googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۰ ق.ظ

رایج ترین مشکلات تعمیری اسکرابر صنعتی

هنگامی که نخستین دستگاه های کفشوی یا اسکرابر صنعتی تقریبا حدود صد سال پیش وارد بازار شدند، دنیای نظافت تغییری را مشاهده کرد که زمان را آزاد می کرد و زمین ها را بسیار ساده تر تمیز نگه می داشت. اما همانطور که این دستگاههای در دهه های گذشته پیشرفته تر شدند، تعمیرات دستگاه های اسکرابر صنعتی نیز پیچیده تر شد.

اگر شما از یک اسکرابر یا زمین شوی صنعتی استفاده می کنید تا زمین خود را تمیز نگه دارید، آخرین چیزی که می خواهید برای دستگاه شما رخ دهد آن است که خراب شود.  اما از آنجائیکه شما از این دستگاه کف شوی صنعتی استفاده می کنید فرسودگی و خرابی بهرحال رخ خواهد داد و در نهایت دستگاه شما به سرویس و نگهداری نیاز پیدا خواهد کرد.

اسکرابر صنعتی آب را پاشش نمی کند.

یکی از عملکردهای اولیه دستگاه اسکرابر صنعتی خیس کردن زمین با آب و محصولات شوینده است تا بتواند تمامی آلودگی و گرد و غبار انباشته شده روی زمین شما را با برس زمین تمیز کند. اگر اسکرابر آب و محلول شوینده را پاشش نکند زمین به همان کثیفی و آلودگی زمان شروع عملیات شستشو بر روی آن باقی می ماند. چند چیز است که می توانید قبل از آنکه اسکرابر خود را برای این مشکل به تعمیرگاه بفرستید امتحان کنید شاید دستگاه شما درست شود.

  • چک کنید که مخزن آب تمیز پر باشد
  • چک کنید که چیزی داخل مخزن باعث گرفتگی و عدم پاشش آب نشود.
  • چک کنید و مطمئن شوید که پمپ آب به درستی کار می کند.
  • چک کنید فیلتر آب تمیز که روی برس قرار دارد دچار گرفتگی در اثر املاح و رسوبات آب نشده باشد.

اسکرابر یا کفشور صنعتی آب را جمع نمی کند.

یکی دیگر از چیزهایی که باعث می شود اسکرابر شما به خوبی کار نکند  آن است که دستگاه آب و محلول شوینده را بخوبی پاشش می کند اما در جمع کردن آن مکشل دارد. هنگامی که این اتفاق می افتد، شما با حجم زیادی آب کثیف مواجهه می شوید که روی کفپوش شما باقی مانده نه آن کفپوش تمیز و خشکی که کسب و کار شما به آن احتیاج دارد. اگر شما با جمع کردن اب توسط دستگاه شستشوی زمین خود مشکل دارید شما باید آن را به تعمیرگاه مرکزی بفرستید یا از واحد خدمات پس از فروش فروشنده محصول خود بخواهید که برای بررسی مشکل و سرویس دستگاه نیروی فنی به محل شما اعزام کند اما پیش از آن:

  • مطمئن شوید که شیلنگ مکش به خوبی وصل شده و آبندی شده است.
  • میزان آب و آلودگی جمع آوری شده را چک کنید اگر مخزن بیش از حد پر باشد نمی تواند بخوبی عملیات مکش را انجام دهد.
  • همچنین گاهی اوقات ممکن است که چیزی داخل شیلنگ مکش گیر کرده باشد و مانع از مکش درست شود.
  • تی اسکرابر را چک کنید تا مطمئن شوید که به خوبی تراز است و در شرایط خوبی می باشد. اگر تی به خوبی روی زمین قرار نگیرد یا پاره و فرسوده باشد نمی تواند وظیفه خود را بخوبی آنجام دهد.
  • سبد جمع آوری زباله ها را بعد از هر بار استفاده بخوبی بشویید و تمیز کنید تا از گرفتگی جلوگیری شود.

اسکرابر زمین را تمیز نمی کند.

بعضی وقتها شما دستگاه را روشن می کنید،دستگاه آب و مواد شوینده را پاشش می کند و آب کثیف را هم بخوبی جمع می کند. اما هنگامی که زمین خشک می شود به نظر می رسد که زمین شما هیچگاه تمیز نشده است. این مشکل ممکن است ناشی از چند علت باشد، اما محتمل ترین دلیل ترکیبی از عملکرد نامناسب بخش های مختلف اسکرابر و واکنش مواد شوینده شیمیایی است.

  • پدها و برس ها را بازبینی کنید تا ببینید که آیا باید تعویض شوند یا نه. برس هایی فرسوده که الیاف آنها کج شده است یا کوتاه شده اند به خوبی نمی توانند زمین را تمیز کنند.
  • همچنین برس ها یا پد کثیف بخوبی نمی توانند زمین را تمیز کنند بنابراین مهم است که بعد از هر بار استفاده از دستگاه برس ها و پدها را بخوبی تمیز کنید.
  • مطمئن شوید که شما از فشار برس یا پد مناسب استفاده می کنید. اگر فشار برس کم باشد اسکرابر نمی تواند زمین را بخوبی تمیز کند و اگر فشار بیش از حد باشد باعث فرسودگی زودهنگام برس یا پد می شود.
  • ارزیابی کنید که آیا مشکل از دستگاه است یا از ماده شوینده که استفاده می کنید. بعضی اوقات دستگاه شما کاملا خوب کار می کند اما ماده شوینده شما برای آن نوع کفپوش ویژه یا آلودگی موجود مناسب نیست. اگر از ماده شوینده ای استفاده می کنید که داخل مخزن دستگاه ریخته می شود حتما از مواد شوینده تایید شده و مناسب برای استفاده با اسکرابر استفاده کنید.

دستگاه اسکرابر صنعتی بخوبی حرکت نمی کند.

اگر اسکرابر شما بخوبی و آنجور که باید به جلو و عقب حرکت نمی کند، احتمالا به زودی به سرویس و تعمیر نیاز پیدا خواهد کرد. اسکرابر ها  همیشه دارای موتور نبودند که عملکرد آنها را راحت تر کند. اما امروزه اغلب دستگاه های اسکرابر صنعتی دارای سخت افزار کامپیوتری پیچیده و بسیاری اجزاء متحرک دیگری هستند که می توانند دچار نقص شوند. چند چیز وجود دارد که شما می توانید تلاش کنید که آنها را درست کنید تا مشکل دستگاه برطرف شود.

  • مطمئن شوید که باتری ها می توانند شارژ را نگه دارند.
  • سطحی را که در حال تمیز کردن آن هستید بررسی کنید. شیب ها به توان بیشتری نیاز دارند و زماه شارژدهی را کم می کنند.
  • به نوع دیگری از باتری ها فکر کنید مثلا باتری های ژل به جای آب-اسیدی

نیازمند تعمیرات حرفه ای اسکرابر هستید؟

بعد از آنکه متوجه شدید که مشکل اسکرابر شما چیست و سعی کردید که مسائل جزئی را برطرف کنید، ممکن است اسکرابر صنعتی شما همچنان ایراد داشته باشد. بنابراین با واحد خدمات پس از فروش شرکت تولیدکننده یا ارائه دهنده دستگاه تماس گرفته و تقاضای کمک کنید و این جایی که اهمیت یک شرکت معتبر و دارای واحد خدمات پشتیبانی قوی مشخص می شود تا مشکل دستگاه اسکرابر شما در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شده و بتوانید بلافاصه مجددا از آن استفاده کنید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۳۰
نظافت صنعتی

زمین شما بخشی مهم از محیط کار یا زندگی شماست و باید بصورت منظیم تمیز شود. انتخاب اسکرابر درست برای هر نوع کفپوش کمک می کند تا عملیات  نظافت و شستشوی زمین به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت انجام شود.  استفاده از روش نظافتی غلط برای نوع خاصی از کفپوش که در محیط شما به کار رفته است نیاز به تعویض گرانقیمت کفپوش را در مدت زمان بسیار کوتاه ایجاب می کند. در ادامه اسکرابر هایی که برای هر نوع کفپوش بهترین عملکرد را ارائه می دهند معرفی شده است.

اسکرابر مناسب کاشی

استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی که برس آن دارای الیاف ظریف است بهترین راه  برای تمیز کردن کاشی های کف است چون با استفاده از چنین دستگاه زمین شوی صنعتی می توانید کثیفی و پسماند را به سادگی تمیز کنید در حالکیه مراقب هستید که سطح کاشی خط و خش برندارد.  استفاده از برس دارای الیاف ظریف و نرم همراه با ماده شوینده مناسب کمک می کند تا کاشی های شما بصورت درخشان و بدون خط و خش باقی بمانند. هنگام تمیز کردن کاشی های کف خطوط دوغاب بین کاشی ها می تواند یک چالش باشد. سطوح ناهموار بین خطوط و کاشی ها باید با برسی تمیز شود که می تواند تفاوت در عمق را پوشش داده و به داخل شیارها بین کاشی ها نفوذ کند تا بتواند این فضاهای دور از دسترس را هم بخوبی تمیز کنید. برای تمیز کردن این نوع کفپوش و همچنین زمین غیرلغزنده که دارای سطح متخلخل است استفاده از اسکرابر های دارای برس غلطکی مناسب می باشد چون طراحی و نحوه عملکرد این برس ها به گونه ای است که به خوبی در شیارها و حفره ها نفوذ کرده و آلودگی ها را از آنها خارج می کنند.

بتن

بتن ماده ای است که بیشتر برای محیط هایی مثل گاراژها، انبارها و سایر محیط های صنعتی با تردد زیاد انتخاب می شود که به زمینی مقاوم نیاز دارند که به راحتی آسیب نبیند. با گذشت زمان بتن فرسوده و لکه دار می شود. بهترین نوع اسکرابر یا کفشوی صنعتی برای استفاده بر روی بتن مدلی است که برس آن دارای الیاف زبر است که جرم و آلودگی های سرسختی را که در محیط های صنعتی به وجود می آید می توانند تمیز کنند. بسیار خوب است اگر در محیط های صنعتی با کفپوش بتنی قبل از استفاده از دستگاه کف شوی صنعتی از یک سوییپر استفاده شود تا زباله های جامد و خشک قبل از شستشو جمع آوری شوند. اگر زمین در یک محیط صنعتی برای مدت طولانی تمیز نشده باشد و آلودگی و جرم بسیار سخت روی آن وجود داشته باشد می توان در مراحل اولیه نظافت و شستشو از برس های زبر استفاده کرد تا جرم و آلودگی به خوبی از زمین جدا شود اما پس از یک یا دو بار شستشوی عمیق می توان  از اسکرابر با برس های استاندارد استفاده کرد و احتمالا یک دستگاه کفشور صنعتی با برس استاندارد بخوبی عملیات نظافت روزانه بر روی این سطوح را انجام خواهد داد.

چوب سخت

استفاده از یک اسکرابر با برس نرم تر ظاهر جلادار  پارکت را ارتقاء می دهد و در همان حال از ایجاد خط و خش بر روی آن جلوگیری خواهد کرد. از آب زیاد یا محلول شوینده قوی برای این کفپوش استفاده نکنید چون به ماده متخلخل چوب آسیب می رساند.  هر چقدر آب کمتری روی چوب استفاده کنید بهتر است. اسکرابرهای دستی که قادرند زمین را با کمترین میزان مصرف آب تمیز کنند در فضاهای داخلی بزرگ با کفپوش پارکت بخوبی جواب می دهند. در مورد پارکت های چوبی که ممکن است مقاومت کمتری نیز در مقایسه با سایر کفپوش ها داشته باشند به وزن اسکرابر نیز باید توجه نمود. برای این نوع کفپوش ها معمولا استفاده از اسکرابر های کوچک دستی مناسب است چون وزن اسکرابر نیز مهم است و مهمکن است دستگاهی بسیار سنگین به پارکت فشار بیش از حد وارد کرده و آن را خراب کند.

وینیل

همانند چوپ، کفپوش وینیلی نیز باید تنها با مقدار کمی آب و یک ماده شوینده بسیار ملایم تمیز شود. استفاده از آب زیاد باعث می شود که لمینت منبسط شود و کفپوش پوسته پوسته شود. تی کشی سبک در ترکیب با جاروب منظم برای کفپوش های وینیلی ایده آل است.

فرش

علاوه بر جارو کردن با یک جاروبرقی باکیفیت، سطوح نرم مثل فرش و موکت در یک محیط با شستشوی منظم با یک دستگاه فرش شوی اختصاصی نیاز دارند.  برای شستشوی یک فرش و جدا کردن آلودگی و جرم از آن در مقایسه با وینیل یا چوب می توان از آب و ماده شوینده بیشتری استفاده کرد.

هنگام شستشوی فرش همیشه اطمینان  حاصل کنید که از دستگاهی فرش شوی با الیاف و ماده شوینده مناسب استفاده می کنید و فقط مقدار مناسبی آب که مورد نیاز است مصرف می کنید. هرگز از اسکرابر بر روی فرش استفاده نکنید. دستگاه های اسکرابر برای شستشوی کفپوش های سخت همانند سنگ، سرامیک، کاشی، بتن و ... طراحی و تولید شده اند و به کارگیری آنها بر روی سطوح نرم مثل فرش و موکت آسیب جدی به آنها وارد می کند و حتی خطر پاره شدن آنها را به همراه دارد. البته در بعضی موارد برای شستشوی فرش و موکت از دستگاه پولیشر با پد نیز استفاده می شود. چون دستگاه به پد مجهز شده است احتمال آسیب دیدگی فرش کاهش می یابد. اما باید توجه نمود که پولیشر همانند دستگاه فرش و موکت شوی دارای سامانه مکش نیست و آب و آلودگی تا حدی در فرش باقی می ماند از سوی دیگر این دستگاه برس غلطکی ندارد پس نمی تواند آلودگی را از عمق الیاف فرش یا موکت به خوبی خارج کند و تنها عملیات شستشوی سطحی را بخوبی انجام می دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۹:۴۸
نظافت صنعتی
سه شنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۴۹ ق.ظ

نکات ایمنی استفاده از واترجت صنعتی

دستگاههای واترجت صنعتی ماشین هایی قدرتمند هستمد که می توانند فضاهای بزرگ را به سرعت و به نحو موثر تمیز کنند. اگرچه خطرات پیرامون استفاده از دستگاه جت واتر می تواند مصیبت بار باشد و حتی منجر به مرک شود. تنها در سال 2017 OSHA بیش از 800 مورد آسیب دیدگی مرتبط با واترجت صنعتی گزارش نمود. خوشبختانه جراحات ناشی از کار با واتر جت صنعتی 100% قابل پیشگیری هستند. برای تضمین ایمنی شما و کسانی که در اطراف شما حضور دارند هنگام استفاده از دستگاه کارواش صنعتی باید به موارد زیر توجه نمایید.


هرگز واترجت صنعتی را به سمت کسی نشانه نگیرید.

همیشه لنس را رو به پایین نگه دارید تا از لحاظ قدرت آب پرفشار خارج شده از دستگاه مشکلی برای شما پیش نیاید. بخاطر داشته باشید که نازل صفر درجه یا قرمز رنگ واتر جت صنعتی می تواند باعث لایه برداری بتن شود بنابراین حتما به بدن شما آسیب وارد می کند. حتی اگر هیچ آسیب ظاهری مشاهده نشود اما قدرت جریان آب پرفشار می تواند باعث آسیب دیدگی بافت های داخلی شود. دستگاههای کارواش صنعتی اسباب بازی نیستند و نباید به شکل تفنگ آب پاش از آنها استفاده شود.


از تجهیزات محافظ استفاده کنید.

حرفه ای ترین کاربران واترجت صنعتی دائما به خود تذکر می دهند که نازل صفر درجه یا قرمز به بتن آسیب می زند! کفش های کتانی و شلوار جین شانسی در برابر این دستگاه ندارند. پاها، دستان و چشمان شما در معرض خطر آسیب دیدگی قرار دارند. نه فقط از جریان آب پرفشار خارج شده از دستگاه بلکه از اشیاء و آلودگی هایی که در اثر برخورد آب به اطراف پرتاب می شوند. درصد قابل توجهی از جراحات ناشی از کار با این دستگاه به سادگی قابل پیشگیری هستند اگر به سادگی از تجهیزات محافظ استفاده کنید. استفاده از چکمه های مخصوص، دستکش، شلوارهای بلند، عینک محافظ و محافظ گوش هنگام کار با این دستگاه الزامی است.


از واترجت بنزینی داخل فضای بسته استفاده نکنید.

دستگاه های کارواش صنعتی بنزینی مونوکسید کربن ایجاد می کنند که تنفس آن خطرناک است. مونوکسید کربن سمی می تواند باعث تهوع، سرگیجه و سردرد شود. اگر لازم است از مدل های بنزینی در فضای بسته استفاده کنید حتما محیط شما باید دارای تهویه مناسب باشد. بنابراین توصیه می شود در محیط های بسته از مدل های الکتریکی استفاده کنید و کار با مدل های بنزینی را به فضای آزاد و باز محول کنید.


از ایستادن بر روی نردبان یا سطوح مرتفع اجتناب کنید.

نیروی دستگاه واترجت صنعتی به راحتی دست کم گرفته می شود. نیروی عقب راننده می تواند به سادگی باعث شود که شما تعادل خود را از دست بدهید و سقوط کنید. به جای ایستادن روی نردبان یا سطوح مرتفع از لنس های افزایش طول یا لنس های بلندتر و تجهیزات جانبی مشابه هنگام شستشوی سطوح مرتفع استفاده کنید.


به محیط اطراف خود توجه کنید.

محیط اطراف خود را که در آن عملیات شستشو را انجام می دهید چک کنید تا ایمنی خود را تضمین کنید. تمام خطرات محتمل را قبل از شروع کار با واترجت صنعتی در نظر بگیرید. همه چیز از بچه ها گرفته تا حیوانات، موانعی که ممکن است  باعث افتادن شما بشود مثل شیلنگ ها و سطوح ناهموار و لغزنده. سپس هنگامی که از دستگاه استفاده می کنیدهم نسبت به محیط اطراف خود توجه داشته باشید و تمام اتفاقاتی را که رخ می دهد و می تواند خطرناک باشد در نظر بگیرید.


نازل درست را انتخاب کنید.

ممکن است جالب به نظر برسد که با این دستگاه روی چوب یا بتن حکاکی کنید اما نازل های واترجت صنعتی می توانند بسیار خطرناک باشد. با نازلی با بزرگترین زاویه پاشش شروع کنید و سپس تنظیمات لازم را اعمال نمایید.


برق گرفتگی

آب یک رسانای عالی برای جریان الکتریسته است. هرگز آب را به روی پریزهای برق پاشش نکنید، قبل از استفاده از دستگاه کابل برق را از لحاظ عدم وجود پارگی و خرابی چک کنید، هنگامی که از واترجت صنعتی الکتریکی استفاده می کنید بیشتر دقت کنید.


از دستگاه خود محافظت کنید.

دستگاه خود را در جای تمیز، خشک و دارای تهویه و به دور از هرگونه جرقه نگهداری کنید. هنگامی که واترجت صنعتی خود را در انبار فاقد سیستم های گرمایشی و در هوای سرد قرار می دهید مطمئن شوید که نکات لازم را برای جلوگیری از یخ زدگی انجام داده اید. اگر دستگاه را در جایی مشابه با زیرزمین نگه می دارید تمام بنزین یا دیزل موتور از تخلیه کنید. اگر قرار است بیش از سه ماه از دستگاه استفاده نکنید از مواد نگهدارنده پمپ برای محافظت از پمپ فشار قوی دستگاه استفاده کنید مخصوصا اگر دستگاه شما در این مدت در معرض دمای بسیار سرد قرار دارد.


کمک های اولیه هنگام جراحت با واترجت صنعتی

هر دستگاه واترجتی با فشار بیش از 150 بار دارای خطر بالقوه ایجاد آسیب دیدگی و جراحت است. تشخیص و درمان فوری جراحات ناشی از این دستگاه بسیار حیاتی است. هر گونه جراحات شامل زخم ها، گرفتگی ماهیچه ها و خونریزی را بررسی کنید. هر چیزی را بصورت مانع در برابر مراقبت و بررسی جراحات به ویژه زخم های قابل مشاهده وجود دارد بردارید. زخم را فشار دهید تا از خونریزی جلوگیری کنید. به آرامی اطراف زخم را با صابون و آب تمیز کنید. زخم را خشک کرده و آن را با باند تمیز یا پارچه تمیز و خشک ببندید تا زخم را بپوشانید.

کسانی که دچار آسیب دیدگی با واترجت صنعتی شده اند نیازمند درمان پزشکی حرفه ای در سریعترین زمان ممکن می باشند. تمام انواع جراحات ناشی از کارواش صنعتی بلافاصله آشکار و حتی قابل مشاهده نیستند. جراحات داخلی ممکن است وجود داشته باشند حتی اگر هیچ زخم خارجی ایجاد نشده باشد. کادر درمانی حرفه ای به شکل مناسب تری می تواند جراحات را بررسی کرده و درمان پزشکی مناسب همانند آمپول کزاز، آنتی بیوتیک ها یا ارجاع به پزشک متخصص را در مورد آنها انجام دهد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۴۹
نظافت صنعتی