googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰ ق.ظ

مشخصه های متمایزکننده یک جاروبرقی صنعتی

دستگاه های جاروبرقی صنعتی یا نیمه صنعتی از لحاظ عملکرد مشابه دستگاه های جاروبرقی کوچکی هستند که در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. در حقیقت بین این دو رده جاروبرقی یعنی مکنده صنعتی و جارو برقی خانگی از لحاظ نحوه عملکدر تفاوتی وجود ندارد اما محیط کاربرد دستگاه های جاروبرقی صنعتی و نوع خاص آلودگی هایی که مکش می نمایند همچنین حجم بالای آلودگی و مواد موجود ایجاب می نماید تا مدل های صنعتی جارو ها دارای مشخصه های خاصی باشند. مهم ترین ویژگی های متمایزکننده این رده از تجهیزات نظافت صنعتی عبارتند از:

قدرت سامانه مکش

در جاروبرقی های صنعتی از موتورهای قدرتمند با قابلیت عملکرد پیوسته استفاده می شود همچنین پمپ های مکش به کار رفته در تولید این رده از محصولات قادر به ایجاد سطح بالای خلأ می باشند. در حالیکه موتور جاروبرقی های کوچک خانگی پس از مدت زمان حداکثر یک ساعت داغ و دستگاه باید خاموش گردد تا موتور خنک شود. قدرت و سرعت مکش بالاتر  به مکنده های صنعتی امکان می دهد تا این دستگاه ها آلودگی های سنگین و بیشتری را جمع آوری کنند.

قدرت فیلتراسیون بالاتر

در جاروهای خانگی نیاز به استفاده از نوع خاصی فیلتر نیست و کاربرد فیلترهای کیسه ای یا پاکتی به راحتی پاسخگوی نیاز نظافتی محیط های مسکونی یا اداری هستند اما در محیط های صنعتی که ممکن است گرد و غبار موجود بسیار ریز باشند باید از فیلترهای طبقه بندی شده استفاده می شود همچنین هنگام مکش مواد با ویژگی های خاص مثل مواد دارای درجه حرارت بالا یا چسبنده باید از فیلترهای خاص استفاده شود.

 

ظرفیت و استحکام بالاتر

به دلیل حجم بالای آلودگی موجود در محیط های صنعتی جاروبرقی ها و مکنده های صنعتی طراحی شده برای این محیط ها دارای مخازنی با ظرفیت بزرگتر می باشند و برای سهولت جابجایی و تخلیه مخزن معمولا مخزن ها به چرخ و دسته تجهیز می شوند. از سوی دیگر چون این دستگاه ها در محیط های خشن صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند معمولا دارای بدنه های فولادی مقاوم بوده و برخلاف جاروهای کوچک خانگی که جمع و جور و سبک هستند دارای ابعاد بزرگتر و وزن سنگین تری می باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۶ ، ۱۱:۰۰
نظافت صنعتی
پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۰۲ ب.ظ

تفاوت مدل های مختلف اسکرابر از لحاظ منبع تغذیه

اسکرابر دستگاهی است که عملیات شستشوی و خشک کردن سطوح کف را بصورت مکانیزه انجام می دهد. بعبارت دیگر دستگاه دارای موتورهایی می باشد که موجب عملکرد برس و سامانه مکش دستگاه اسکرابر یا کف شوی می گردند. با چرخش برس روی سطح آلودگی ها از آن جدا شده و تی دستگاه آب و آلودگی باقی مانده را جمع کرده و سامانه مکش دستگاه که توسط یک موتور مکنده عمل می نماید آب کثیف جمع آوری شده را مکش کدره و به مخزن آب کثیف منتقل می نماید. بنابراین عملکرد یک دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی وابسته به موتورهای آن می باشد و این موتورها برای کار کردن نیازمند یک منبع تغذیه هستند.

این منبع تغذیه در دستگاه های اسکرابر می تواند یک موتور الکتریکی یا موتور دیزلی باشد. موتورهای الکتریکی به کار رفته در اسکرابرها انرژی مورد نیاز برای کارکرد خود را ممکن از به دو شیوه بدست آورند. اتصال مستقیم به پریز برق از طریق یک کابل و یا از طریق باتری. بر این اساس اسکرابرهای دارای موتور الکتریکی به دو دسته اسکرابر کابلی و اسکرابر باتری دار تقسیم می شوند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. اسکرابرهای دستی بصورت کابلی و باتری دار طراحی و تولید می شوند اما اسکرابرهای خودرویی دارای موتور الکتریکی فقط باتری دار هستند.

در اسکرابر های دیزلی نیز همانگونه که نام دستگاه مشخص می نماید. سوخت دیزل انرژی لازم برای عملکرد موتور و به حرکت درآوردن بخش های مختلف دستگاه اسکرابر را تأمین می نماید. استفاده از موتورهای دیزلی برای اسکرابر های خودرویی که ابعاد و وزن بالاتری دارند و کارایی بالاتری نشان می دهند، مرسوم است. دستگاه های اسکرابر دیزلی پرقدرت بوده و برای کاربرد در محیط های صنعتی و دارای حجم آلودگی بالا مناسب می باشند. از این دستگاه ها در پارکینگ های طبقاتی مجتمع های تجاری نیز می توان استفاده نمود.

بنابراین اسکرابرها را از لحاظ منبع تغذیه به سه دسته به شرح زیر می توان تقسیم بندی نمود که هر کدام مزایای خاص خود را داشته و برای کاربرد در محیطی ویژه مناسب تر می باشند.

اسکرابر کابلی

اسکرابر باتری دار

اسکرابر دیزلی

در پست های بعدی با هر کدام از این رده ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۶ ، ۱۳:۰۲
نظافت صنعتی
شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷ ق.ظ

آشنایی با مخزن در دستگاه های سوییپر

مخزن بخشی از سوییپر است که زباله و پسماند جاروب شده در آن جمع آوری می گردد. ظرفیت مخزن یکی از عوامل موثر در میزان کارایی سوییپر می باشد هر چه ظرفیت مخزن بزرگتر باشد دستگاه سوییپر در بازه زمانی طولانی تری می تواند عمل نموده و دیرتر لازم است مخزن تخلیه گردد. البته باید توجه نمود که افزایش ظرفیت مخزن دستگاه مستلزم افزایش ابعاد کل دستگاه می باشد و هنگام انتخاب یک سوییپر مناسب باید توجه نمود که بین ابعاد دستگاه و مشخصات محیطی که در آن سوییپر مورد استفاده قرار می گیرد، تناسب کافی وجود داشته باشد. بعبارت دیگر قدرت مانور دستگاه و قابلیت عبور کردن سوییپر از درگاه ها یا معابر دارای پهنای کم در نظر گرفته شود.

نکته مهم دیگر در مورد سوییپرها محل قرار گیری آنها می باشد. اگر مخزن دستگاه در پشت سوییپر قرار گیرد. میزان دید کاربر نسبت به محیط اطراف افزایش یافته و به تبع آن سطح ایمنی و کیفیت عملیات افزایش می یابد.

میزان استفاده از حجم مخزن در گرو نحوه چرخش برس سوییپر است در دستگاه های جاروب خیابانی که دارای برس پادساعتگرد هستند، حجم بالاتری از مخزن قابل کاربرد می باشد حال آنکه در دستگاه های دارای برس های ساعتگرد تنها بخش محدودی از مخزن سوییپر پر می گردد و لازم است مخزن در این مرحله تخلیه شود.

سیستم تخلیه مخزن یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام انتخاب سوییپر باید مورد توجه قرار گیرد. در سوییپرهای دستی کوچک معمولا سیستم تخلیه بصورت دستی می باشد. در چنین شرایطی اگر مخزن دارای چرخ و دسته باشد انتقال آن به محل تخلیه راحت تر صورت گرفته و کاربر به سهولت می تواند این کار را انجام دهد. با افزایش ابعاد دستگاه و ظرفیت مخزن، وزن مخزن به ویژه پس از پر شدن سنگین بوده و تخلیه آن به روش دستی به سهولت امکان پذیر نمی باشد. در چنین شرایطی سوییپر ها را به سیستم تخلیه مکانیزه تجهیز می کنند این سیستم دارای یک جک هیدرولیک است که مخزن را تا ارتفاع معین بالا برده و امکان تخلیه آن را مستقیما در سطل های زباله بزرگ فراهم می نماید. بدین ترتیب تخلیه مخزن به راحتی و بدون دخالت دست به شکل ایمن و بهداشتی انجام می گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۶ ، ۱۱:۱۷
نظافت صنعتی