googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۲۲ ب.ظ

سوییپر صنعتی برای کاربردهای تجاری

یک سوییپر صنعتی به کسب و کار شما از لحاظ صرفه جویی مالی، ارتقاء میزان رضایت مشتری و تبعیت از استانداردهای OSHA کمک می کند. دستگاه های سویپر در مدل‌ های متنوعی از مدل های دستی کم صدا گرفته تا مدل های خودرویی بزرگ با ظرفیت و قدرت تمیزکنندگی بالا برای محیط های بسیار آلودگی و پر از گرد و غبار ارائه می شود. دستگاههای سوئیپر در محیط های گوناگون شامل مراکز توزیع و انبارها، پارکینگ های بزرگ، شهرداری ها، کمپ های مشارکتی و کالج، کارخانه های مختلف، نمایشگاه ها و محل برگزاری رویدادها مورد استفاده قرار می گیرند.


استاندارد گرد غبار سیلیس OSHA

در سال 2016 OSHA دو استاندارد جدید را برای محیط هایی که در معرض گرد و غبار سیلیس هستند اعلام نمود تا بیماری ها و جراحات جدی ناشی از تنفس سیلیس کریستالین را در کارکنان چنین محیط هایی به حداقل کاهش دهد. یک استاندارد برای ساخت و ساز و استاندارد دیگری برای صنایع عمومی و دریایی وجود دارد.  تحت قوانین جدید، کارفرمایان صنعت عمومی باید در معرض قرارگیری سیلیس را برای کارکنان به نصف کاهش دهند و کارفرمایان سخت و ساز باید این مقدار را تا 80 درصد کاهش دهند. بعد از تصویب این استانداردها کارفرمایان یک تا پنج سال فرصت دارند تا بصورت کامل از این استانداردها در صنایع خود تبعیت دارند.

برای کمک به مشتریان برای تبعیت از استانداردهای OSHA استفاده از مدل های خاص سوییپر توصیه می شود که هنگام کار از انتشار گرد و غبار در محیط جلوگیری کرده و دارای سیستم کنترل گرد و غبار می باشند. سیستم کنترل گرد و غبار به چه معناست؟ در اغلب دستگاه های سوییپر کنترل گرد و غبار فقط در برس اصلی انجام می شود. حال آنکه برس های جانبی بزرگترین منبع ایجاد گرد و غبار هستند و باید در فضاهای بازی که گرد و غبار فرار در آنها موجب نگرانی است برس ها را بالا برده و عملکرد آنها را متوقف نمود تا از انتشار گرد و غبار جلوگیری شود. در سوییپرهای پیشرفته از سیستم های مختلفی برای کنترل گرد و غبار استفاده می شود که ممکن است موارد زیر باشد:


پاشش آب

 که در این حالت با پاشش آب بر روی برس جانبی ذرات گرد و غبار معلق در هوا کاهش می یابد.


مکش گرد و غبار روی برس جانبی سوییپر

در این مدل سوییپر ها برس های جانبی مجهز به قابیت مکش گرد و غبار می شوند که به میزان قابل توجه از انتشار گرد و غبار در محیط جلوگیری می کند.


مخزن ایزوله شده

که در آن گرد و غبار جمع شده توسط برس اصلی داخل مخزنی نگه داشته می شود که اطراف آن با Skirting عایق بندی شده است.


مارپیچ جریان هوا

در این حالت جریان هوای ورودی  به داخل مخزن سوییپر دو تغییر جهت تند دارد که باعث می شود 90 درصد گرد و غبار پیش از رسیدن آن به فیلتر از جریان هوا جدا شود که کنترل گرد و غبار را ارتقاء داده و طول عمر فیلتر را افزایش می دهد.


فیلتر گرد و غبار با تکنولوژی نانوفایبر

هز ذره گرد و غبار ریزی که داخل مخزن نگه داشته نشود به کمک یک فیلتر نانوفایبر از جریان هوای عبور جدا می شود و از بازگشت مجدد آن به فضای پیرامون جلوگیری خواهد شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۸ ، ۱۲:۲۲
نظافت صنعتی
سه شنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۰۲ ق.ظ

چه نوع ماده شوینده ای با اسکرابر استفاده میشود؟

استفاده از یک اسکرابر یا دستگاه زمین شوی صنعتی روشی انعطاف پذیر و مقرون به صرفه برای آن است که هر محیطی را در بهترین شرایط نگه داریم. اگرچه مکانیزم های درگیر در عملکرد یک دستگاه اسکرابر صنعتی به حد کافی تاثیرگذار هستند اما استفاده از ماده شوینده نیز مهم می باشد اگر بخواهید که حتی سرسخت ترین لکه های روی کفپوش را هم از بین ببرید. بنابراین این سوال مطرح می شود که چه نوع ماده شوینده ای با دستگاه اسکرابر قابل استفاده است. در این پست بررسی اجمالی در مورد رایجت ترین فرمولاسیون ها و همچنین مزایایی که هر یک از آنها ارائه می کنند صورت گرفته است.


شوینده قلیایی قابل استفاده با اسکرابر صنعتی

اکثریت تمیز کننده های زمین از ترکیبی از شوینده های شیمیایی در فرمولاسیون خود استفاده می کنند. مواد شوینده قلیایی در ذات خود غیراسیدی هستند  بنابراین این مواد به سطح مربوطه آسیب نمی رسانند. بطور کلی این شوینده ها برای کار با دستگاه کف شوی صنعتی در مقایسه با محلول های تمیز کننده اسیدی که برای از بین بردن رسوبات غیرارگانیک استفاده می شوند، ایمن تر هستند. بعضی از مواد شوینده قلیایی شامل موارد زیر هستند البته به این موارد محدود نمی شوند:

هیدروکسید پتاسیم

هیدروکسید سدیم

وایتکس

آمونیاک

توجه کنید که مخلوط کردن این مواد با مواد شوینده دیگر می تواند خطرناک باشد زیرا گازهای مضر مثل کلرید ایجاد شده و ممکن است بصورت تصادفی استنشاق شود.


محلول های شوینده اسیدی

برخی سطوح نظیر بتن یا سنگ ممکن است به مواد شوینده ای نیاز داشته باشند که شامل مواد اسیدی باشد. اسید هیدروکلریدریک و اسید استیک (سرکه) هر دو بسته نوع کفپوش قابل استفاده می باشند. اگرچه این محلول ها بطور کلی رقیق می شوند همچنان باید هنگام انجام عملیات نظافتی دقت کافی صورت گیرد.


Detergent

کاربرد مواد شوینده تنها در کنار مواد شیمیایی ذکر شده در بالا معنا می دهد. Detergent ها به از بین بردن جرم های سرسخت کمک می کنند و بسیاری از آنها به گونه ای فرموله شده اند که استفاده از آنها همراه با اسکرابر موجب درخشش سطح کفپوش می شود.


مواد شوینده از بین برنده چربی

ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که ایجاد چربی یک چالش جدی باشد.  مثال های رایج شامل کفپوش رستوران ها و تاسیسات ذخیره و نگهداری مواد غذایی می باشد. در این موارد، اضافه کردن عوامل چربی زدا به محلول شوینده ممکن است مورد نیاز باشد.  بعضی از چربی زداها ممکن است بر پایه یک حلال باشند حال آنکه برخی دیگر می توانند ماهیتا ارگانیک باشند مخصوصا اگر آنها در کنار مواد غذایی به کار روند که برای مصرف انسان تولید شده اند.

این پست تنها بررسی کلی برخی از رایج ترین مواد شیمیایی مورد استفاده در اسکرابر ها هستند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۸ ، ۱۰:۰۲
نظافت صنعتی
شنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۸، ۰۲:۳۸ ب.ظ

فراتر از سرویس و نگهداری روتین باتری اسکرابر

اخیرا یکی از مشتریان یک کمپانی ارائه کننده دستگاه های نظافت صنعتی مکانیزه با این کمپانی تماس گرفته و مشکل خود در خصوص باتری های دستگاه اسکرابر را با آنها در میان گذاشت. زمان شارژدهی اسکرابر صنعتی این مشتری فقط 20 الی 30 دقیقه بود و او قسم می خورد که همه کارها را به درستی انجام می دهد.  اسکرابر یا زمین شوی صنعتی این مشتری باتری های اسیدی 4 و 6 ولتی داشت. سطح آب در هر سلول در سطح مناسب قرار داشت، ترمینال های باتری تمیز بودند، کابل ها نیز تمیز بودند و کلا همه چیز خوب به نظر می رسید. مشکل این بود که حدود یک سال و نیم از خرید دستگاه کفشوی صنعتی توسط مشتری می گذاشت و حالا نمی توانست زمان شارژدهی مناسبی از اسکرابر خود بگیرد. دستگاه برای مدت زمان کوتاهی کار می کرد و سپس باتری ها از کار می افتادند.

از اطلاعات داده شده، شما می توانید تصور کنید که یک یا بیش از یک سلول در یک یا بیش از یک باتری خراب شده است. ممکن است حق با شما باشد اما دلیل این امر چیست؟ فقط یک سال و نیم از طول عمر باتری گذشته است. همه چیز در خصوص نگهداری آنها بخوبی انجام شده است. سطح اب درست است و کابل ها فرسوده نشده و همه چیز تمیز است.

کارشناس مربوطه از مشتری پرسید که هر چند وقت یکبار باتری های اسکرابر صنعتی خود را شارژ می کند و او پاسخ داد از آنجائیکه فقط یک یا دو بار در سال و زمانی که می خواهد زمین را بشوید یا مجددا پوشش دهی کند فقط در همین زمان باتری ها را شارژ می کند. اما گفت که هر هفته سطح اب باتری ها را چک کرده و کل اسکرابر یا کفشور صنعتی از جمله باتری های آن را تمیز می کند.

متاسفانه این مشکلی بسیار شایع است. باتری ها به شارژ شدن نیاز دارند. اگر شما آنها را یک گوشه به حال خود رها کنید خراب می شوند. توان خود را از دست می دهند و در نهایت چنان تخلیه می شوند که شارژ کردن مجدد آنها دیگر امکان پذیر نیست و آنها دیگر توان کافی برای روشن کردن شارژر را نخواهند داشت. اغلب شارژرهای مورد استفاده برای شارژ کردن باتری در یک اسکرابر صنعتی امروزه کاملا اتوماتیک هستند.  آنها نیاز دارند که پاور باقی مانده در باتری را بخوانند تا بتوانند باتری را شارژ کنند. اگر آنها را بدون استفاده برای چند ماه رها کنید، حتی برای چند هفته، ممکن است پاور کافی در باتری باقی نماند که عملیات شارژ شدن را شروع کند.

نتیجه اخلاقی این داستان کوتاه آن است که باتری های اسکرابر خود را شارژ کنید. حتی اگر از دستگاه کف شوی صنعتی خود برای مدت زمان زیادی استفاده نمی کنید. باتری ها را شارژ کنید. اگر شما از دستگاه اسکرابر خود هر روز یا هر هفته استفاده کنید احتمالا تا چندین سال با این مشکل مواجه نخواهید شد. با فرض اینکه از باتری های دستگاه به درستی نگهداری می کنید، شما باید بتوانید تا چندین سال بدون مشکل از اسکرابر باتری دار خود استفاده کنید.

اگر نشانه هایی مانند این را مشاهده می کنید با کارشناس خدمات پس از فروش ارائه کننده دستگاه اسکرابر تماس بگیرید.  باتری جزو قطعات مصرف گرانقیمت اسکرابر صنعتی است پس باید از آنها به درستی استفاده و نگهداری کنید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۸ ، ۱۴:۳۸
نظافت صنعتی