googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۴۶ ق.ظ

برطرف کردن مشکلات جزئی واترجت صنعتی

در این پست دستورالعمل عیب یابی و برطرف نمودن مشکلات جزئی و ساده واترجت صنعتی بیان شده است. این پست شیوه 5 مرحله ای که 95 درصد مشکلات واتر جت صنعتی را در مدت زمان 10 دقیقه و کمتر رفع می کند بررسی می نماید:

1- چک کردن منبع آب: شیر منبع آب را کاملا باز کنید تا مطمئن شوید که پمپ کارواش صنعتی شما دبی آب را مقدار کافی دریافت می کند.

2- چک کردن پیچ خوردگی شیلنگ فشار قوی: بارها پیش می آید که یک واترجت صنعتی را بازبینی می کنید و مشاهده می کنید که همه چیز به خوبی کار می کند اما هنگامی که ماشه تفنگی آب با فشار بالا پاشش نمی شود. در این حالت ممکن است ورودی را از لحاظ عدم وجود گرفتگی چک کنید. نازل ها را بازبینی نمایید. بررسی کنید که جریان آب به داخل دستگاه برقرار است یا نه و بعد از اینکه تمام این بخش ها و موارد را چک کردید، دستگاه شما همچنان کار نکند. در این زمان ممکن است جت واتر خود را خاموش کرده و دستورالعمل استفاده از دستگاه را با دقت بخوانید تا بفهمید کجای کار شما ایراد دارد. سپس به یکباره متوجه پیچ خوردگی شیلنگ فشار قوی می شوید و می فهمید که چقدر خنگ بودید که متوجه این مورد نشده بودید. پیچ خوردگی را باز می کنید، ماشین را دوباره روشن می کنید  و می بینید دستگاه بخوبی کار می کند. پس باید حواس خود را جمع کنید که دفعه بعد این اشتباه را تکرار نکنید و چک کردن شیلنگ فشار قوی از لحاظ عدم وجود پیچ خوردگی را در اولویت های خود قرار دهید.

3- خارج کردن هوا از سیستم: همیشه اول شیلنگ تغذیه اب را به واترجت صنعتی وصل کنید. سپس شیر اب را باز کرده و ماشه تفنگی را فشار دهید تا آب از سیستم در شیلنگ تغذیه آزاد شود قبل از آنکه  موتور شروع به کار کند. این کار تمام فشار سیستم را آزاد می کند و به پمپ اجازه می دهد که بخوبی کار کند.

4- اطمینان از سالم بودن نازل و عدم گرفتگی آن: از یک سوزن برای باز کردن سر نازل استفاده کنید و آلودگی ها آن را تمیز کنید.  هر گونه گرفتگی در نازل واترجت صنعتی موجب کاهش دبی و افزایش فشار در سیستم می شود که ممکن است باعث فعال شدن شیر تخلیه بار و وارد شدن دستگاه به حالت بای پس شود.

5- اگر همچنان دستگاه مشکل دارد: خب، نگران نباشید، احتیاج به ابزاری دارید که شیر تخلیه بار را برداشته و بررسی کنید که مشکل چیست.

سایر مشکلات واترجت صنعتی که به راحتی قابل حل هستند عبارتند از:

فشار کم که می تواند بعلت ناکافی بودن آب وردی به دستگاه باشد، پیچ خوردگی شیلنگ تغذیه را کاملا باز کنید تا مطمئن شوید که آب به راحتی از آن خارج می شود از شیلنگ تغذیه با قطر بزرگ استفاده کنید. علت دیگر گرفتگی فیلتر واترجت است که باید آن را کاملا تمیز کنید. همچنین مممکن است که از نازل اشتباه استفاده کرده باشید پس مطمئن شوید که نازل درستی انتخاب کرده اید.

دستگاه هیچ فشاری ندارد که ممکن است به علت آسیب دیدگی شیر تخلیه بار یا به دلیل اسیب دیدگی ولوهای ورودی پمپ یا منیفلد باشد. در حالت اول شیر تخلیه بار را تنظیم کنید و از لحاظ واشرها و فنرها آن را بررسی کنید. در حالت دوم پمپ را باز کرده و ورودی منیفلدها را تمیز یا تعویض کنید.

اگر فشار آب خروجی از واترجت صنعتی کم یا زیاد شود، ممکن است ولوها ورودی پمپ آسیب دیده باشد، خود پمپ خراب باشد یا پمپ هوا را مکش کند. در دو حالت هم باید پمپ را باز کرده و بخش های آسیب دیده را تعمیر یا تعویض کنید در حالت وخیم لازم است کل پمپ تعویض شود. در حالت سوم کافی است که دستگاه را خاموش کنید اما منبع آب را نباید قطع کنید و با فشار دادن ماشه تفنگی فشار را  تخلیه کنید. دلیل دیگر این مشکل گرفتگی نازل، فیلتر آب ورودی یا تفنگی و لنس است که می توانید از سوزن برای باز کردن آن استفاده کنید و سپس ورودی آب را با سرکه و آب بشویید تا رسوبات ایجاد شده برطرف شود.

اگر بعد از چند ثانیه استفاده از واترجت صنعتی فشار دستگاه افت می کند نازل گرفته است یا در رابطه با شیر تخلیه مشکلی وجود دارد. اگر فشار نمی تواند سطح را تمیز کند یعنی از نازل غلطی استفاده می کنید و باید نازل دیگر انتخاب کنید.

مشکل نشت آب از پمپ واترجت صنعتی می تواند ناشی از شکستگی، فرسودگی یا ترک خوردگی واشرها باشد که د راین حالت باید تعویض شوند. اگر پیچ های پمپ فشار قوی نیز شل باشند این مشکل به وجود می آید پس باید مطمئن شوید که پیچ ها کاملا سفت بوده و محفظه پمپ به خوبی عایق شده است. اگر شیر دمایی نیز فعال شود این مشکل پیش می آید در این حالت 5 دقیقه صبر کنید تا این شیر غیرفعال شده و به اندازه کافی خنک شود.

واضح است که اگر آب از شیلنگ تغذیه نشت کند اتصالات نامناسب یا شکسته است یا واشر پلاستیکی شکسته است که باید تعویض شود.

نشت آب از لنس یا سایر اتصالات نیز نشان دهنده O- رینگ های شکسته داخل اتصالات شیلنگ است که باید تعویض شوند یا اتصالات بخوبی محکم نشده اند.

در واترجت های الکتریکی اگر دستگاه روشن نشود ممکن است خروجی برق معیوب باشد یا دستگاه بخوبی به منبع برق متصل نشده باشد. در غیر این صورت موتور واترجت صنعتی خراب است. اگر موتور حین استفاده از کار می افتد، افت ولتاژ داریم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۷ ، ۰۹:۴۶
نظافت صنعتی
دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۳۹ ق.ظ

مراقبت از کفپوش با استفاده از اسکرابر

در یک فروشگاه بزرگ تمام المان ها از نورپردازی تا دکوراسیون و کفپوش ترکیب می شوند تا محیط گرم و خوش آمدگویی برای مشتریان ایجاد شود. اگرچه در میان تمام المان های ذکر شده، کفپوش فروشگاه است که متحمل حجم بالای رفت و آمد و ترافیک می شود. با گذشت زمان کفپوش ممکن است مات و کدر شده و نشانه هایی از فرسودگی نشان دهد. مراقبت و شستشوی مناسب تضمین می کند که کفپوش ضمن آنکه طول عمر بالا داشته باشد ظاهری زیبا، جلادار و نو نشان دهد. برای رسیدن به این هدف باید از تجهیزات نظافتی مدرن همانند اسکرابر صنعتی استفاده نمود و با شناخت بهترین راهکار برای نظافت و شستشوی هر نوع کفپوش کیفیت اولیه آن را حفظ کرد.


مراقبت معمول از کفپوش با اسکرابر

تمهیدات بازدارنده برای جلوگیری از آسیب دیدگی کفپوش واقعا می توانند طول عمر آن را افزایش دهند، این تمهیدات عبارتند از:

- استفاده از پادری در ورودی ها برای گرفتن آلودگی پیش از آنکه به داخل فروشگاه منتقل شود.

- جمع آوری بی درنگ و سریع مواد آلاینده ساینده مثل شن و ماسه به کمک اسکرابر یا زمین شوی صنعتی تا از ایجاد خط و خراش بر روی کفپوش و آسیب دیدگی آن جلوگیری شود.

- جمع آوری تا حد امکان سریع مایعات ریخته شده بر روی زمین به کمک اسکرابر صنعتی تا از آسیب دیدگی کفپوش جلوگیری شود و تمیز کردن آن ساده تر باشد.


بتن پولیش شده

یکی از رایج ترین انواع کفپوش مورد استفاده در محیط های فروشگاهی بزرگ بتن پولیش شده است. این نوع کفپوش مقرون به صرفه و بادوام است و طول عمر بالایی دارند و همین ویژگی ها باعث محبوبیت آن شده است از سوی دیگر شهرت آن به دلیل بی نیاز بودن به سرویس و نگهداری آن را به یک گزینه جذاب تبدیل کرده است.

از این راهنما برای نظافت و شستشوی زمین های بتنی پولیش شده استفاده کنید:

-زمین را حداقل هفته ای یکبار با یک اسکرابر صنعتی پولیش کنید. اگر حجم ترافیک و رفت و آمد خیلی بالاست شاید لازم باشد که این عملیات هر روز انجام شود.

- از پدها و برس های مناسب همراه با دستگاه کفپوش صنعتی خود علاوه بر راهکارهای نظافتی استفاده کنید.


کاشی

کاشی های سرامیکی و پرسلانی همچنین کفپوش های وی سی تی و ال وی تی همچنین کفپوش های مناسبی برای فروشگاه ها هستند. این نوع کفپوش ها بسیار بادوام هستند و می توانند رفت و آمد زیاد را تحمل کنند. اکرچه نظافت و شستشوی آنها بسیار شبیه دیگر انواع کفپوش هاست اما تفاوت های اندکی وجود دارد. برای مثال، خطوط دوغاب که کاشی ها را بهم وصل می کنند نیز هنگام عملیات نظافت و شستشو باید تمیز شوند. بنابراین بهترین راهکار برای نظافت آنها استفاده از یک کف شوی یا اسکرابر صنعتی مجهز به برس است تا الیاف برس بخوبی در بین درزها نفوذ کرده و آلودگی ها را خارج کنند. کفپوش وی سی تی نیز نیاز به پولیش شدن با یک دستگاه با سرعت چرخش برس یا پد بالا دارد تا ظاهر مرطوب و درخشان آن حفظ شود.

برای نظافت و شستشوی کاشی ها از دستورالعمل زیر تبعیت کنید:

- از اسکرابر اوربیتالی همراه با برس ها و پدهای مناسب برای این عملیات استفاده کنید. دستگاه های اسکرابر صنعتی معمولا با برس های دیسکی و غلطکی شناخته می شوند و دستگاه های کفشور اوربیتالی کمتر شناخته شاده اند اما این طیف از اسکرابرها می توانند طیف گسترده ای از عملیات نظافتی را از تمیز کردن آلودگی کم در نظافت روزانه تا شستشوی عمیق و برداشتن پرداخت زمین را به منظور نگهداری از کفپوش های پولیش شده یا زمین های کاشی شده با خطوط دوغاب را انجام دهید. برای دستیابی به این تنوع کاربردی البته مهم است که پد درست را برای کاربرد مورد نظر انتخاب کنید برای مثال بعضی از پدها بصورت اختصاصی برای شستشوی خطوط دوغاب طراحی و تولید شده اند. لیستی از عملیات قابل انجام با اسکرابر صنعتی و پد مناسب برای هر یک عبارتند از:

  • نظافت سبک با حداقل کدری پرداخت با پد پولیش سفید
  • نظافت روزانه و لایه برداری سبک با پد شستشوی قرمز
  • لایه برداری عمیق برای برداشتن پوشش سطحی کفپوش پیش از پوشش دهی مجدد آن با پد لایه بردار آبی
  • لایه برداری بسیار عمیق پیش از پوشش دهی مجدد با پد آماده سازی سطحی مارون
  • نظافت روزانه و نگهداری از کفپوش پولیش شده با پد الماس
  • نظافت زمین های کاشی شده با خطوط دوغاب با پد سبز

- تا جایی که ممکن است از راهکار بدون ماده شوینده استفاده کنید یعنی در حد امکان از کف شور صنعتی که مخزن آن تنها با آب تمیز پر شده است استفاده کنید.

- عملیات صیقلی کردن و جلادهی وی سی تی را طبق یک برنامه زمانی منظم انجام دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۷ ، ۰۹:۳۹
نظافت صنعتی
پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۳:۴۴ ب.ظ

جمع آوری تراشه چوب با جاروبرقی صنعتی

تراشه های چوب ناشی از نجاری در کارگاه بر روی سطوح مختلف موجود در محیط و خط تولید می نشینند. جمع شدن و انباشت تراشه ها باعث به وجود آمدن خطر آتش سوزی و انفجار می شود که باید با عملیات نگهداری و نظافت پیوسته این خطر را کاهش داد.  ماهیت اشتعال پذیر پودر چوب ایجاب می کند که از یک جاروبرقی صنعتی استفاده شود تا بالاترین سطح ایمنی در چنین محیطی تضمین شود. هنگامی که از یک مکنده یا جارو برقی صنعتی برای جمع آوری تراشه های چوب از محل تشکیل آنها استفاده می شود کیفیت محصول، بازده خطوط تولید، سلامت و ایمنی کارکنان تضمین می شود و ارتقا پیدا می کند.


جاروبرقی صنعتی دائم کار برای تراشه و براده های چوب

دستگاه های مکنده که بطور کلی در کارگاه های چوب کاری و نجاری مورد استفاده قرار می گیرند دارای کاربردهای زیر می باشند:

  • نظافت تجهیزات و ماشین آلات و ابزار تولید
  • نظافت محیط کار
  • خارج کردن براده و تراشه ها از اره گردان، کاغذهای سمباده و سایر تجهیزات

دستگاه‌های جاروبرقی صنعتی مخصوص جمع آوری گرد و غبار چوب هنگامی بالاترین کارایی را دارند که بصورت همزمان همراه با دستگاه‌ها و ماشین آلات تولید مثل اره برقی، سمباده و سایر ابزارها و دستگاه ها مورد استفاده قرار گیرند. یک مکنده یا جارو برقی صنعتی برای اینکه در نجاری مورد استفاده قرار گیرد باید به فیلترهای قدرتمند و دارای بازده فیلتراسیون بالا  و در بسیاری از موارد حتی گواهینامه آتکس (گواهینامه ضد انفجار بودن) مجهز باشد تا بتوان آنها را در نواحی خطرناک دارای ریسک انفجار به کار برد. باید دقت کرد که اهمیت استفاده از یک دستگاه مکنده درست در محیط هایی که بصورت پیوسته و بدون وقفه در آنها خاک اره تشکیل می شود فقط به جلوگیری از خطر حریق و انفجار محدود نمی شود و پارامترهای با اهمیت دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که مهم ترین آنها حفظ سلامت کارکنان و حفظ عملکرد بهینه ماشین آلات و ابزار تولید می باشد.

تنفس کردن در محیط حاوی خاک اره می تواند سلامت کارکنان را به خطر بیندازد و این نوع گرد و غبار برای دستگاه تنفسی انسان بسیار مضر است بنابراین باید تا حد امکان از محیط جمع آوری شود و دستگاهی که برای جمع آوری آن استفاده می شود مجهز به فیلترهای قدرتمند باشد تا از بازگشت گرد و غبار ریز به محیط جلوگیری شود. بنابراین باید حتما از جاروبرقی صنعتی استفاده شود که مجهز به فیلترهای ستاره ای یا کارتریجی طبقه بندی شده می باشد و سیستم نظافت فیلتر دارد. در بعضی موارد حتی لازم است که این دستگاه در کنار فیلتر اولیه خود به یک فیلتر ایمنی یا ثانویه که معمولا از نوع هپا است تجهیز شود.

نکته دیگر حفظ سرمایه و دارایی موجود در کارگاه است. در حقیقت اگر در جمع آوری خاک اره و گرد و غبار ریز کارگاهها یا کارخانه های نجاری کوتاهی شود ممکن است در طولانی مدت این ذرات ریز به بخش های حساس و الکترونیکی دستگاه نفوذ کرده  یا در شیارها و درزهای ظریف این ابزارآلات وارد شود و باعث خرابی دستگاه شود که هزینه بالای تعمیر یا تعویض ابزار و ماشین آلات را به کارگاه تحمیل می کند.


مکش و جمع آوری خاک اره

زیاد بودن تعداد دستگاه ها و ماشین آلات، اندازه محیط یا وجود نواحی آتکس ممکن است ایجاب کند که از یک سیستم دائم کار استفاده شود تا خاک اره در محیط کنترل شود. یک جاروبرقی صنعتی با چند خروجی می تواند به شما کنترل کامل در خصوص خاک اره موجود در محیط دهد. هنگامی که بحث ایمنی پیش می آید، دستگاه های مکنده مرکزی راهکار عالی برای جمع آوری خاک اره و تراشه های چوب هستند. در مورد نواحی خطرناک دارای پتانسیل و ریسک انفجار دستگاه باید گواهینامه اتکس داشته باشد تا بالاترین سطح ایمنی را تضمین نماید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۷ ، ۱۵:۴۴
نظافت صنعتی