googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۰۲ ق.ظ

نظافت تخصصی توسط شرکت خدماتی نظافتی

یک شرکت خدماتی نظافتی حرفه ای که در حوزه نظافت صنعتی فعالیت می نماید خدمات تخصصی نظافت مثل نظافت و شستشوی تجهیزات و ماشین آلات تولید در بخش‌های مختلف کارخانه هاست. این نوع خدمات ارائه شده توسط شرکت خدماتی نظافتی اهمیت زیادی دارد زیرا آلودگی و جرم قرار گرفته روی دستگاه ها و ماشین الات تولید به تدریج باعث خراب شدن دستگاه‌ها می شود و می تواند هم از نظر تعمیر و سرویس و هم وقفه در عملیات تولید ضرر زیادی را متوجه مجموعه کند.

علت آنکه صنایع گوناگون ترجیح می دهند در عملیات نظافت تخصصی با یک شرکت خدماتی نظافتی همکاری کنند آن است که نظافت و شستشوی ماشین الات تولید با نظافت عمومی تفاوت دارد. دستگاههای مکانیزه که برای این عملیات به کار می روند باید به تجهیزات جانبی خاص تجهیز شوند. یک شرکت خدماتی نظافتی معتبر نه تنها از دستگاه‌های مکانیزه خاص بلکه از تجهیزات جانبی ویژه آنها استفاده می کند که هزینه خرید آنها بسیار بالاست، کار کردن با آنها نیاز به تجربه و مهارت بالا دارد و در صورت خراب شدن این تجهیزات تعمیر و سرویس آنها به سادگی امکان پذیر نیست. در حقیقت یک شرکت خدماتی نظافتی صنعتی از نیروی انسانی ماهر و باتجربه و تجهیزات تخصصی برای نظافت و شستشوی ماشین آلات تولید برخوردار است. با توجه به دلایل ذکر شده برای مجموعه های صنعتی به صرفه تر است که به جای خرید تجهیزات و استخدام نیروهای خدماتی متخصص از خدمات نظافت تخصصی یک شرکت خدماتی نظافتی بهره گیرند.

شرکت خدماتی نظافتی برای انجام چنین عملیاتی از دستگاههایی مثل واترجت های فوق فشار قوی با نازل های خاص و مکنده های سنگین کار با قابلیت عملکرد دائم با سری ها و فیلترهای ویژه استفاده می نماید. از جمله خدمات شرکت خدماتی نظافتی می توان به سندبلاست برای زنگ زدایی، رنگ بری و لایه برداری از سطح قطعات و مخازن، نظافت و شستشوی مخازن و حوضچه ها، شستشوی مبدل حرارتی، رسوب زدایی لوله ها، نظافت و جمع آوری گرد و غبار از روی دستگاه ها اشاره کرد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۶ ، ۰۹:۰۲
نظافت صنعتی

شستشوی کف در هر محیطی مهم است وقتی محیط نیازمند سطح بهداشت بالایی باشد یعنی جایی مثل بیمارستان، درمانگاه، سرای سالمندان و ... باشد اهمیت شستشوی کف مضاعف می‌گردد. در چنین محیطهایی آلودگی های روی سطح زمین ممکن است حاوی میکروب و باکتری باشند بنابراین نه تنها باید به سرعت جمع آوری شوند تا از انتشار آنها در محیط جلوگیری شود بلکه باید شستشوی کف در این محیط ها به گونه ای باشد که آلودگی از بخشی به بخش دیگر منتقل نشود. بنابراین استفاده از ابزارهای قدیمی و دستی مثل تی و سطل به هیچ عنوان بهداشتی نبوده و توصیه نمی شود. مناسب ترین روش برای شستشوی کف در چنین محیط هایی استفاده ای اسکرابر است اما به ویژه در بخش‌های غیراداری بهتر است از اسکرابر خاص به نام اسکرابر آنتی باکتریال استفاده شود. اسکرابر آنتی باکتریال یا بیمارستانی که در شستشوی کف بیمارستان ها و سایر مکان های نیازمند بهداشت بالا مورد استفاده قرار می گیرد، دارای مخازنی از جنس آنتی باکتریال است. جنس مخزن این نوع دستگاه های مکانیزه شستشوی کف به گونه ای که باکتری ها و میکروب های در تماس با آنها ظرف مدت سه روز تا 9/99 % از بین می روند. بنابراین امکان انتقال میکروب و باکتری از بخشی به بخش دیگر وجود ندارد. البته وجود مخزن آنتی باکتریال به تنهایی کافی نیست و دستگاه اسکرابر باید دارای استاندارد HACCP باشد. طبق این استاندارد تمام بخش‌های اسکرابر که نیازمند نظافت و شستشوی بعد از هر بار عملیات شستشوی کف هستند، باید به سهولت در دسترس بوده و امکان نظافت و شستشوی آنها وجود داشته باشد مثلا مخزن های اسکرابر باید به راحتی تخلیه شوند، قابل جدا شدن باشند یا درب آنها کاملا باز شود. سطح صاف و صیقلی داشته باشند تا تمام زوایای مخزن به خوبی قابل شستن باشد. از سوی دیگر این نوع اسکرابرها دارای سطح صدای کمتری هم هستند به همین دلیل برای استفاده در جایی که نیازمند آرامش است مناسب می باشند.

مشخصه های ذکر شده باعث می شود که دستگاه اسکرابر آنتی باکتریال یا بیمارستانی یک دستگاه کاملا ایده آل برای شستشوی کف در محیط هایی همانند بیمارستان باشد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۶ ، ۰۹:۳۳
نظافت صنعتی
سه شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۴۱ ق.ظ

انواع برس اسکرابر

برس یا برس های اسکرابر بخشی از این دستگاه هستند که با چرخش خود روی سطح زمین باعث شستشوی آن می شوند در واقع وظیفه شستشوی سطوح کف با محلول شوینده بر عهده برس ها است و همین مسأله اهمیت برس را مشخص می کند. بعبارت دیگر اگر برس اسکرابر بخوبی روی سطح قرار نگیرد و سرعت چرخش و فشار مناسبی نداشته باشد دستگاه اسکرابر یا کف شوی صنعتی در شستشوی سطوح کف عملکرد ضعیفی نشان می دهد و به ویژه قادر به از بین بردن آلودگی های سرسخت نیست. در دستگاه های اسکرابر مختلف شکل برس، پهنای شستشوی آن و فشار اعمال شده بر آن متفاوت است.

دستگاه های اسکرابر از لحاظ شکل برس به دو دسته اصلی دیسکی و رولری (غلطکی) تقسیم می شوند. دستگاه‌های اسکرابر دارای برس دیسکی برای استفاده بر روی زمین های صاف و کاملا مسطح مناسب هستند. این نوع برس اسکرابر را زمین شوی صنعتی فشار بالاتری به سطح زمین وارد می کند و سرعت چرخش کمتری دارد. بنابراین برای شستشوی آلودگی های عمیق و سرسخت مناسبتر است و اغلب دستگاه های اسکرابر مورد استفاده در محیط های صنعتی دارای برس‌های دیسکی شکل هستند. در مقابل اسکرابر های دارای برس رولری برای استفاده بر روی سطوح متخخل مناسب هستند چون طراحی این برس اسکرابر ها به شکلی است که به خوبی در خلل و فرج سطح نفوذ کرده و آلودگی ها را از آن خارج می نماید. اسکرابر های دارای برس رولری علاوه بر شستشوی سطح توانایی جاروب کردن آن را هم دارند و معمولا مجهز به یک مخزن برای جمع آوری الودگی های جامد و خشک هستند. یک نوع اسکرابر هم وجود دارد که به جای برس دارای پد اوربیتالی مستطیل شکل است و به خاطر طراحی خاص این پد برای تمیز کردن گوشه ها  و زوایا و زیر میز و صندلی و اشیاء دیگر بسیار مناسب است البته این نوع اسکرابر برای استفاده در محیط های صنعتی نیازمند فشار برس بالا مناسب نیست.

در تولید برس های اسکرابر از الیاف مقاوم و ضد سایش استفاده می شود تا ضمن شستشوی مناسب سطح طول عمر خوبی داشته باشند. اما در هر صورت برس اسکرابر جزء بخش های مصرفی دستگاه کفشوی صنعتی بوده و بسته به کیفیت آن و میزان استفاده از دستگاه اسکرابر باید در فواصل زمانی منظم تعویض شود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۶ ، ۰۹:۴۱
نظافت صنعتی