googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۳:۴۴ ب.ظ

جمع آوری تراشه چوب با جاروبرقی صنعتی

تراشه های چوب ناشی از نجاری در کارگاه بر روی سطوح مختلف موجود در محیط و خط تولید می نشینند. جمع شدن و انباشت تراشه ها باعث به وجود آمدن خطر آتش سوزی و انفجار می شود که باید با عملیات نگهداری و نظافت پیوسته این خطر را کاهش داد.  ماهیت اشتعال پذیر پودر چوب ایجاب می کند که از یک جاروبرقی صنعتی استفاده شود تا بالاترین سطح ایمنی در چنین محیطی تضمین شود. هنگامی که از یک مکنده یا جارو برقی صنعتی برای جمع آوری تراشه های چوب از محل تشکیل آنها استفاده می شود کیفیت محصول، بازده خطوط تولید، سلامت و ایمنی کارکنان تضمین می شود و ارتقا پیدا می کند.


جاروبرقی صنعتی دائم کار برای تراشه و براده های چوب

دستگاه های مکنده که بطور کلی در کارگاه های چوب کاری و نجاری مورد استفاده قرار می گیرند دارای کاربردهای زیر می باشند:

  • نظافت تجهیزات و ماشین آلات و ابزار تولید
  • نظافت محیط کار
  • خارج کردن براده و تراشه ها از اره گردان، کاغذهای سمباده و سایر تجهیزات

دستگاه‌های جاروبرقی صنعتی مخصوص جمع آوری گرد و غبار چوب هنگامی بالاترین کارایی را دارند که بصورت همزمان همراه با دستگاه‌ها و ماشین آلات تولید مثل اره برقی، سمباده و سایر ابزارها و دستگاه ها مورد استفاده قرار گیرند. یک مکنده یا جارو برقی صنعتی برای اینکه در نجاری مورد استفاده قرار گیرد باید به فیلترهای قدرتمند و دارای بازده فیلتراسیون بالا  و در بسیاری از موارد حتی گواهینامه آتکس (گواهینامه ضد انفجار بودن) مجهز باشد تا بتوان آنها را در نواحی خطرناک دارای ریسک انفجار به کار برد. باید دقت کرد که اهمیت استفاده از یک دستگاه مکنده درست در محیط هایی که بصورت پیوسته و بدون وقفه در آنها خاک اره تشکیل می شود فقط به جلوگیری از خطر حریق و انفجار محدود نمی شود و پارامترهای با اهمیت دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که مهم ترین آنها حفظ سلامت کارکنان و حفظ عملکرد بهینه ماشین آلات و ابزار تولید می باشد.

تنفس کردن در محیط حاوی خاک اره می تواند سلامت کارکنان را به خطر بیندازد و این نوع گرد و غبار برای دستگاه تنفسی انسان بسیار مضر است بنابراین باید تا حد امکان از محیط جمع آوری شود و دستگاهی که برای جمع آوری آن استفاده می شود مجهز به فیلترهای قدرتمند باشد تا از بازگشت گرد و غبار ریز به محیط جلوگیری شود. بنابراین باید حتما از جاروبرقی صنعتی استفاده شود که مجهز به فیلترهای ستاره ای یا کارتریجی طبقه بندی شده می باشد و سیستم نظافت فیلتر دارد. در بعضی موارد حتی لازم است که این دستگاه در کنار فیلتر اولیه خود به یک فیلتر ایمنی یا ثانویه که معمولا از نوع هپا است تجهیز شود.

نکته دیگر حفظ سرمایه و دارایی موجود در کارگاه است. در حقیقت اگر در جمع آوری خاک اره و گرد و غبار ریز کارگاهها یا کارخانه های نجاری کوتاهی شود ممکن است در طولانی مدت این ذرات ریز به بخش های حساس و الکترونیکی دستگاه نفوذ کرده  یا در شیارها و درزهای ظریف این ابزارآلات وارد شود و باعث خرابی دستگاه شود که هزینه بالای تعمیر یا تعویض ابزار و ماشین آلات را به کارگاه تحمیل می کند.


مکش و جمع آوری خاک اره

زیاد بودن تعداد دستگاه ها و ماشین آلات، اندازه محیط یا وجود نواحی آتکس ممکن است ایجاب کند که از یک سیستم دائم کار استفاده شود تا خاک اره در محیط کنترل شود. یک جاروبرقی صنعتی با چند خروجی می تواند به شما کنترل کامل در خصوص خاک اره موجود در محیط دهد. هنگامی که بحث ایمنی پیش می آید، دستگاه های مکنده مرکزی راهکار عالی برای جمع آوری خاک اره و تراشه های چوب هستند. در مورد نواحی خطرناک دارای پتانسیل و ریسک انفجار دستگاه باید گواهینامه اتکس داشته باشد تا بالاترین سطح ایمنی را تضمین نماید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۰
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی