلتر هوا، چک کردن مخزن سوخت، قرار گیری ماشین روی شیب تند، چک کردن روغن موتور، تمیزک ردن فیلتر هوا و چک کردن شمع موتور است.)

دانستن موارد فوق به شما کمک می کند که اگر عیبی در واترجت صنعتی شما رخ داد به سرعت آن را شناسایی کرده و قبل از آنکه به مشکلی بزرگ تبدیل شود آن را برطرف کنید همچنین شناختن دستگاه، بخش های مختلف آن، نحوه کار کردن درست با آن باعث می شود که بهترین نتیجه را از کار با دستگاه خود به دست آورید و ضمن دستیابی به سرعت و کیفیت نظافتی بسیار بالا بتوانید عملیات خود را به شکل کاملا ایمن انجام دهید و خود و سایر افراد حاضر در محیط را از هر گونه خطر و جراحت و حادثه دور نگه دارید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۳۳
نظافت صنعتی
چهارشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۰۳ ب.ظ

اسکرابر چگونه کار می کند؟

همانطور که اسکرابر محبوب ترین دستگاه نظافت مکانیزه است کارآمدترین دستگاه نیز می باشد. با ترکیب عملیات نظافت و شستشوی مکانیکی با یک محلول شوینده یک اسکرابر صنعتی یا دستگاه کفشوی زمین هایی بر جای می گذارد که بدون کوچکترین لک و آلودگی تمیز هستند.  سیستم جمع آوری آب دستگاه زمین شوی صنعتی همچنین تضمین می کند که زمین تقریبا همزمان با عملیات شستشو خشک می شود و در نتیجه کاملا برای استفاده مجدد ایمن است. مزیت دیگر این دستگاه آن است که آب استفاده شده و آلودگی های جدا شده از سطح جمع آوری شده و به شکل درست دفع می شوند.

نحوه عملکرد اسکرابر

اگر شما به یک کف شوی صنعتی نیاز دارید درک اصول اینکه این دستگاه چگونه کار می کند به شما کمک خواهد کرد تا مدل مناسب را انتخاب کرده و بیشترین بهره را از آن ببرید. یک دستگاه کفشور دارای برس یا برس هایی است که در جلوی دستگاه قرار گرفته اندو سیستم جمع آوری آب که بطور کلی تحت عنوان تی شناخته می شود در پشت دستگاه قرار می گیرد. محل نشتن اپراتور در مدل های خودرویی معمولا به گونه ای است که کاربر به محیط اطراف تسلط کافی داشته و به راحتی بتواند از دستگاه استفاده کند.

هر دستگاه اسکرابر دارای دو مخزن بزرگ، باتری و تعدادی موتور است. یک یاز موتورها نیروی لازم برای حرکت رو به جلوی دستگاه را فراهم می کند حال آنکه موتور دیگر یک موتور مکنده بوده و خلأ لازم را برای سیستم جمع آوری آب فراهم می کند. یکی از مخازن دستگاه برای آب تمیز و دیگری برای آب آلوده است.

هنگامی که اسکرابر صنعتی به سمت جلو حرکت می کند محلول شوینده بر روی برس ها و زمین پاشش می شود. برس ها می چرخند و با سست کردن و بلند کردن آلودگی ها باعث اسکراب زمین می شوند. آب و آلودگی بوسیله تی جمع شده و به داخل مخزن آب کثیف پمپ می شوند. بهرحال تعداد متغیر مهم در این پروسه وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از سرعت ماشین، سرعت و فشار برس، مقدار محلول شوینده و تعداد دفعاتی که باید روی زمین حرکت کنید تا تمیز شود. همچنین تعداد و نوع برس های دستگاه اسکرابر می تواند تعیین کننده باشد. هر یک از این پارامترهای بسیار مهم هستند و روی عملکرد دستگاه تاثیر می گذارند.

چه اسکرابری بخریم؟

بخاطر کاری که دستگاه اسکرابر صنعتی انجام می دهند این دستگاه ها باید سخت کار و مقاوم در برابر خوردگی باشند تا تضمین کنند که به خوبی قادر به تمیز کردن کفپوش ها هستند و می توانند تحت شرایط کاری سخت عمل کنند. بنابراین هنگام انتخاب یک دستگاه زمین شور صنعتی باید به ظرفیت مخازن آب تمیز و کثیف دقت کرد و بصورت همزمان اطمینان حاصل نمود که مخازن به راحتی قابل پر کردن و خالی کردن هستند. فشار برس متغیر طول عمر برس را زیاد می کند و از سطوح کف آسیب پذیر محافظت خواهد کرد که این مورد در اغلب موارد حیاتی است.

ملاحظات دیگر درباره اسکرابر صنعتی

این دستگاهی که برای تمیز کردن یک بخش مشخص خریداری می شود باید در سایر بخش های ساختمان شما نیز سودمند باشد. اطمینان حاصل کنید که مدلی را انتخاب می کنید که از تمام درگاهها و راهروها به راحتی می تواند عبور کند. اسکرابر های باتری باید باید شارژ شوند بنابراین به این فکر کنید که عملیات شارژ باتری های اسکرابر در کجا باید انجام شود. اگر در دستگاه شما از باتری های اسیدی استفاده شده عملیات شارژ کردن باید در محیطی دارای تهویه مناسب انجام شود و دستگاه نباید در این مکان بصورت مانع برای رفت و آمد یا سایر فعالیت ها عمل کند. پر کردن و خالی کردن اسکرابر یعنی دفع کردن آب کثیف و دستری به آب تمیز و چه مکانی برای انجام این کار مناسب تر از هر جای دیگر است؟ بعضی مدل های اسکرابر با شیلنگ ها بلند قابل ارائه هستند تا عملیات پر کردن و تخلیه مخازن راحت تر انجام شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۰۳
نظافت صنعتی