googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۳ ق.ظ

صرفه جویی در آب با اسکرابر

بحران کمبود آب یک بحران جدی در ایران و بسیاری از کشورها است. در واقع  می توان گفت که کم ابی را می توان اکنون بعنوان یک تهدید بزرگی برای امنیت ملی قرار داد.. در حالی که این بحران هنوز به آرامی در جریان است ، همیشه هنگام استفاده از آب باید هوشیار باشیم. این امر به ویژه در مورد صاحبان کسب و کار مشاغل گوناگون که برای تمیز نگه داشتن محل کار خود، سالم نگه داشتن کارمندان و مشتریان و حفظ فضای مهمان نوازی در محیط کار  خود نیاز به آب زیادی دارند، صادق است. حال این سوال مطرح می شود که تکنولوژی های جدید و استفاده از دستگاه های مدرن نظافتی مثل اسکرابر چگونه می تواند به کاهش یا رفع بحران کم آبی کمک کند.
مهم نیست که کسب و کار شما چه باشد. چه یک رستوران ، کارخانه مواد غذایی ، سالن ورزشی داشته باشید چه حتی یک مرکز درمانی در اختیار شما باشد، می دانید که زمین ها یا کفپوش های سخت تمیز چقدر حیاتی هستند. تمیز بودن و درخشان بودن سطوح کف محیط کسب و کار شما هم برای حسن شهرت شما مهم است و هم در سطح پایین تر از لغزش یا افتادن مشتریان شما بر روی زمین کف خیس و کثیف که می تواند مشکلات بزرگی را برای بیمه شما به آورد، جلوگیری کند.
برای داشتن کفپوش های بی عیب و نقص ، مشاغل باید به دنبال جایگزین هوشمندانه تر برای سیستم تی کشی سنتی با ابزار دستی مثل تی و سطل باشند و فروشگاه ها و شرکت های ارائه کننده تجهیزات نظافتی مدرن مثل دستگاه های اسکرابر مراجعه کنند.


از چه مقدار آب برای شستشوی سطوح کف خود استفاده می کنید؟

از آنجایی که تیم خدماتی شما وظیفه انجام کارهای نظافت کف را بر عهده دارد ، شاید از میزان هزینه آب در میان قبض های خدمات خود آگاه نباشید. به عنوان مثال ، یک رستوران به طور معمول روزانه حدود 6 هزار گالن آب مصرف می کند. اگر صاحب یک گاراژ اتومبیل هستید ، ممکن است حتی میزان مصرف آب در محیط کار شما بیشتر از این مقدار باشد تا بتوانید سطوح کف خود را به شکل تمیز و بدون لکه های بدمنظره روغن نگه دارید. به همین ترتیب ، مراکز ورزشی ، مراکز تجاری و سایر مراکز برای تمیز کردن آلودگی ، کثیفی و زباله هایی که در اثر ترافیک رفت و آمد و تردد افراد باقیمانده است ، به آب زیادی احتیاج دارند.
به غیر از مصرف آب شما ، مشاغل معمولاً مجبورند که تعداد قابل توجهی از نیروهای خدماتی خود را به عملیات تمیز کردن زمین به ویژه در محیط های بزرگ و وسیع اختصاص دهند که خود به معنای هزینه بیشتر است. در حقیقت هر چه فضای شما بزرگتر باشد به تعداد نیروی خدماتی بیشتر برای تمیز کردن زمین آن نیاز دارید و در نتیجه هزینه نیروی انسانی یا کار شما بیشتر خواهد بود و همه اینها می تواند برای هزینه های اجرایی شما چالش برانگیز باشد.

 

اسکرابر تا چه حد به صرفه جویی آب کمک می‌کند؟

بهترین راه برای ساده سازی تمیز کردن سطوح کف در حالی که در طولانی مدت بتوانید بودجه خود کنترل کنید ، سرمایه گذاری برای خرید یک دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی است. هنگامی که از این دستگاه سودمند استفاده می کنید به جای یک تیم کامل از نیروهای خدماتی ، یک نفر می تواند با دستگاه اسکرابر کار کند و در زمان بسیار کمتری مساحت بسیار بزرگتری را بپوشاند و در صرفه جویی در نیروی انسانی و ساعات کار به شما کمک کند.
علاوه بر این ، دستگاه های اسکرابر صنعتی به طور خاص برای صرفه جویی در آب طراحی شده اند و در عین حال کیفیت نظافتی بسیار بالایی را ارائه می دهند. به عنوان مثال مدل هایی از دستگاه اسکرابر های کف وجود دارند که از مخزن 12 گالن استفاده می کنند و این امکان را دارند تا مساحتی از کف را که معمولاً برای تمیز کردن آن به یک مخزن 24 گالونی نیاز است پوشش دهمد ، این بدان معنی است که صرفه جویی 50 درصدی در مصرف آب در حین دریافت همان سطح کیفیت نظافتی ایجاد می شود.
توضیحات ذکر شده مشخص می کند که دستگاه های اسکرابر صنعتی راهی هستند که می تواند به کسب و کارهایی که می خواهند بدون مصرف زیاد آب  محیط خود به ویژه سطوح کف را کاملا تمیز کنند، کمک کرده تا در هزینه های خود صرفه جویی کنند و در عین حال شرایط بهداشتی، ایمنی و زیبایی شناسی محیط خود را در حد مطلوب نگه دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۸ ، ۱۱:۲۳
نظافت صنعتی

دستگاههای جاروبرقی صنعتی تجهیزات قدرتمند، بادوام و سخت کار هستند که بصورت ویژه طراحی شده اند تا به شما در رفع دشوارترین نیازهای نظافتی محیط کارتان کمک کنند. چه عملیات نظافتی شما جمع آوری مواد سبک باشد چه مواد چگال، مواد مرطوب یا خشک، ذرات جامد یا مایعات ریخته شده، یک جاروبرقی صنعتی می تواند این عملیات را انجام دهد. اما سوال اینجاست که چه مدل دستگاه مکنده یا جارو برقی صنعتی ؟ این راهنما را در مورد چگونگی انتخاب یک دستگاه مناسب بخوانید و از خود این سوالات سودمند را برای شروع کار بپرسید.

سوال ا) کاربرد جاروبرقی صنعتی

دستگاه های مکنده یا جارو برقی صنعتی زمانی بهترین عملکرد را ارائه می کنند و باعث رضایت خاطر مشتریان می شوند که امکانات و ویژگی های آنها متناسب با کاربرد ویژه آنها باشد. از ریزترین ذرات پودر گرفته تا بزرگترین قطعات تراشه و خرده فلزات، هر جزئیاتی مهمی است. بنابراین هر چه بیشتر درباره کاربرد مورد نظر خود بدانید تصمیم گیری شما ساده تر می شود. چه نوع ماده ای را می خواهید جمع آوری کنید؟ در ادامه برخی از متداولترین موادی که دستگاه های جاروبرقی صنعتی برای جمع آوری ایمن آنها طراحی و تولید شده اند ذکر شده اند:

  • تراشه فلزات
  • خرده فلزات
  • مایعات خنک کننده مورد استفاده همراه با دستگاههای برش و شکل دهی
  • گرد و غبار
  •  پسماند
  • پودر رنگ
  • ادویه و ارد
  • ذرات غذا
  • براده آهن

شناختن محیط کار نیز می تواند به شما کمک کند که ارزیابی کنید دستگاه جاروبرقی صنعتی که انتخاب کرده اید تا چه حد کارآمد می تواند عمل کند. ایا به منبع تغذیه هوایی دسترسی دارید؟ ذرات موجود در محیط کاری شما تا چه اندازه کوچک هستند؟ آیا این مواد به شدت قابل اشتعال هستند؟  دانستن این اطلاعات نه تنها به شما کمک می کند که انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید بلکه می تواند از آسیب دیدگی های کاری اصلی و خطراتی که در محیط کار رخ می دهد به نحو قابل توجه جلوگیری کند.

اگر یک لوله در کارخانه شما بترکد فکر می کنید تا چه اندازه می توانید آب فوران کرده را با استفاده از یک جاروی دستی شکننده جمع آوری کنید. این جایی است که تجربه نظافت با یک جاروبرقی صنعتی منحصر به فرد می شود. مدل های مختلفی از مکنده های رده صنعتی وجود دارند که برای بصورت ویژه برای جمع آوری مواد خاص طراحی شده اند و می توانند نظافت را وارد مرحله جدیدی کنند.

همگن بودن کاربرد به تنهایی سریعا به شما کمک می کند که آیا کار شما نیازمند یک مدل خاک است یا آب یا یک مدل آب و خاک. هر دو دستگاه های جاروبرقی اب و خاک یک هدف دارند، مکشی به حد کافی قدرتمند ایجاد کننده تا مواد را جمع آوری و مکش کند. مدل های خاک با استفاده از سیستم مکش ویژه طراحی شده برای جمع آوری ذرات سبک تر به این هدف می رسند. مدل های آب از طرف دیگر نیاز به استفاده از پمپ های سخت کار دارند تا مایعات سنگین تر و چگال تر را بتوانند حرکت دهند. در ادامه نکاتی بیان شده است که برای دست یابی به نتایج حداکثیری هنگام جمع آوری مایعات با جاروبرقی صنعتی باید به آنها توجه کنید:

اطمینان حاصل کنید که جاروبرقی آب یا آب و خاک شما مجهز به کلید shutoff مایعات است.

ممطئن شوید که مخزن دستگاه جاروبرقی صنعتی را بلافاصله بعد از استفاده خالی می کنید تا از انباشت آلودگی و کاهش بازده دستگاه شما جلوگیری شود.

اگر کاربرد اصلی شما جمع آوری مواد خشک یا مایعات است بی دلیل به خرید یک جاروبرقی صنعتی آب و خاک ترکیبی گیر ندهید.

سوال 2) سیستم فیلتراسیون جاروبرقی صنعتی

یکی از متداول ترین سوالات هنگام خرید یک جارو برقی صنعتی برای جمع آوری مواد و ذرات خشک مرتبط با فیلترهای دستگاه است. بخش مهمی از پروسه وجود دارد که هنگامی که دستگاه جارو برقی شما ذرات کوچکتر را جمع می کند آغاز می شود، این ذرات همراه با جریان هوا حرکت کرده و وارد بخش مهمی بنامه سیستم فیلتراسیون می شوند. بسته به محیط کاری و نوع کاربرد شما عملیات در دست ممکن است به استفاده از فیلتر استاندارد هپا یا در برخی موارد فیلتر یولپا نیاز داشته باشد که محیط کسب و کار شما عاری از آلودگی ها باقی بماند.

سوال 3)قدرت جاروبرقی

هنگامی که به دنبال یک جاروبرقی صنعتی سخت کار با عملکرد عالی هستند بصورت اتوماتیک فرض می کنید که قدرت دستگاه فقط از طریق توان موتور آن مشخص می شود. بهرحال باید بدانید که خریداران حرفه ای دستگاه های مکنده صنعتی با نرخ توان دستگاه فریب نمی خورند. به سادگی میتوان بیان نمود که نباید قدرت دستگاه را به توان محدود کرد و چندین فاکتور دیگر نیز در قدرت جمع آوری و مکش دستگاه شما تاثیر گذار هستند.

سوال 4) حداکثر ظرفیت دستگاه

سوال بسیار مهم دیگر هنگام خرید یک جاروبرقی صنعتی آن است که ظرفیت دستگاه شما چقدر است. برخلاف مدل های تجاری و خانگی که مواد را داخل پاکت یکبار مصرف کوچک جمع می کنند که هر چند وقت یکبار باید عوض شود، دستگاههای جاروبرقی صنعتی برای سهولت کار با مخازن بزرگتر و دارای ظرفیت بالاتر ارائه می شوند.

سوال 5) امکانات ویژه

فضای محیط کار خود را هنگام فکر کردن در مورد قابلیت های دستگاه جاروبرقی صنعتی خود در نظر بگیرید. آیا می خواهید ماده پودری و نازکی را جمع آوری کنید که به راحتی می تواند روی فیلتر هپا انباشته شود و ممکن است به تکاننده فیلتر نیاز داشته باشد؟ یا نیاز به تخلیه مایعات جمع آوری شده  در مخزن با استفاده از یک پمپ یا دریچه تخلیه دارید تا دفع مواد راحت تر صورت گیرد؟ به محیط اطراف خود نگاهی بیاندازید. چند پریز برق وجود دارند و حداکثر ولتاژی که می توانند بگیرند چقدر است؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۸ ، ۱۶:۱۶
نظافت صنعتی
چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۵ ب.ظ

چرا خرید یک اسکرابر باکیفیت مهم است؟

شما ممکن است به فکر کاهش هزینه های مربوط به عملیات نظافت و نگهداری محیط کسب و کار خود باشید و ممکن است در این راستا به فکر قربانی کردن استفاده از تجهیزات نظافتی مکانیزه همانند اسکرابر بیفتید. این ایده ممکن است در ابتدا مانند یک ایده خوب به نظر برسد ، به خصوص به این دلیل که تجهیزات نظافت صنعتی و دستگاه های مکانیزه با کیفیت تولید شده توسط برندهای معتبر و تولیدکنندگان شناخته شده می تواند هزینه های بالایی داشته باشند و این سوال مطرح می شود که آیا خرج  یک ریال در راستای تمیز بودن فضای تجاری و محیط کسب و کار شما ارزش آن را دارد؟

تصمیم گیری در مورد کم کردن تجهیزات نظافتی مدرن مثل اسکرابر یا دستگاه کفشوی صنعتی در واقع بسیار کوته‌بینانه خواهد بود. نداشتن تجهیزات مناسب برای مراقبت از فضای اداری شما و خرید دستگاه ها یا ابزار بی کیفیت می تواند به  افت کیفیت فضای کاری شما منجر شود که کاملا مشخص است نمی تواند از چهره حرفه ای شما محافظت کند.

اگر هنوز فکر می کنید که آیا باید برای خرید دستگاههای اسکرابر با کیفیت سرمایه گذاری کنید یا نه ، در این پست دلایل دیگری ذکر شده است که می تواند به شما در تصمیم گیری درست کمک کند:

تضمین کارایی با اسکرابر

اگرحتی شما با سخت ترین عملیات نظافتی مواجه باشید ، مهم نیست اگر و فقط اگر وسایل و تجهیزات مناسبی را در اختیار کارکنان و نیروهای خدماتی خود قرار دهید. بله ، آنها می توانند عملیات نظافت و شستشو را به روش سنتی انجام دهند ، سطوح کف را با آب و صابون بشویند و سپس آن را با تی یا دستمال خشک، خشک کنند ، اما فقط کافی است که در مورد تمام زحمت هایی که در این روش خواهد بود فکر کنید و در نظر بگیرید که بعد از صرف کلی وقت، انرژی و سرمایه کیفیت نظافتی مطلوبی به دست نمی آید.

نکته تهیه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی برای فضاهای اداری بزرگ این است که شما می توانید در هر ساعت پوشش بیشتری داشته باشید یعنی مساحت بزرگتری را تمیز کنید و به این ترتیب در کسری زمان لازم برای نظافت دستی عملیات نظافت کل مجموعه را به شکل انجام دهید. هرچه دستگاه اسکرابر صنعتی شما سریعتر بتواند یک منطقه را تمیز کند ، فضای بیشتری را می تواند شستشو کند.

سهولت کاربری

نکته مهم دیگر برای سرمایه گذاری در خرید تجهیزات نظافتی مدرن و مکانیزه این است که چه مقدار بار از شانه تیم یا پرسنل نظافتی شما برای تمیز کردن سریع و باکیفیت برمی دارد. با استفاده از اسکرابر ، آنها مجبور نیستند خود را خسته کنند تا هر خلل و فرج محل کار و فضای اداری شما را پاک کنند. فقط با فشار یک دکمه یا چرخاندن کلید دستگاه کف شوی صنعتی می تواند عملیات نظافت و شستشوی سطوح کف را به بهترین وجه انجام دهید آنهم در کوتاه ترین زمان ممکن.

طول عمر بالای دستگاه

اگر به درستی از تجهیزات نظافتی خود همانند اسکرابر ها  مراقبت کنید ، این ماشین ها مدت زمان طولانی به کار کردن برای شما ادامه می دهند. اگرچه این امردر نهایت به این بستگی دارد که دستگاه شما تا چه میزان دچار استهلاک و خرابی در محل کار شما شود و چقدر از آن درست استفاده کرده و بخوبی از آن محافظت کنید ، اما بطور کلی تجهیزات تولید شده توسط برندهای معتبر و شناخته شده و باکیفیت به گونه ای طراحی شده اند که سخت و محکم و با دوام باشند ، بنابراین نباید خیلی راحت خراب شوند.

برای خرید اسکرابر صنعتی و سایر نیازهای تجهیزات نظافتی، حتماً شرکتی را پیدا کنید که بتوانید به آن اعتماد داشته باشید و به آن اعتماد کنید تا بتواند خدمات پس از فروش کاملی با کیفیت خوب را به شما ارائه دهد. تمیز و مرتب بودن دفتر کار برای هر کسب و کار دارای اهمیت است و با استفاده از تجهیزات مناسب می توانید اطمینان حاصل کنید که این امر به راحتی حاصل می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۸ ، ۱۲:۳۵
نظافت صنعتی
چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۰۹:۵۸ ق.ظ

جاروبرقی صنعتی ضد انفجار در صنایع غذایی

ممکن است برای برخی افراد فعال در زمینه فرآوری و تولید مواد غذایی این سوال پیش بیاید که آیا به یک مکنده یا جاروبرقی صنعتی ضدانفجار نیاز دارند؟

بطور کلی سردرگمی زیادی در بخش تولید مواد غذایی در زمینه مواد خطرناک به ویژه گرد و غبار قابل احتراق وجود دارد. بطور خلاصه می توان گفت که فقط به این دلیل که کارخانه یا تاسیسات شما با گرد و غبار قابل احتراق سرو کار دارد به معنای نیاز شما به یک مکنده یا جارو برقی صنعتی ضدانفجار نیست اما شاید به ان نیاز داشته باشید. استاندارد OSHA برای دستگاه های جاروبرقی صنعتی مورد استفاده در محیط های پر گرد و غبار بیان می کند که باید برای استفاده در محیط طبقه بندی شده از لحاظ ریسک خطر تایید شده باشند. بطور کلی گرد و غبار قابل اشتعال شامل موارد زیر است:

غلات، آرد، نشاسته، شکر، غذای حیوانات، فلزات سبک، زغال سنگ، پلاستیک، منسوجات به ویژه:

  • ذرات جامد برابر یا کوچکتر از 500 میکرون معلق در هوا
  • الیاف و  مواد با ساختار ورقه ای معلق در هوا  که ذرات جامدی با اندازه بزرگتر از 500 میکرون هستند
  • گرد و غبار رسانا یا بعبارت دیگر گرد و غبار با مقاومت الکتریکی کمتر یا برابر 103 اهم.متر
  • گازهای قابل اشتعال:
  • پروپان، اتیلن و هیدروژن،
  • گازهای ایجاد شده در اثر تبخیر حلال های آلی همانند الکل ها، هیدروکربن ها، استون، اگزیلین، تربانتین، روغن های روغنکاری و ..

جاروبرقی صنعتی در مقایسه با تی و جارو

نگه داشتن کارخانه بصورت عاری از گرد و غبار قابل انفجار بسیار از ساده تر از آن چیزی است که صاحبان کسب و کار تصور می کنند. روش های سنتی نگهداری و نظافت کارخانه مثل جارو کردن یا دمش هوا با کمپرسور فقط با انتشار ذرات ریز و گرد و غبار قابل انفجار در محیط و تبدیل کردن آنها به ذرات معلق در هوا وضعیت را بدتر می کنند. این امر احتمال انفجار ذرات قابل احتراق را افزایش می دهد. به همین دلیل است که دستگاه های مکنده و جاروبرقی صنعتی تخصصی اکنون بطور کلی بعنوان بهترین شیوه مقابله با  گرد و غبار قابل احتراق و سایر مواد قابل انفجار پذیرفته شده اند. اگرچه در مورد دستگاه های جاروبرقی صنعتی ضدانفجار این تجهیزات خود دارای موتورهای الکتریکی و بخش های فلزی هستند اما نحوه طراحی و عایق کاری و مسیر هدایت بار الکتریکی ساکن در آنها به گونه ای که خطر هر گونه جرقه زنی را از بین می برد. البته این امر باعث افزایش قابل توجه قیمت دستگاه در مقایسه با مدل های ضدانفجار می شود. اما برای این چالش نیز راهکارهایی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از دستگاه های مکنده هواکار ضدانفجار است که به دلیل عدم داشتن موتور الکتریکی احتمال جرقه زنی در آنها بسیار کمتر است و با بهره گیری از پمپ های ونتوری امکان خرید آنها با قیمت مقرون به صرفه تر وجود دارد.

چگونه میتوان فهمید یک جاروبرقی صنعتی ضدانفجار است؟

یک مکنده یا جارو برقی صنعتی ضدانفجار تماما ضدانفجار است. یعنی هر بخش آن از جداره بیرونی گرفته تا مکانیزم های داخلی به زمین متصل شده و از مواد فاقد قابلیت جرقه زنی همانند استیل ساخته شده است. برخی تولیدکنندگان مکنده یا جاروبرقی صنعتی مدل های ابتدایی ارائه می کنند که با تجهیزات جانبی آنتی استاتیک کمی پوشانده شده اند و ادعا می کنند که این دستگاه ها برای مواد قابل انفجار مناسب هستند.  این دستگاه های تقلبی می توانند قوس، جرقه یا گرمایی ایجاد کنند که باعث انفجار شود. خرید یک مکنده یا جاروبرقی صنعتی ضدانفجار تایید شده توسط یک آزمایشگاه تایید شده جهانی مثل انجمن استاندارد کانادا یا اروپا شما را در مقابل مدل های تقلبی حفظ خواهد کرد. تولیدکننده یا نمایندگی فروش که دستگاه مکنده یا جاروبرقی صنعتی را در اختیار شما قرار می دهد باید بتواند گواهینامه های قانونی به شما ارائه کند که مشخص می نماید دستگاه ضدانفجاری که شما خریدید در چه محیط های طبقه بندی شده خاصی قابل استفاده است. گواهینامه ضدانفجار یا آتکس اصل تضمین می کند که در مورد هر جزء دستگاه مکنده یا جاروبرقی صنعتی استانداردهای سختگیرانه برای جلوگیری از شک و خطر آتش سوزی لحاظ شده است.

انتخاب بین جاروبرقی صنعتی و مکنده هواکار ضدانفجار

در بعضی موارد الکتریسیته یا همان برق موجود نیست یا نامطلوب است. برای چنین موقعیت هایی استفاده از دستگاه های مکنده هواکار فاقد موتور الکتریکی و دارای پمپ ونتوری جایگزین عالی برای دستگاه جاروبرقی صنعتی ضدانفجار است. اگرچه  صرف اینکه دستگاه دارای پمپ ونتوری است و با هوا کار می کند به معنای آنکه ضدانفجار است نمی باشد. مکنده های هواکار ایمن باید از مواد فاقد قابلیت جرقه زنی مثل استیل تولید شوند و باید سازگار با تجهیزات جانبی و بخش های ضد جرقه زنی باشند تا بتوانند نیازمندی های آتکس و بالاترین سطح ایمنی عملیاتی را برطرف کنند. ATEX مخفف اصطلاح Atmospheres Explosibles به معنای اتمسفر قابل انفجار است

مجموعه استانداردها و دستورالعمل‌های ATEX مرجع اتحادیه اقتصادی اروپا (ECC) برای محافظت در مقابل خطر انفجار ناشی از گرد و غبار و یا گاز قابل اشتعال می باشد.

محیط های در معرض خطر انفجار بر اساس دفعات و مدت زمان وجود اتمسفر قابل انفجار تقسیم بندی می شوند که در صورت وجود گرد و غبار قابل انفجار سه زون 20، 21 و 22 وجود دارد و اگر اتمسفر حاوی گاز یا بخار قابل انفجار باشد هم سه زون به صورت 0 و 1 و 2 تعریف می شود. با افزایش عدد زون ها در هر دو مورد احتمال وجود مواد قابل احتراق و انفجار در اتمسفر کم شده و خطر انفجار و احتراق نیز کمتر می گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۸ ، ۰۹:۵۸
نظافت صنعتی
شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۹ ب.ظ

درک بهتر از اسکرابر و عملکرد آن

قبل از ظهور دستگاه کفشوی صنعتی یا اسکرابر ، تمیز کردن سطوح کف ما نیاز به آب زیاد ، مواد شوینده و برخی مواد شیمیایی قوی برای خلاص شدن از شر لکه های سرسخت داشت. برای انجام  این عملیات حتی لازم است که شما بر روی زانوهای خود قرار گرفته و وقت زیادی را برای تمیز کردن زمین محل کسب و کار یا سکونت خود بگذرانید. امروزه ، با دستگاه های زمین شوی یا اسکرابر صنعتی ، کار سختی که برای تمیز کردن زمین لازم است به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. دستگاه کفشور صنعتی به دلایل متعدد و مزایای بی شمار به عنوان یک نوآوری کاملاً مؤثر شناخته می شود تا نیروی کار صرف شده در تمیز کردن سطوح کف را کاهش دهد.

در بسیاری از ساختمانهای بزرگ، کارخانه ها، مراکز خرید، بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها، مجتمع های تفریحی، مراکز خرید حتی پارکینگ و لابی مجتمع های مسکونی دستگاه اسکرابر بیش از تجهیزات تجاری دیگر ، روایج یافته است بطوریکه می توان این ابزار را به عنوان بخشی حیاتی در برنامه سرویس و نگهداری روزانه سطوح کف در نظر گرفت و بخشی از زمان لازم برای تمیز کردن کفها را در شرایطی که مجبور بودید به صورت دستی این عملیات را در شرایطی که روی زانوهای خود نشسته اید انجام دهید، حالا به امور مهم تر اختصاص دهید.

درک این نکته مهم است که ممکن است دستگاه‌های مختلفی بعنوان اسکرابر در بین عموم شناخته شوند. اما تعریف استاندارد برای اسکرابر صنعتی دستگاهی است که از برس، سامانه مکش و مخازن آب تمیز و کثیف تشکیل شده است و می تواند همزمان با شستن زمین آن را خشک کند. بطور کلی ممکن است سه رده دستگاه بعنوان اسکرابر شناخته شوند که عبارتند از

  • اسکرابر اتوماتیک
  • بافر
  • پولیشر

تمام این تجهیزات مکانیزه نظافتی از مواد مختلفی طراحی و ساخته شده اند تا بتوانند نتایج مورد نیازی را که برای آن طراحی و تولید شده اند به دست آورند. تمام این دستگاه ها برای نظافت و سرویس سطوح کف یا همان زمین های سخت در فضاهای سرپوشیده مورد استفاده قرار می گیرند اما علی رغم شباهت های ظاهری برخی اجزاء و نحوه عملکرد آنها ممکن است اندکی متفاوت باشد.

اسکرابر صنعتی

نسخه های اولیه اسکرابرهای کف اتوماتیک بخوبی برای شستشوی زمین با ماده شوینده و آب طراحی  شده اند و طراحی اولیه آنها شبیه طراحی دستگاه های چمن زن اما احتمالاً با ابعاد کوچکتری است. این دستگاه همچنین شامل نازل های پاششی است که محلول تمیز کننده را به سطوح کف می ریزند تا بتوانید تمیز کردن را شروع کنید. برس های چرخشی با سرعت چرخش و فشار بالای خود بر روی سطح کف جادو کرده و با پاک کردن باکیفیت زمین و هر گونه آلودگی، جرم  و لکه سرسخت را بخوبی از روی آن حذف می کنند.

اسکرابر های اتوماتیک یا همان دستگاه های کف شوی صنعتی همچنین تمایل دارند که آب کمتری را نسبت به زمانی که شما کف را با روش های دستی و ابزار سنتی تمیز می کنید ، مصرف کنند. این نکته در کنار نیروی انسانی کمتر مورد نیاز برای شستشوی زمین با این دستگاه باعث می شود که هزینه های کلی شما کاهش یافته و دستگاه در مدت زمان بسیار کوتاه باعث بازگشت سرمایه شما شود.. مدت زمان لازم برای خشک شدن کف نیز با این دستگاه به طور قابل توجهی کاهش می یابد ، بنابراین می توانید دقایقی پس از تمیز کردن زمین، کارهای روزمره خود از سر بگیرید. این کار توسط سامانه مکش دستگاه که شامل تی، شیلنگ مکش و موتور مکنده است صورت می گیرد و باعث می شود آب و الودگی به سرعت جمع آوری شده و به مخزن آب کثیف منتقل شود.

نکته مهم درباره این دستگاهها آن است که دارای مخازن مجزا برای آب تمیز و کثیف هستند که باعث می شود آلودگی از بخشی به بخش دیگر منتقل شود.

دستگاه بافر و پولیشر

این یک نسخه به روز شده از اسکرابر کف است ، زیرا این محصول برای استفاده بر روی کفپوش های اتاق و سایر کفهای مشابه طراحی شده است. از آنجایی که استفاده از اسکرابر نه تنها برای مصارف خانگی بلکه برای محیط هایی  مانند مدارس و سایر مراکز نیز گسترش یافته است ، این ابزار باید به گونه ای طراحی شود که بدون توجه به نوع سطح کف ، بتواند همان نتایج را ارائه دهد. این دستگاه نیز همان برس اتوماتیک چرخشی دارد اما برس آن از مواد نرم تر ساخته شده است تا به سطح زمین کفپوش آسیب نرساند.

نسخه های دیگری از اسکرابر کف مانند پولیشر نیز وجود دارد که اغلب برای کفپوش های چوبی و مرمر گزینه مناسبی است. این ابزار می تواند درخشندگی خوبی به مواد طبیعی بخشد ، خصوصاً آنهایی که با مواد شیمیایی مانند موم و امثال آنها پرداخت نشده اند. پولیشر کف فقط گاهی پس از تمیز کردن سطح کف برای دستیابی به نتایج بهتر استفاده می شود.

باید توجه کرد که بافر و پولیشر همان برس چرخان را دارند و غالبا مجهز به مخزن محلول شوینده نیز می باشند اما این دستگاه ها معمولا دارای سامانه مکش نیستند زیرا هدف اصلی از طراحی آنها جلادهی سطوح کف است نه شستشو. سرعت چرخش بافر یا برنیشر از پولیشر و سرعت پولیشر از اسکرابر بالاتر است. به همین دلیل برای کفسابی و صیقلی کردن مناسب تر می باشند.

دستگاه های مکانیزه نظافتی باید با توجه به شرایط محیطی و نوع عملیات مورد نظر انتخاب شوند تا بهترین نتیجه به دست آید اگر هدف شستشوی روزانه است اسکرابر گزینه خوبی است می توان در کنار این دستگاه از بافر یا پولیشر برای ایجاد جلاء و زیبایی بیشتر بر روی سطح استفاده کرد و با ترکیب این دستگاه بهترین برنامه را برای سرویس و نگهداری سطوح کف اعمال کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۸ ، ۱۲:۴۹
نظافت صنعتی