googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴ ق.ظ

کارواش صنعتی آب گرم

بطور کلی دستگاه‌های کارواش صنعتی از لحاظ دمای آب خروجی به دو دسته واترجت آب سرد و واتر جت آب گرم تقسیم میشوند. دستگاه‌های کارواش صنعتی آب گرم در ساختار خود دارای یک واحد اضافی نسبت به واترجتهای آب سرد هستند. این واحد در این رده از دستگاههای کارواش صنعتی واحد گرم کن است که می تواند دیزلی یا الکتریکی باشد. وظیفه این واحد در یک واترجت صنعتی همانطور که نام آن مشخص می کند گرم کردن آب و افزایش دمای آب خروجی است. آب داغ نسبت به آب سرد توانایی تمیزکنندگی بالاتری دارد و در برطرف نمودن بعضی از الودگی ها مثل آلودگیهای چرب و روغنی عملکرد بهتری نشان می دهد. بطوریکه یک کارواش صنعتی آب گرم با فشار عملیاتی کمتری نسبت به یک واترجت آب سرد میتواند آلودگی ها را برطرف کند. به همین دلیل دستگاه های کارواش صنعتی آب گرم در مقایسه با مدلهای آب سرد دارای فشار عملیاتی و دبی مشابه قیمت بالاتری دارند. این مسأله به تجهیزات دستگاه و ساختار پیچیده تر آن نیز باز می گردد.

چون آب داغ می تواند باعث خوردگی و استهلاک پمپ شود واحد گرم کن در دستگاه های کارواش صنعتی آب گرم که کارواش بخار هم نامیده می شوند بعد از پمپ قرار گرفته است. برای همین این رده از دستگاه های واترجت صنعتی از لحاظ حداکثر فشار عملیاتی محدودیت دارند. برای مثال دستگاههای شوینده فوق فشار قوی در مدلهای آب گرم تولید نمی شوند زیرا امکان گرم کردن آب در این فشار بالا دیگر وجود ندارد.

دستگاههای کارواش صنعتی آب گرم علاوه بر قدرت تمیزکنندگی بالاتر دارای این مزیت هم هستند که می توانند محیط را ضدعفونی کنند برای همین در جایی که نیاز است سطح بهداشت بالاتری فراهم شود مثل محل نگهداری طیور و دام از این دستگاههای کارآمد میتوان استفاده کرد. البته در جایی که لازم است از آب گرم استفاده کرد گاهی وقتها هم می شود از واترجت صنعتی آب سرد همراه با یک گرم کن خارجی استفاده کرد. البته باید تناسب بین مشخصه‌های گرم کن از لحاظ حداکثر فشار قابل پاشش و دبی مورد توجه قرار گیرد و بررسی شود که دستگاه گرم کن خارجی تا چه دمایی می تواند دمای آب کارواش صنعتی را افزایش داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۶ ، ۱۰:۵۴
نظافت صنعتی
دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۱۶ ق.ظ

نماشویی توسط شرکت خدماتی نظافتی

شستن نمای ساختمان و شیشه هایی که در فاصله زیادی از زمین قرار دارند کار دشواری است برای این انجام این کار باید از نردبان استفاده کرد و اگر ارتفاع ساختمان زیاد باشد برای شستن نما نیاز به داربست یا بالابر هست. برای همین افراد برای شستن نمای ساختمان محل زندگی یا کار خود در بیشتر موارد از یک شرکت خدماتی نظافتی کمک می گیرند.

عملیات شستن نمای ساختمان برخلاف خیلی از عملیات نظافت و شستشوی دیگر توسط هر شرکت خدماتی نظافتی قابل ارائه نیست چون کار کردن در ارتفاع خطرناک است و یک شرکت خدماتی نظافتی باید حتما از نیروهای ماهر و آموزش دیده در این عملیات استفاده کند. همانطور که ذکر شد این نیروها یا روی داربست و بالابر و یا سطح دیگری که به نحوی در ارتفاع قرار گرفته است ایستاده و کار می کنند یا بصورت بندباز شستشوی شیشه ها و نمای ساختمان را انجام می دهند. در هر حالت هزینه ای که توسط شرکت خدماتی نظافتی ارائه کننده این خدمات دریافت می شود مبلغ قابل توجهی است و زمان کار طولانی است و اگر نیروهای شرکت خدماتی نظافتی به حد لازم با تجربه و دارای مهارت نباشند نتیجه خوبی بدست نمی اید و همیشه ممکن است لک و رده بر روی شیشه باقی بماند.

اما در مقابل برخی شرکتهای خدمات نظافتی معتبر و حرفه ای از تجهیزات ویژه نماشوی استفاده می کنند. تجهیزات مورد استفاده برای این عملیات توسط یک شرکت خدماتی نظافتی حرفه ای امکان انجام عملیات از سطح زمین را فراهم می کنند. یعنی نیازی به داربست و نردبان و بالابر و ... نیست که این مسأله هم از لحاظ هزینه و هم زمان خیلی مهم است. چون نیروهای خدماتی چنین شرکت خدماتی نظافتی عملیات را از سطح زمین انجام می دهد هیچ خطری آنها را تهدید نمی کند و از سوی دیگر این تجهیزات دارای سیستم فیلتر آب هستند و از اب خالص برای شستشو استفاده می کنند که چون املاح و رسوباتی ندارد هیچ رد و لکه ای بر جای نمی گذارد و نتیجه ای بی نظیر دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۶ ، ۰۹:۱۶
نظافت صنعتی
شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۰۳ ب.ظ

طبقه بندی انواع فیلترهای جارو برقی صنعتی

در دستگاه های جاروبرقی خانگی آلودگی ها داخل یک پاکت یا کیسه جمع آوری می شوند این پاکت یا کیسه در دستگاه هم نقش مخزن را دارد و هم فیلتر. این نوع فیلتر طبقه بندی شده نیست و قدرت فیلتراسیون خیلی بالایی هم ندارد البته شاید برای محیط های خانگی که گرد و غبار آنها از نوع معمولی است فیلتر قدرتمندتر نیاز نباشد اما به کسانی که آلرژی دارند توصیه می شود که از دستگاه های جاروبرقی قابل تجهیز به فیلتر ثانویه و ایمنی که عموما هم فیلتر هپا است استفاده کنند.

دستگاههای جارو برقی صنعتی و نیمه است در محیط های ویژه استفاده می شوند که ممکن است آلودگی خاصی در آنها وجود داشته باشد. فیلتر یک جارو برقی صنعتی باید بتواند ذرات ریز را فیلتر کند ذرات بسیار ریز موجود در محیط های صنعتی می توانند تاثیر بسیار نامطلوب روی سلامت افراد داشته باشند. از سوی دیگر این ذرات وارد بخش های حساس تجهیزت شده و آنها را خراب می کنند یا روی کیفیت محصول تاثیر می گذارند یا وارد پمپ خود دستگاه جارو برقی صنعتی می شود و عمر پمپ را کاهش می دهد. پس فیلتر در دستگاه های مکنده یا جاروبرقی صنعتی بسیار مهم هستند و نقش بسیار مهمی در عملکرد دستگاه دارند. فیلتر دستگاه های جارو برقی صنعتی طبقه بندی شده هستند. این طبقه بندی بر اساس اندازه ذراتی صورت می گیرد که جارو برقی صنعتی اجازه عبور به آنها را نمی دهد. فیلترها در دستگاه های مکنده صنعتی دارای کلاس L، M یا H هستند. فیلترهای جارو برقی صنعتی از نظر نوع متنوع هستند. این فیلتر می توانند کیسه ای، کارتریجی یا ستاره ای باشند. در برخی دستگاه های جارو برقی صنعتی بزرگ هم از فیلترهای پاکتی موازی استفاده می شود.

چون حجم آلودگی و مواد مکش شده در محیط های صنعتی زیاد است فیلتر بعد از مدتی دچار گرفتگی شده و دیگر دستگاه نمی تواند خوب کار کند پس اغلب دستگاه های جارو برقی صنعتی و نیمه صنعتی دارای سیستم نظافت فیلتر هستند  که باعث جدا شدن گرد و غبار از فیلتر می شود و باعث می شود مکش به خوبی انجام شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۶ ، ۱۳:۰۳
نظافت صنعتی
سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۴۴ ب.ظ

اسکرابر چگونه زمین را خشک می کند؟

از ویژگی های خاص اسکرابر که آن را به ابزاری کاربردی و بسیارکارآمد برای نظافت و شستشو زمین به ویژه در فضاهای داخلی تبدیل می‌نماید، قابلیت خشک کردن سطوح کف همزمان با عملیات شستشو است. به این منظور دستگاه اسکرابر یا کفشوی صنعتی به یک سامانه مکش مجهز شده است. این سامانه مکش شامل بخش‌های زیر می باشد.

تی که در پشت اسکرابر قرار گرفته است و آب و آلودگی باقیمانده را از روی زمین جمع می کند.

شلنگ مکش که آب جمع آوری شده توسط تی را مکش کرده و به مخزن آب کثیف منتقل می نماید.

موتور مکنده که وظیفه ایجاد خلأ برای مکش آب کثیف را بر عهده دارد.

تی از دو تیغه پلاستیکی تشکیل شده است که توسط یک شاسی به فاصله کمی از قرار گرفته اند. عملکرد موتور مکنده باعث ایجاد خلأ بین این دو تیغه می شود و تحت تاثیر آن آب کثیف به داخل لوله مکش کشیده خواهد شد. تی ممکن است بلافاصله بعد از برس قرار گرفته باشد (معمولا اسکرابرهای دستی کوچک) یا در پشت چرخ های عقبی اسکرابر نصب شده باشد. موتور مکنده در بالاترین بخش مخزن آب کثیف قرار دارد و قدرت آن بر روی عملکرد دستگاه در خشک کن سطح بسیار تاثیر گذار است. از عوامل دیگر موثر در عملکرد سامانه مکش دستگاه اسکرابر سطح تماس تی با زمین است. تی باید کاملا مماس با زمین باشد تا خلأ مناسبی بین دو تیغه آن جمع آوری شود. شاسی تی از مواد مختلفی تولید می شود. شاسی های فولادی مقاومت و طول عمر بالایی دارند و به دلیل سنگین بودن باعث می شوند که تی به نحو موثر روی زمین قرار گیرد. عرض تی در یک دستگاه اسکرابر معمولا بیشتر از پهنای شستشوی دستگاه و عرض دستگاه است پس هنگام کار با دستگاه اسکرابر باید دقت شود که تی زمین شوی صنعتی در برخورد با موانع و اشیاء آسیب نبیند. تی در دستگاه های اسکرابر با کیفیت دارای شکل هلالی و حرکت نوسانی است تا بخوبی با حرکت دستگاه منطبق بوده و آب و آلودگی را به صورت کامل حتی در چرخش ها جمع آوری کرده و هیچ ردی بر جای نگذارد. سامانه  مکش یکی از مهمترین بخش های اسکرابر است و اگر به هر دلیل هنگام استفاده از دستگاه آب بر روی زمین باقی بماند و به درستی جمع آوری و مکش نشود نشان دهنده وجود مشکل در سامانه مکش است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۶ ، ۱۶:۴۴
نظافت صنعتی

عملیات کفسابی عملیاتی تخصصی است که به منظور ترمیم کفپوش ها انجام می شود. اگر کفپوش مجموعه شما در طول زمان دچار فرسایش شده و زیبایی و جلای خود را از دست داده است یا بخشی از آن به هر دلیل دچار خط و خشط عمیق شده یا به دلیل آتش سوزی یا ریختن مواد شیمیایی خراب شده است به جای عوض کردن کفپوش می توانید با بهره گیری از خدمات کفسابی یک شرکت خدماتی نظافتی خوب این مشکلات را برطرف کنید و زیبایی را به سطوح کف مجموعه خود برگردانید. ممکن است بعضی از صاحبان کسب و کار با توجه به مزیت های عمده کفسابی ترجیح بدهند یک دستگاه کف ساب تهیه نموده و عملیات را خود انجام دهند اما این کار معمولا مقرون به صرفه نیست و بهره مندی از خدمات کفسابی ارائه شده توسط یک شرکت خدمات نظافتی معتبر بسیار به صرفه تر است. زیرا دستگاه های کف ساب یا سنگ ساب دستگاه های تخصصی هستند و برای اینکه به نتیجه مطلوب دست یافت باید از یک دستگاه دارای کیفیت بالا استفاده کرد زیرا دستگاه های کفساب تولید شده توسط تولیدکنندگان غیرمعتبر ممکن است به سطوح کف آسیب بزنند. دستگاه های کفسابی تولید شده توسط تولیدکنندگان معتبر گران قیمت بوده و با توجه به اینکه عملیات و خدمات کفسابی هر چند سال یکبار برای سطوح کف یک مجموعه لازم می شود خرید این دستگاه شاید چندان به صرفه نباشد.

از سوی دیگر این عملیات علاوه بر دستگاه خوب نیاز به نیروی خدماتی حرفه ای دارد زیرا یک نیروی غیر متخصص با شیوه صحیح انجام عملیات آشنا نبوده و باعث آسیب دیدن سطح می شود. همکاری با یک شرکت خدمات نظافتی و بهره گیری از خدمات کفسابی این شرکت شما را از صرف هزینه قابل توجه برای خرید دستگاه بی نیاز می کند و در عین حال این اطمینان برای شما وجود دارد که در خدمات کفسابی دریافت کرده از دستگاهی با کیفیت بالا استفاده می کنید. همچنین اگر از خدمات کفسابی بهره گیرید هر گونه خرابی در دستگاه مسئولیت آن به عهده شرکت مربوطه خواهد بود. و هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه نیز بر عهده شما نخواهد بود.  بنابراین با توجه به اینکه عملیات کف سابی یا سنگ سابی جزو عملیات روزانه نظافتی یک مجموعه نبوده و شاید هر چند سال یکبار نیاز به انجام آن باشد، قیمت دستگاه های کف ساب با کیفیت بالاست و انجام عملیات نیاز به نیروی ماهر و متخصص دارد بهتر است برای انجام این عملیات از خدمات کفسابی یک شرکت نظافتی معتبر استفاده نمود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۶ ، ۱۱:۱۷
نظافت صنعتی
پنجشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۰۹ ق.ظ

سوییپر و حفظ بهداشت محیط و سلامت افراد

استفاده از دستگاه سوییپر برای عملیات جاروب کردن زمین روشی مناسب است که به افزایش سطح بهداشت محیط و حفظ سلامت نیروهای خدماتی و سایر افراد حاضر در محیط کمک می کند. جارو کردن با ابزارهای دستی مثل جاروهای دسته بلند مرسوم باعث انتشار گرد و غبار در هوا می شود. این گرد و غبار دوباره بر روی سطوح می نشینند. اما دستگاه سوییپر به خاطر داشتن قابلیت مکش یا پاشش آب از بلند شدن گرد و خاک در هوا جلوگیری می کند بنابراین مشکلات تنفسی ناشی از جارو کردن دستی که همیشه باعث آزار نیروهای خدماتی یا افراد دیگر می شود با استفاده از دستگاه سوییپر کاملا برطرف می شود. هنگام جارو کردن با ابزارهای دستی مثل جارو و خاک انداز فردی که از جارو استفاده می کند مجبور است مرتب خم و راست شود و اگر محیط بزرگ باشد زمان جارو کردن کامل آن بسیار طولانی بوده و این مسأله باعث می شود که نیروی خدماتی مجبور باشد ساعتها روی پا بایستد و کار کند اما اگر از دستگاه سوییپر استفاده شود نیروی خدماتی در پشت آن ایستاده ( در سوییپر دستی ) یا بر روی صندلی آن نشسته (سوییپر خودرویی ) و در نتیجه لازم نیست مرتب خم و راست شود. در سوییپر خودرویی که نیروی خدماتی نشسته و به جز کنترل دستگاه با استفاده از فرمان سویپر هیچ کار دیگری انجام نمی دهد. در سوییپر دستی هم اگرچه نیروی خدماتی مجبور است همزمان با حرکت دستگاه جاروب خیابانی حرکت کند اما چون کارایی دستگاه خیلی بالاتر از روش های دستی است پس زمان کار خیلی کوتاه تر می شود و نیروی خدماتی کمتر خسته می شود.

در روش های قدیمی نیروی خدماتی هنگام جارو کردن و به ویژه تخلیه کردن آلودگی های جمع آوری شده در تماس مستقیم با آلودگی‌ها قرار می گیرد اما هنگام استفاده از یک دستگاه مکانیزه نیاز به هیچ تماس مستقیم بین نیروی خدماتی و آلودگی ها نه در مرحله جمع آوری کردن زباله ها و نه در مرحله تخلیه آنها وجود ندارد. در سوییپرهای خودرویی دارای سیستم مکانیزه برای تخلیه مخزن دستگاه، مخزن بسته به مدل سوییپر توسط یک جک هیدرولیک تا ارتفاع معینی بالا آورده شده و مستقیما داخل سطل ها زباله بزرگ و شهری قابل تخلیه است.

دلایل ذکر شده مشخص می کند که استفاده از دستگاه جاروب خیابانی یا سوییپر تا چه اندازه می تواند در نظافت بهداشتی سطوح کف و حفظ سلامت و ایمنی افراد موثر باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۶ ، ۰۹:۰۹
نظافت صنعتی

امروزه صاحبان مجتمع های تجاری و مراکز خرید به درستی به اهمیت انجام عملیات نظافت و شستشوی اصولی در مجتمع تجاری خود پی برده اند و برای این کار معمولا عملیات نظافتی خود را به یک شرکت خدماتی نظافتی می سپارند. نظافت مجتمع تجاری شامل بخش‌های مختلفی است که یک شرکت خدماتی نظافتی برای هر بخش از تجهیزات خاص استفاده می کند تا بهترین نتیجه حاصل به دست آید.

شرکت خدماتی نظافتی معمولا برای شستشوی زمین در داخل مجتمع از اسکرابر استفاده می کند تا عملیات شستشو و خشک کردن با سرعت و کیفیت بالا انجام شود همچنین نیروهای خدماتی مورد نیاز کاهش یابد. در محوطه خارجی یک مجتمع تجاری که زباله ها معمولا از نوع خشک و جامد هستند از سوییپر استفاده می شود. این دستگاه چون پهنای نظافت وسیع و مخزن زباله بزرگی دارد می تواند در هر ساعت بخش بزرگی از زمین را تمیز کرده و باعث شود که نظافت سطوح کف محیط خارجی به سرعت انجام شود. اگر لازم باشد بخش هایی از محوطه خارجی شسته شوند حالا چه زمین باشند یا پله ها یا نرده ها حتی نمای ساختمان معمولا شرکت خدماتی نظافتی از یک واترجت صنعتی قدرتمند استفاده می کند تا جریان آب پرفشار سریعا آلودگی ها را از روی سطوح پاک کند. در فضای داخلی مجتمع تجاری برای جمع آوری آلودگی های موضعی و تمیز کردن گوشه و کنار همچنین پله برقی یک شرکت خدماتی نظافتی معمولا از جاروبرقی استفاده می کند جاروبرقی به انواع سری ها و نازل ها قابل تجهیز است در نتیجه برای نیروهای خدماتی یک شرکت خدماتی نظافتی امکان تمیز کردن سطوح مختلف هموار و ناهموار را فراهم می کند. چهار دستگاه اسکرابر، سوییپر، واترجت صنعتی و جاروبرقی مهم ترین دستگاه هایی هستند که توسط یک شرکت خدماتی نظافتی معتبر و حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند موجب شستشوی یا نظافت بهینه سطوح مختلف در مجتمع تجاری شوند در کنار این دستگاه ها اصلی تجهیزات مکانیزه نظافتی دیگری نیز وجود دارند که بصورت تخصصی برای نظافت و شستشوی سطوح خاص طراحی شده اند مثل فرش و موکت شوی یا دستگاه نماشوی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۶ ، ۰۸:۵۵
نظافت صنعتی