googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

پنجشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۵ ق.ظ

چگونگی کارکرد پمپ واترجت صنعتی - بخش دوم

در پست های قبلی تا حدی با اصول چگونگی کار کرد پمپ واترجت صنعتی آشنا شدیم. در این پست، اطلاعات تکمیلی دیگری برای درک بهتر این بخش مهم واتر جت صنعتی ارائه شده است.

اجزاء پمپ واترجت صنعتی

پمپ پلانجری استاندارد به دو بخش اصلی تقسیم می شود. محفظه میل لنگ و سرسیلندر.  محفظه میل لنگ از میل لنگ و میله‌های متصل کننده و منبع روغن تشکیل شده است. اگرچه بخش های متحرک در این بخش روغنکاری می شوند اما این بخش معمولا بعنوان بخش خشک پمپ واترجت صنعتی شناخته می شود.

سرسیلندر، جایی که کار آب در حال حرکت ادامه پیدا می کند بخش خیس پمپ نامیده می شود. این بخش پمپ کارواش صنعتی دارای پلانجرها و شیرهای کنترل است و شامل منیفلد می باشد. منیفلد یا منیفلد اسمبلی در پمپ ها با منیفلدهای مجزا، در حقیقت معمولا به سرسیلندر اطلاق می شود.  اصطلاح منیفلد و سرسیلندر غالبا به جای یکدیگر استفاده می شوند اگرچه چنین کاربردی کاملا درست نیست.

در پمپ واترجت صنعتی ، پلانجرها در سیلندرهای بین سرسیلندر و محفظه میل لنگ به جلو و عقب حرکت می کنند. واشرهای روغن از نشت روغن از محفظه میل لنگ جلوگیری می کنند.  پک پمپ جت واتر آب را در بخش خیس پمپ نگه می دارد. شیرهای کنترل درب های یک طرفه هستند که جریان آب را داخل سیلندرها هدایت می کنند.

به خاطر داشته باشید که در واترجت صنعتی، شیرهای کنترل همانند درهایی هستند که فقط در یک جهت باز می شوند. وقتی آب در جهتی جریان دارد که مخالف جهت باز شدن شیر کنترلی است، جریان آب باعث می شود که شیر کنترل محکم تر بسته شود. پس بطور خلاصه پمپ واترجت صنعتی دارای دو بخش است:

بخش خیس که کار پمپاژ آب در آنجا انجام می شود.

بخش خیشک که میل لنگ می چرخد  و درزبندها مانع مخلوط شدن آب داخل سیلندرها و روغن محفظه میل لنگ ها می شوند.

پمپ باید توان داشته باشد

پمپ واترجت صنعتی معمولا توسط یک موتور الکتریکی یا بنزینی یا دیزلی به حرکت در می آید. موتور شفت را به حرکت در می آورد که با سرعتی بر حسب واحد دور بر دقیقه می چرخد. سرعت بر حسب دور در دقیقه  تعداد دفعاتی است که میل لنگ در یک دقیقه می چرخد. هر دور بر دقیقه کامل شدن یک سیکل پمپ کامل را مشخص می کند. اغلب پمپ های مورد استفاده در دستگاه های واترجت صنعتی به دور یک میل لنگ طراحی شده اند. چرخ این شفت برای چرخاندن میل لنگ پمپ مورد استفاده قرار می گیرد. میل لنگ حرکت چرخشی را به حرکت رفت و برگشتی پلانجرها داخل سیلندرها تبدیل می کند. این حرکت  به پلانجرها یا پیستون های پمپ از طریق میله های متصل کننده داده می شود. این حالت برعکس موتور یک خودرو است که در آن پیستون ها به سمت جلو و عقب حرکت می کنند تا میل لنگ را در یک حرکت چرخشی به حرکت در آورد.

محفظه میل لنگ

دریچه ها در بخش محفظه میل لنگ به میله های حرکتی اجازه می دهند که به پیستون ها یا پلانجرهای متحرک در سیلندرها متصل شوند. میل لنگ بر روی بلبرینگ می چرخد که باید روغنکاری شود. در حمام روغن پمپ، میل لنگ و بلبرینگ ها تا نصفه در روغن شناور هستند که بسیار شبیه محفظه میل لنگ خودرو است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۷ ، ۱۰:۲۵
نظافت صنعتی
سه شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۰۹:۲۶ ق.ظ

10 راهکار برای استفاده صحیح از جاروبرقی صنعتی

معمولا استفاده نادرست از جاروبرقی صنعتی می تواند به خطر، گرد و غبار و باقی مانده آلودگی در محیط منجر شود. برای جلوگیری از رخ دادن چنین مشکلاتی، شما باید یاد بگیرید که چگونه به نحو موثر از جارو برقی صنعتی خود استفاده کنید و چگونه آن را در شرایط کاری خوب نگه دارید. در این پست 10 راهکاری که به شما کمک می کند تا هنگام استفاده از جاروبرقی صنعتی خود به بهترین نتایج دست پیدا کنید، توضیح داده شده است.

حجم آلودگی تولید شده را به حداقل کاهش دهید

بطور اساسی، جاروبرقی صنعتی شما هنگامی به شکل عالی کار می کند که آلودگی حداقل باشد. شما باید از وارد شدن گرد و غبار، آلودگی و هر نوع عامل آلوده کننده به داخل محیط کار خود جلوگیری کنید. می توانید در ورودی درها پادری پهن کنید تا افرادی را که به محیط تردد می کنند تشویق کنید پیش از وارد شدن به محیط کفش های خود را تمیز کنند.

از برنامه نظافتی روتین پیروی کنید.

غالبا، یک بار در هفته نظافت با جاروبرقی صنعتی موثر است. نظافت هفتگی تضمین می کند که محیط کار شما از بهترین خدمات نظافتی برخوردار است و در عین حال جارو برقی شما زمان کافی برای استراحت دارد. استفاده بیش از حد از دستگاه مکنده می تواند به فرسودگی و استهلاک زود هنگام آن منجر شود. البته اگر محیط کار شما به گونه ای که بصورت پیوسته نیاز به نظافت و پاکیزگی دارد می توانید با انتخاب مکنده صنعتی دائم کار دارای موتور توربینی با قابلیت عملکرد پیوسته و 24 ساعته بدون مشکل به این هدف دست پیدا کنید.

هنگام نظافت چندین بار در مسیر حرکت کنید.

معمولا هر چه تعداد دفعاتی که روی یک مسیر حرکت می کنید بیشتر باشد، نتایج نظافتی بهتری به دست می آورید. مصرف کنندگانی که 12 یا بیش از دوازه بار یک مسیر را تمیز می کنند به نتایج جاروکشی بهتری دست پیدا می کنند.  جارو کردن یک بخش تنها با یکبار کار با کیفیت را تضمین نمی کند و آلودگی و خطر ممکن است در محیط باقی بماند.

از مکش اشیاء کوچک با جاروبرقی صنعتی اجتناب کنید.

دستگاه های جاروبرقی صنعتی نمی توانند در برابر مکش اشیاء کوچک همانند گیره کاغذ یا سکه مقاومت کنند. این اشیاء معمولا بر روی عملکرد دستگاه مکنده تاثیر می گذارد. در نهایت عمر دستگاه شما توسط چنین اجسامی تهدید شده و کاهش می یابد.

از تجهیزات جانبی درست استفاده کنید.

جاروبرقی صنعتی معمولا با چندین نوع تجهیز جانبی همانند برس مخصوص نظافت مبلمان، برس سر گرد و پارویی ارائه می شود.  پارویی برای نظافت سطوح نرم مثل فرش و موکت موثر است.  برس مخصوص نظافت مبلمان برای تمیز کردن مبلمان و تشک موثر است حال انکه می توان از نازل سرتخت برای تمیز کردن گوشه ها و زوایا و بخش های دارای محدودیت دسترسی استفاده نمود.

از پر شدن بیش از حد مخزن اجتناب کنید.

معمولا خرطومی در حدود دو سوم مخزن را پر می کند. به همین دلیل، انتظار می رود که به این سطح توجه کنید. پر کردن بیش از حد مخزن می تواند به جاروبرقی صنعتی آسیب رسانده و هزینه های تعمیر بیشتر منجر شود.

از لبه های فرسوده اجتناب کنید.

به این منظور، شما باید عملیات نظافت قالیچه ها یا پادری های کوچک را از مرکز شروع کرده و به سمت بیرون و لبه ها حرکت کنید. قالیچه های کوچک نیازمند هندلینگ دقیق هستند تا جاروبرقی صنعتی به دلیل مکش ذرات فرسوده لبه آسیب نبیند.

مایعات ریخته شده و لکه های سرسخت را جداگانه تمیز کنید.

اگر فرش و موکت محل کار شما حاوی لکه های سرسخت است شما باید اول و قبل از استفاده از جاروبرقی صنعتی  آنها را پاک کنید. این برای آن است که اطمینان حاصل شود که این نوع آلودگی ها بر روی عملکرد دستگاه شما تاثیر نمی گذارد.

تجهیزات جاروبرقی صنعتی خود را بصورت منظم تمیز کنید.

برای آنکه دستگاه خود را در شرایط کاری خود حفظ کنید، مه م است که فیلترها، برس ها و سایر بخش های مهم دستگاه را بصورت منظم تمیز کنید. این امر تضمین می کند که دستگاه شما عاری از عوامل آلوده کننده می باشند.

هر چند وقت یکبار جاروبرقی صنعتی خود را سرویس کنید.

شما باید به یک کارشناس اجازه دهید که هر چند وقت یکبار به دستگاه مکنده شما نگاهی اندازه تا مطمئن شوید که دستگاه در شرایط خوبی قرار دارد. سرویس کردن تجهیزات به شما کمک می کند که از صرف هزینه زیاد برای تعویض و تعمیر دستگاه اجتناب کنید.

نتیجه گیری

بطور کلی، جاروبرقی صنعتی نیاز به نگهداری و نظارت مناسب دارد تا بخوبی کار کند. دانستن اینکه چگونه از وارد شدن آسیب به دستگاه جلوگیری کنید حیاتی است تا به سرویس طولانی مدت برسید و عملکرد نظافتی عالی را به دست آورید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۷ ، ۰۹:۲۶
نظافت صنعتی