googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۸، ۰۱:۳۵ ب.ظ

اسکرابر بیمارستانی چیست؟

شاید هیچ محیطی به اندازه یک بیمارستان یا مرکز درمانی نیازمند بهداشت و نظافت نباشد. تامین بالاترین سطح بهداشت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نه تنها از لحاظ حفظ سلامت بیماران و کارکنان بیمارستان حائز اهمیت است و به بهبود سریعتر بیماران کمک می کند بلکه از لحاظ نگرش مراجعه کنندگان و همراهان بیماران نسبت به بیمارستان نیز دارای اهمیت بسیار بالایی می‌باشد. باید توجه کرد که دستیابی به چنین سطح بالایی از بهداشت با استفاده از روش های سنتی نظافت و ابزار دستی مثل تی و سطل و جارو امکان پذیر نیست و باید از تجهیزات و دستگاه های مدرن نظافتی همانند اسکرابر یا کف شوی صنعتی برای دست یابی به این هدف استفاده کرد. 
 

اسکرابر بیمارستانی به چه دستگاهی گفته می شود؟

یک زمین شوی صنعتی یا اسکرابر بیمارستانی از لحاظ نوع عملکرد و اجزاء سازنده تفاوت عمده ای با دستگاه های اسکرابر معمول که در دیگر محیط های تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند، ندارد. اما وجود برخی ویژگی ها و امکانات اضافه باعث تمایز آن و به تبع آن قیمت بالاتر این رده از دستگاه های کفشوی صنعتی می‌شود. مهم ترین ویژگی این دسته از دستگاههای کفشور صنعتی ویژگی است که به نوعی در نام آنها از آن یاد می شود که همان آنتی باکتریال بودن یا nobac بودن است. 
در حقیقت یکی از دلایل اصلی استفاده از اسکرابر صنعتی برای نظافت و شستشوی سطوح کف جلوگیری از انتقال آلودگی از بخشی به بخش دیگر است. با توجه به آلودگی های خطرناک موجود در محیط بیمارستان این جلوگیری از انتقال آلودگی از یک بخش به بخش های دیگر به ویژه به بخش های حساس بسیار مهم است. بنابراین احتمال انتقال آلودگی باید به حداقل کاهش یابد. به همین دلیل در تولید این رده از دستگاه های اسکرابر از مواد آنتی باکتریال استفاده می شود.
مخزن دستگاه های اسکرابر بیمارستانی از جنس استیل و دارای یون های نقره است که خاصیت میکروب کشی دارند. در نتیجه باکتری ها و میکروب های جمع آوری شده همراه با آلودگی های کف پس از مدت کوتاهی (حداکثر سه روز) کاملا از بین می روند و به این ترتیب خطر انتقال آلودگی به حداقل کاهش می یابد.
ویژگی آنتی باکتریال بودن مخزن دستگاه های اسکرابر صنعتی بیمارستانی یک ویژگی دائمی است و تا زمانی که دستگاه قابل استفاده است این ویژگی در آن وجود دارد. 
البته باید توجه داشت که علی رغم وجود مخزن آنتی باکتریال در این رده از دستگاه های زمین شوی صنعتی عملیات تخلیه و شستشوی مخزن ها باید پس از هر بار استفاده از دستگاه و پایان شیفت کاری به دقت انجام شود.

 

سطح صدای کمتر دستگاه اسکرابر بیمارستانی

با توجه به حضور شبانه روزی بیماران در محیط بیمارستان، امکان انجام عملیات نظافت همانند مدارس و مراکز خرید و دیگر محیط ها در ساعات تعطیلی وجود ندارد و این عملیات باید بصورت پیوسته و به گونه ای انجام شود که آرامش بیماران و کارکنان را مختل نکند. به همین دلیل در اسکرابرهای بیمارستانی سعی شده است تا سطح صدای دستگاه تا حد امکان کاهش یابد. بنابراین میزان عایقکاری صوتی موتورها در این رده از دستگاه های اسکرابر بیشتر است.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۰۲
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی