googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۵۶ ق.ظ

جاروبرقی صنعتی سخت کار

خط تولید در کارخانه های مرتبط با صنایع سنگین معمولا بصورت پیوسته و با سرعت نسبتا بالا کار می کند. به همین دلیل سرویس و نگهداری بخش های گوناگون خط تولید و تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده در آن نیز بسیار پر اهمیت بوده و باید به صورت  پیوسته و مداوم انجام گیرد. توجه به این امر موجب افزایش بهره وری و سودآوری هر چه بیشتر کارخانه می شود. اهمیت مواد ریخته شده از تجهیزات و ماشین آلات خط تولید  یا همان ضایعات خط تولید در صنعت بر هیچ کس پوشیده نیست. در بسیاری از موارد این ضایعات یا پسماند در فضاهای دارای محدودیت دسترسی انباشته می شوند . انباشت این ضایعات در بخش‌های گوناگون خط تولید به ویژه در درزها و حفرات باریک و دور از دسترس ماشین آلات و تجهیزات کارخانه مشکلات فراوانی ایجاد کرده و باعث بروز نقص در عملکرد بهینه این دستگاه ها شده و در موارد حادتر می تواند سبب از کارافتادگی و خرابی دستگاه شود که  به دنبال خود هزینه های سرسام آور تعمیر و گاها تعویض ماشین آلات را به همراه دارد. به همین دلیل ماشین الات و تجهیزات خط تولید باید بصورت پیوسته با دستگاهی کارآمد و انعطاف پذیر با قابلیت نظافت فضاهای دارای محدودیت دسترسی نظافت شوند. بدون شک یکی از بهترین تجهیزات نظافتی مکانیزه برای انجام این عملیات دستگاه جاروبرقی صنعتی است.
 

اهمیت نظافت در صنایع سنگین

مهم ترین هدف کارخانه های تولید کننده در صنایع سنگین حفظ بهره وری و افزایش آن است. عدم سرویس و نگهداری مناسب ماشین الات و تجهیزات خط تولید و محیط کار مشکلات جدی ایجاد می کند که مهم ترین این مشکلات عبارتند از: 
–  ریزش مواد اولیه و یا فرآوری شده از دستگاه های خط تولید و نوار نقاله ها و اتلاف مواد 
 – بروز نقص در دستگاه‌ها  و تحمیل هزینه گزاف برای تعمیر ماشین آلات
–  به خطر افتادن سلامت و ایمنی کارکنان و اپراتورها به دلیل کار کردن در محیطی ناسالم و پر از گرد و غبار و ذرات ریز و زباله و پسماند
–  ضرر ناشی از توقف کار به دلیل خرابی غیر منتظره دستگاه ها
بنابراین سرویس و نظافت به موقع و اصولی محیط کار تنها راه تضمین بهره وری مناسب یک محیطی تولیدی است. از این رو تمامی صنایع سنگین اعم  کارخانه های سیمان، فولاد، ذوب آهن و ... باید به تجهیزات نظافتی قدرتمند و چند منظوره همانند مکنده یا جاروبرقی صنعتی مجهز باشند. نکته مهم آن است که توجه شود هر دستگاه نظافتی قابل استفاده در کارخانه های مرتبط با صنایع سنگین نیست و تنها رده خاصی از این تجهیزات که  تحت عنوان سخت کار طراحی و تولید شده اند می توانند نیازهای نظافتی چنین محیط هایی را به خوبی برآورده سازند زیرا این دستگاه ها برای کار در دشوارترین شرایط کاری طراحی و تولید شده اند و مقاومت کافی برای کار درچنین محیط هایی برخوردار می باشند.

 

بازیابی ضایعات و استفاده مجدد از آنها توسط جاروبرقی صنعتی

مواد اولیه مورد استفاده در صنایع سنگین به منظور انجام مراحل مختلف فرآوری و تولید مرتبا از بخشی به بخش دیگر جابجا می شوند و در این جابجایی و انتقال مواد ریزش و پخش و انتشار آنها  امری اجتناب ناپذیر است. یکی از مهم ترین تجهیزات سنتی برای انتقال مواد نوار نقاله های مکانیکی هستند. هنگام استفاده از این تجهیزات حدود یک درصد مواد اتلاف می شود. کافی است تصور کنید که این عدد به آن معناست که به ازای هر صد تن ماده اولیه حدود یک تن مواد و یا حتی بیشتر از بین می رود که نه تنها به معنای ضرر و زیان مالی بالا ناشی از اتلاف مواد است بلکه ریزش و انتشار آنها در محیط  آسیب دیدگی تجهیزات و دستگاه های خط تولید را نیز به همراه دارد. از بروز این مشکلات می توان با انتخاب یک دستگاه جاروبرقی صنعتی مناسب و به کارگیری آن جلوگیری کرد. در حقیقت اگر بصورت هزمان با عملکرد تجهیزات و ماشین الات خط تولید از جمله تجهیزات انتقال مواد از دستگاه های جارو برقی صنعتی یا مکنده برای مکش و جمع آوری مواد ریزش شده یا گرد و غبار منتشر شده در هوا استفاده شود از انباشت مواد جلوگیری شده و عملیات نظافت روزانه یا دوره ای به مراتب ساده تر می شود. بطور کلی استفاده از جاروبرقی صنعتی مزایای زیر را به همراه دارد.
 

کاهش سرویس و تعمیر دستگاه ها

استفاده از دستگاه های جاروبرقی صنعتی از بروز نقص و عیب در تجهیزات و ماشین آلات خط تولید تا حد زیادی جلوگیری کرده و  عملیات تعمیر و نگهداری را به میزان قابل توجه کاهش می دهد. در یک محیط کاری پاکیزه و به دور از آلودگی های صنعتی تعمیرات به حداقل رسیده، کارایی ماشین آلات و طول عمر آن ها افزایش می یابد. با بهره‌مندی از جارو برقی صنعتی و مکنده های های سخت کار از انباشت ضایعات و پسماندها جلوگیری شده و محیطی فراهم می آورد که در آن ماشین آلات صنعتی می توانند در حالت بهینه خود کار کنند. 
 

محیط کاری سالم و ایمن با جاروبرقی صنعتی

وجود گرد و غبار و حجم بالای آلودگی در محیط کار سلامتی کارکنان و کارگران را به خطر می اندازد. مدیریت نادرست مواد ریخته شده و پسماند و بکارگیری روش های نظافت منسوخ و نادرست مثل استفاده از جاروهای دستی  خطر ابتلا به بیماری های مختلف را به دلیل تماس با آلودگی ها به همراه دارد. با مکش و جمع آوری مواد آلاینده میزان گرد و غبار و ذرات ریز کاهش یافته و ایمنی محیط کار افزایش می یابد.
 

کاهش زمان توقف خط تولید

توقف خط تولید بصورت غیر منتظره و به دلیل خرابی و از کارافتادگی ماشین آلات یکی از بدترین اتفاقات ممکن در یک کارخانه است که می تواند ضرر و زیان هنگفتی به همراه داشته باشد. بسیاری از این خرابی ها و به دنبال آن توقف خط تولید بر اثر آلودگی ها و انباشت آنها رخ می دهد؛‌ در صورتی که استفاده منظم و درست از دستگاه های جاروبرقی صنعتی بصورت پیوسته همراه با دیگر تجهیزات و ماشین آلات خط تولید، باعث جمع آوری آلودگی ها از موضع ایجاد آنها شده و از بروز توقف های غیر قابل پیش بینی جلوگیری می نماید.
 

جاروبرقی صنعتی دارای پمپ لوب

یکی از قدرتمندترین انواع پمپ های مکنده که غالبا بر روی دستگاه های مکنده یا جاروبرقی صنعتی سخت کار نصب می شود پمپ لوب است این پمپ مجهز به سیستم خود خنک کننده می باشد و قدرت مکش بسیار بالایی ارائه می دهد. با توجه به قدرت مکش بالای پمپ لوب دستگاه های مکنده یا جارو برقی صنعتی مجهز به این پمپ برای جمع آوری حجم بالای از مواد چگال بسیار مناسب هستند. امکان استفاده از این نوع مکنده های سخت کار به صورت سیستم مکنده مرکزی نیز وجود دارد که به این ترتیب فضای داخل کارخانه و خطوط تولید مدیریت و بهینه سازی خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۰۹
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی