googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۳ ب.ظ

یک سوییپر از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

در پست قبل سوییپر بعنوان یک ابزار نظافت صنعتی کارآمد معرفی گردید. دستگاه های سوییپر غالبا در فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرند. هرچند که استفاده از این دستگاه قدرتمند در فضاهای سرپوشیده دارای وسعت بالا، همانند فضای داخی کارخانه ها و انبارهای صنعتی نیز مرسوم می باشد. هر سویپر صرف نظر از نوع و مدل آن از بخش های زیر تشکیل شده است:

برس جانبی

برس های جانبی سوییپر وظیفه هدایت آلودگی ها و پسماند خشک به سمت برس مرکزی را دارند. همچنین دارای نقش مهم در نظافت کناره های دیوار و زوایا می باشند. برس های جانبی دیسکی شکل هستند و در یک یا هر دو سمت سوییپر نصب می شوند.

برس مرکزی

مهم ترین عامل نظافت در دستگاه سوییپر، برس مرکزی است. این برس غلطکی می باشد و در طول آن وابسته به ابعاد سوییپر است. هرچه طول برس مرکزی بیشتر باشد پهنای نظافت دستگاه بالاتر خواهد بود. چرخش این برس غلطکی باعث انتقال آلودگی ها به داخل مخزن دستگاه می شود.

مخزن

مخزن سوییپر محفظه نگهداری و حمل زباله است. این محفظه در پشت برس مرکزی قرار گرفته است و ابعاد و شیوه تخلیه آن به نوع دستگاه و ابعاد آن بستگی دارد.

فیلتر

وظیفه فیلتر در یک دستگاه سوییپر، تصفیه هوای خارج شده از دستگاه و ممانعت از بازگشت گرد و غبار به محیط پیرامون می باشد. هرچه بازده فیلتراسیون یک دستگاه سوییپر بالاتر باشد، کیفیت عملکرد آن بالاتر است.

منبع تغذیه

منبع تغذیه همانگونه که نام آن مشخص می نماید وظیفه به حرکت در اوردن دستگاه و چرخاندن برس ها را به عهده دارد. چون دستگاه های سوییپر غالبا در فضاهای باوسعت بالا یا غیرسرپوشیده مورد استفاده قرار می گیرند. از باتری یا سوخت های فسیلی بعنوان منبع تغذیه استفاده می شود. البته مدل خاصی از سوییپرهای کوچک و دستی وجود دارند که فاقد منبع تغذیه می باشند و نیروی لازم برای چرخش برس ها در آنها از طریق هل دادن کاربر تامین می گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۵ ، ۱۲:۲۳
نظافت صنعتی
دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۵۳ ب.ظ

سوییپر چیست؟

یکی از شناخته شده ترین روش های نظافت سنتی، جارو کردن می باشد. در روش سنتی نظافت از ابزاری به نام جارو استفاده می شود. حرکت برس ها و الیاف سری جارو بر روی سطح، باعث انتقال آلودگی ها و پسماندهای خشک موجود بر روی سطح به  مکان مورد نظر شده و در نهایت می توان این آلودگی تجمع یافته را جمع آوری و از محیط خارج نمود. سوییپر یک ابزار نظافت مکانیزه است که برای انجام عملیات جاروب کردن به شکل مکانیزه و سریع طراحی و تولید شده است.

سوییپر که با نام دستگاه جاروب خیابانی نیز شناخته می شود، یک ماشین قدرتمند و کاربردی برای انجام عملیات نظافت و جاروب کردن محوطه های با وسعت بالا می باشد. هنگام کاربرد سوییپر، میزان مصرف انرژی توسط کاربر به حداقل کاهش یافته و یا کاملا حذف می شود. همچنین این دستگاه به دلیل برخورداری از پهنای نظافت وسیع و بسیار بزرگتر از یک جاروی دستی متعارف، قادر به جاروب کردن فضای بیشتری در یک بازه زمانی معین می باشد. در نتیجه استفاده از سوییپر سبب می شود سرعت انجام عملیات نظافت به شکل چشمگیر افزایش یابد. از سوی دیگر، جارو کردن به روش دستی، موجب انتشار گرد و غبار در محیط شده و سلامت کاربر و افراد حاضر در محیط را به خطر می اندازد. همچنین هیچگاه هنگام جارو کردن دستی نمی توان آلودگی و گرد و خاک  را از محیط حذف نمود و با این روش، آلودگی تنها از بخشی به بخش دیگر منتقل می شود. حال آنکه در صورت استفاده از سوییپر، سیستم های ویژه به کار رفته همراه دستگاه از انتشار گرد و خاک جلوگیری می کنند و همچنین بعلت وجود مخزن زباله یکپارچه با دستگاه، آلودگی و زباله جمع شده در حین عملیات همان لحظه به مخزن سوییپر منتقل شده و از محیط خارج می شود. بدین ترتیب کیفیت نظافت نیز به شکل قابل توجه افزایش می یابد.

بطور کلی سوییپر بهترین دستگاه برای حذف سریع آلودگی و پسماند جامد و خشک در فضاهایی با وسعت بالا محسوب میشود. در پست های بعد با این دستگاه کارآمد بیشتر آشنا می شویم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۵ ، ۱۶:۵۳
نظافت صنعتی
چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۵ ب.ظ

نظافت صنعتی به چه معناست؟

امروزه با توسعه زندگی شهری و رشد روزافزون ساخت و ساز ساختمان های بزرگ مسکونی، تجاری و صنعتی، عملیات نظافت و شستشو از محدوده کوچک منازل، مغازه ها و دفاتر کوچک خارج شده و ابعادی بزرگتر به خود گرفته است. بدون شک برای تامین سطح بهداشت و پاکیزگی یک مرکز خرید بزرگ یا یک استادیوم ورزشی از همان روش های سنتی نظافت مورد استفاده در خانه نمی توان استفاده نمود. بنابراین مفهومی جدید با عنوان " نظافت صنعتی " مطرح شده است. شاید این اصطلاح در نخستین نگاه تداعی کننده عملیات نظافت در محیط های صنعتی همانند کارخانه ها باشد، اما در حقیقت شامل هر نوع عملیات شستشو و نظافت در مقیاس بزرگ می باشد. البته باید توجه داشت که نظافت صنعتی تنها در مورد محیط های تجاری، کاری و صنعتی به کار نمی رود و بعنوان مثال نظافت یک برج مسکونی با متراژ بالا را هم می توان جزو عملیات نظافت صنعتی به شمار آورد.

همانگونه که ذکر گردید، انجام عملیات نظافت صنعتی با استفاده از روش های سنتی تقریبا غیرممکن می باشد. کاربرد روش های نظافت دستی مانند جاروب کردن دستی، تی و سطل و ... کیفیت مطلوب را تامین نمی نماید و مدت زمان انجام عملیات با این روش ها به اندازه ای طولانی خواهد بود که به هیچ عنوان از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد. در نتیجه برای انجام سریع و با کیفیت عملیات نظافت در مقیاس وسیع، دستگاه های مکانیزه متنوعی طراحی و تولید شده اند. استفاده از این تجهیزات نظافت صنعتی مکانیزه کیفیت و سرعت انجام عملیات را به نحو قابل توجه افزایش داده و بعلت کاهش نیروی کار و همچنین میزان مصرف منابع موجب صرفه جویی چشمگیر در هزینه ها می گردند.

این دستگاه ها شامل انواع مدل های اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی یا مکنده ، بخارشوی، مبل و فروش شوی و ... می باشند که به تفکیک در این وبلاگ مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۵ ، ۱۲:۰۵
نظافت صنعتی