googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
پنجشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۵ ق.ظ

چگونگی کارکرد پمپ واترجت صنعتی - بخش دوم

در پست های قبلی تا حدی با اصول چگونگی کار کرد پمپ واترجت صنعتی آشنا شدیم. در این پست، اطلاعات تکمیلی دیگری برای درک بهتر این بخش مهم واتر جت صنعتی ارائه شده است.

اجزاء پمپ واترجت صنعتی

پمپ پلانجری استاندارد به دو بخش اصلی تقسیم می شود. محفظه میل لنگ و سرسیلندر.  محفظه میل لنگ از میل لنگ و میله‌های متصل کننده و منبع روغن تشکیل شده است. اگرچه بخش های متحرک در این بخش روغنکاری می شوند اما این بخش معمولا بعنوان بخش خشک پمپ واترجت صنعتی شناخته می شود.

سرسیلندر، جایی که کار آب در حال حرکت ادامه پیدا می کند بخش خیس پمپ نامیده می شود. این بخش پمپ کارواش صنعتی دارای پلانجرها و شیرهای کنترل است و شامل منیفلد می باشد. منیفلد یا منیفلد اسمبلی در پمپ ها با منیفلدهای مجزا، در حقیقت معمولا به سرسیلندر اطلاق می شود.  اصطلاح منیفلد و سرسیلندر غالبا به جای یکدیگر استفاده می شوند اگرچه چنین کاربردی کاملا درست نیست.

در پمپ واترجت صنعتی ، پلانجرها در سیلندرهای بین سرسیلندر و محفظه میل لنگ به جلو و عقب حرکت می کنند. واشرهای روغن از نشت روغن از محفظه میل لنگ جلوگیری می کنند.  پک پمپ جت واتر آب را در بخش خیس پمپ نگه می دارد. شیرهای کنترل درب های یک طرفه هستند که جریان آب را داخل سیلندرها هدایت می کنند.

به خاطر داشته باشید که در واترجت صنعتی، شیرهای کنترل همانند درهایی هستند که فقط در یک جهت باز می شوند. وقتی آب در جهتی جریان دارد که مخالف جهت باز شدن شیر کنترلی است، جریان آب باعث می شود که شیر کنترل محکم تر بسته شود. پس بطور خلاصه پمپ واترجت صنعتی دارای دو بخش است:

بخش خیس که کار پمپاژ آب در آنجا انجام می شود.

بخش خیشک که میل لنگ می چرخد  و درزبندها مانع مخلوط شدن آب داخل سیلندرها و روغن محفظه میل لنگ ها می شوند.

پمپ باید توان داشته باشد

پمپ واترجت صنعتی معمولا توسط یک موتور الکتریکی یا بنزینی یا دیزلی به حرکت در می آید. موتور شفت را به حرکت در می آورد که با سرعتی بر حسب واحد دور بر دقیقه می چرخد. سرعت بر حسب دور در دقیقه  تعداد دفعاتی است که میل لنگ در یک دقیقه می چرخد. هر دور بر دقیقه کامل شدن یک سیکل پمپ کامل را مشخص می کند. اغلب پمپ های مورد استفاده در دستگاه های واترجت صنعتی به دور یک میل لنگ طراحی شده اند. چرخ این شفت برای چرخاندن میل لنگ پمپ مورد استفاده قرار می گیرد. میل لنگ حرکت چرخشی را به حرکت رفت و برگشتی پلانجرها داخل سیلندرها تبدیل می کند. این حرکت  به پلانجرها یا پیستون های پمپ از طریق میله های متصل کننده داده می شود. این حالت برعکس موتور یک خودرو است که در آن پیستون ها به سمت جلو و عقب حرکت می کنند تا میل لنگ را در یک حرکت چرخشی به حرکت در آورد.

محفظه میل لنگ

دریچه ها در بخش محفظه میل لنگ به میله های حرکتی اجازه می دهند که به پیستون ها یا پلانجرهای متحرک در سیلندرها متصل شوند. میل لنگ بر روی بلبرینگ می چرخد که باید روغنکاری شود. در حمام روغن پمپ، میل لنگ و بلبرینگ ها تا نصفه در روغن شناور هستند که بسیار شبیه محفظه میل لنگ خودرو است. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۱
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی