googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

سرویس و نگهداری باتری در مدل های اسکرابر باتری دار بخشی از برنامه سرویس و نگهداری دستگاه کفشوی صنعتی است که معمولا مورد توجه قرار نمی گیرد و بیشترین تاثیر را هم در بودجه سرویس و نگهداری سالیانه شما دارد. بسیار مهم است که یک فرد دارای صلاحیت باتری ها را بصورت منظم چک کند. این مسأله بخصوص در مورد باتری های اسیدی بسیار مهم است اما اگر اسکرابر صنعتی شما همراه با باتری های ژل ارائه شده است نگرانی شما در این مورد کمتر خواهد بود زیرا این باتری ها دردسرهای مرتبط با باتری های اسیدی را ندارند و بطور کلی تحت عنوان باتری maintenance free شناخته می شوند. بعنوان یک قانون کلی، باتری ها را ماهی یک بار چک کنید.

برنامه نظافت و نگهداری روزانه زمین شوی صنعتی یا اسکرابر همچنین شامل خالی کردن و شستشوی مخزن آب تمیز و مخزن آب کثیف دستگاه، جدا نمودن تی مکنده، تمیز کردن و بازبینی تیغه های تی و اطمینان از این است که سری برس و تی دستگاه هنگامی که از دستگاه اسکرابر استفاده نمی شود، از آن جدا شده اند و بصورت مناسب نگهداری می شوند.

هر گونه مشکل اسکرابر صنعتی را بلافاصله گزارش کنید زیرا تفاوت مهمی بین داشتن یک پروسه مکانیزه نظافتی و بازگشت به روش قدیمی استفاده از تی و سطل وجود دارد که به صورت قابل توجه باعث اتلاف بودجه شما برای پرداخت هزینه های نیروی انسانی می شود و در آخر هم زمین های شما را کثیف و آلوده باقی می گذارد.

نگهداری و سرویس روزانه کلید کاهش هزینه کل مالکیت برای هر نوع دستگاه مکانیکی است. برای اسکرابر ها چک کردن باتری های اسیدی (سطح آب و اتصالات) و نظافت مخزن ها، تی ها، پدها و برس ها و مخزن زباله ( در مدل های دارای برس غلطکی که علاوه بر شستشو عملیات جاروب کردن و جمع آوری زباله های جامد را نیز انجام می دهند) بصورت روزانه باعث می شود که شرایط دستگاه در نزدیک پیک عملکرد بهینه آن حفظ شود.

سرویس و نگهداری ماهیانه اسکرابر صنعتی نیز برای کمک کردن به کار کردن خوب دستگاه کف شوی صنعتی مهم است. بخش هایی از دستگاه کفشور که باید در برنامه سرویس ماهانه قرار گیرند عبارتند از: سرویس تکنولوژی نظافتی ماشین، تمیز کردن کابل اتصال باتری ها، تست دستگاه از لحاظ آمپر، ولتاژ و ... برای جلوگیری از مشکلات احتمالی آینده.

در اخر یک نکته مهم دیگر سرویس و نگهداری امکانات ایمنی دستگاه اسکرابر است که باعث می شوند خطر جراحت اپراتور یا سایر افراد حاضر در محیط به حداقل کاهش یابد.

همانطور که ذکر شد یکی از مهمترین بخش های سرویس و نگهداری اسکرابر بازبینی و سرویس باتری های دستگاه و سطح آب در باتری های اسیدی بسیار حائز اهمیت است. در تمامی موارد جدی نقص در عملکرد دستگاه زمین شور عدم نگهداری مناسب از باتری اسیدی نخستین عامل ایجاد مشکل است و پک باتری نیز گران قیمت ترین بخش مصرفی اسکرابر می باشد و عدم نگهداری آنها به شکل مناسب به معنی نقص زود هنگام در دستگاه و نیاز به تعویض است. بنابراین اگر نمی توانید به این امر مهم بپردازید بهتر است از دستگاه های اسکرابر قابل استفاده با باتری ژل استفاده کنید.

نکته دیگری که کاملا واضح و بدیهی است، نظافت خود دستگاه اسکرابر و حفظ پاکیزگی آن است.  مخزن آب کثیف باید کاملا شسته شود، برس ها و پدها باید تمیز شده و چک شوند، بخش هایی همانند فیلترها باید بعد از هر بار استفاده کاملا تمیز شوند. برای اینکه دستگاه بخوبی زمین را خشک کند و هیچ رد آب و الودگی بر جای نماند، تی ها را با بصورت منظم تمیز کنید.  ایده خوبی است که هر چند وقت یکبار  اتصالات دستگاه را چک کرده و مطمئن شوید که شل نشده اند و کاملا محکم هستند.

بعضی دستگاه های اسکرابر به شکلی طراحی شده اند که دسترسی به بخش های داخلی و مکانیکی ماشین در آنها بسیار ساده است. اگرچه همچنان بعضی از تولیدکنندگان تجهیزات نظافتی دستگاه های اسکرابر صنعتی خود را به گونه ای طراحی و تولید می کنند که برای مصرف کننده نهایی هنگام مواجهه با مشکل هیچ راه حل جایگزینی جز اینکه دستگاه را برای تعمیر به کمپانی تولیدکننده یا عرضه کننده بفرستند، وجود ندارد. کدام روش طول عمر بالاتری برای اسکرابر فراهم می کند؟

بسیاری از مشتریان به دنبال دستگاه اسکرابری هستند که خودشان بتوانند دستگاه را با ابزارهای معمولی و با استفاده از دانش مکانیکی و الکترونیکی استاندارد تعمیر کنند. اگرچه، مشابه با صنعت خودروسازی، تکنولوژی مدرن به کار رفته در طراحی و تولید اسکرابرها به سمتی رفته است که به مشتریان کمک می کنند به راحتی به اهداف نظافتی روزانه خود برسند اما برخی تکنولوژی ها یک تعمیر ساده برای تکنیسین هر روزی نیست. در این موارد لازم است مشتریان از تجربه و تخصص یک کارشناس ویژه و آموزش دیده استفاده کنند یا خدمات سرویس و نگهداریس را از نمایندگی های آموزش دیده توسط تولیدکننده خریداری کنند.

بهرحال، چه اسکرابر یک مدل ساده و ابتدایی باشد چه یک مدل پیشرفته کمپانی تولیدکننده باید آن را به گونه ای طراحی کند که به تمام اجزاء به سهولت امکان دسترسی وجود داشته باشد تا هزینه ها برای مشتری به حداقل برسد. در اغلب موارد این اتفاق افتاده است و تجهیزات نظافت صنعتی مکانیزه از این لحاظ بسیار پیشرفته کرده اند چون مشتریان اینطور خواسته اند.

طول عمر اسکرابر صنعتی شما قبل از هر چیز به کیفیت محصولی که خریداری کرده اید بستگی دارد. خرید اسکرابر از تولیدکننده مشهوری که برای کیفیت بالای محصولاتش شناخته شده است  و شبکه پشتیبانی خوب و گسترده دارد حداکثر طول عمر را برای دستگاه کفشوی شما و حداقل هزینه تعمیر و نگهداری آن را تضمین خواهد کرد. اما اگر یک یک اسکرابر بسیار باکیفیت را که نسبت به مدل های دیگر مشابه در بازار قیمت بالاتری دارد خریداری کنید باز هم روش استفاده از دستگاه و نگهداری آن تاثیر بسیار زیادی در طول عمر دستگاه خواهد داشت. دستگاههایی که با ویژگی سهولت سرویس و نگهداری تولید شده اند هزینه کل مالکیت شما را کاهش می دهند زیرا هنگامی که تعمیرات مورد نیاز است، می توان آن را با هزینه نیروی انسانی کمتر و زمان سریعتر انجام داد.  در انتها باید گفت که هیچ جانشینی برای مرکز خدمات معتبر و تکنیسین های خدماتی آموزش دیده و با تجربه وجود ندارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۰۰
نظافت صنعتی