googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

دستگاههای جاروبرقی صنعتی تجهیزات قدرتمند، بادوام و سخت کار هستند که بصورت ویژه طراحی شده اند تا به شما در رفع دشوارترین نیازهای نظافتی محیط کارتان کمک کنند. چه عملیات نظافتی شما جمع آوری مواد سبک باشد چه مواد چگال، مواد مرطوب یا خشک، ذرات جامد یا مایعات ریخته شده، یک جاروبرقی صنعتی می تواند این عملیات را انجام دهد. اما سوال اینجاست که چه مدل دستگاه مکنده یا جارو برقی صنعتی ؟ این راهنما را در مورد چگونگی انتخاب یک دستگاه مناسب بخوانید و از خود این سوالات سودمند را برای شروع کار بپرسید.

سوال ا) کاربرد جاروبرقی صنعتی

دستگاه های مکنده یا جارو برقی صنعتی زمانی بهترین عملکرد را ارائه می کنند و باعث رضایت خاطر مشتریان می شوند که امکانات و ویژگی های آنها متناسب با کاربرد ویژه آنها باشد. از ریزترین ذرات پودر گرفته تا بزرگترین قطعات تراشه و خرده فلزات، هر جزئیاتی مهمی است. بنابراین هر چه بیشتر درباره کاربرد مورد نظر خود بدانید تصمیم گیری شما ساده تر می شود. چه نوع ماده ای را می خواهید جمع آوری کنید؟ در ادامه برخی از متداولترین موادی که دستگاه های جاروبرقی صنعتی برای جمع آوری ایمن آنها طراحی و تولید شده اند ذکر شده اند:

  • تراشه فلزات
  • خرده فلزات
  • مایعات خنک کننده مورد استفاده همراه با دستگاههای برش و شکل دهی
  • گرد و غبار
  •  پسماند
  • پودر رنگ
  • ادویه و ارد
  • ذرات غذا
  • براده آهن

شناختن محیط کار نیز می تواند به شما کمک کند که ارزیابی کنید دستگاه جاروبرقی صنعتی که انتخاب کرده اید تا چه حد کارآمد می تواند عمل کند. ایا به منبع تغذیه هوایی دسترسی دارید؟ ذرات موجود در محیط کاری شما تا چه اندازه کوچک هستند؟ آیا این مواد به شدت قابل اشتعال هستند؟  دانستن این اطلاعات نه تنها به شما کمک می کند که انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید بلکه می تواند از آسیب دیدگی های کاری اصلی و خطراتی که در محیط کار رخ می دهد به نحو قابل توجه جلوگیری کند.

اگر یک لوله در کارخانه شما بترکد فکر می کنید تا چه اندازه می توانید آب فوران کرده را با استفاده از یک جاروی دستی شکننده جمع آوری کنید. این جایی است که تجربه نظافت با یک جاروبرقی صنعتی منحصر به فرد می شود. مدل های مختلفی از مکنده های رده صنعتی وجود دارند که برای بصورت ویژه برای جمع آوری مواد خاص طراحی شده اند و می توانند نظافت را وارد مرحله جدیدی کنند.

همگن بودن کاربرد به تنهایی سریعا به شما کمک می کند که آیا کار شما نیازمند یک مدل خاک است یا آب یا یک مدل آب و خاک. هر دو دستگاه های جاروبرقی اب و خاک یک هدف دارند، مکشی به حد کافی قدرتمند ایجاد کننده تا مواد را جمع آوری و مکش کند. مدل های خاک با استفاده از سیستم مکش ویژه طراحی شده برای جمع آوری ذرات سبک تر به این هدف می رسند. مدل های آب از طرف دیگر نیاز به استفاده از پمپ های سخت کار دارند تا مایعات سنگین تر و چگال تر را بتوانند حرکت دهند. در ادامه نکاتی بیان شده است که برای دست یابی به نتایج حداکثیری هنگام جمع آوری مایعات با جاروبرقی صنعتی باید به آنها توجه کنید:

اطمینان حاصل کنید که جاروبرقی آب یا آب و خاک شما مجهز به کلید shutoff مایعات است.

ممطئن شوید که مخزن دستگاه جاروبرقی صنعتی را بلافاصله بعد از استفاده خالی می کنید تا از انباشت آلودگی و کاهش بازده دستگاه شما جلوگیری شود.

اگر کاربرد اصلی شما جمع آوری مواد خشک یا مایعات است بی دلیل به خرید یک جاروبرقی صنعتی آب و خاک ترکیبی گیر ندهید.

سوال 2) سیستم فیلتراسیون جاروبرقی صنعتی

یکی از متداول ترین سوالات هنگام خرید یک جارو برقی صنعتی برای جمع آوری مواد و ذرات خشک مرتبط با فیلترهای دستگاه است. بخش مهمی از پروسه وجود دارد که هنگامی که دستگاه جارو برقی شما ذرات کوچکتر را جمع می کند آغاز می شود، این ذرات همراه با جریان هوا حرکت کرده و وارد بخش مهمی بنامه سیستم فیلتراسیون می شوند. بسته به محیط کاری و نوع کاربرد شما عملیات در دست ممکن است به استفاده از فیلتر استاندارد هپا یا در برخی موارد فیلتر یولپا نیاز داشته باشد که محیط کسب و کار شما عاری از آلودگی ها باقی بماند.

سوال 3)قدرت جاروبرقی

هنگامی که به دنبال یک جاروبرقی صنعتی سخت کار با عملکرد عالی هستند بصورت اتوماتیک فرض می کنید که قدرت دستگاه فقط از طریق توان موتور آن مشخص می شود. بهرحال باید بدانید که خریداران حرفه ای دستگاه های مکنده صنعتی با نرخ توان دستگاه فریب نمی خورند. به سادگی میتوان بیان نمود که نباید قدرت دستگاه را به توان محدود کرد و چندین فاکتور دیگر نیز در قدرت جمع آوری و مکش دستگاه شما تاثیر گذار هستند.

سوال 4) حداکثر ظرفیت دستگاه

سوال بسیار مهم دیگر هنگام خرید یک جاروبرقی صنعتی آن است که ظرفیت دستگاه شما چقدر است. برخلاف مدل های تجاری و خانگی که مواد را داخل پاکت یکبار مصرف کوچک جمع می کنند که هر چند وقت یکبار باید عوض شود، دستگاههای جاروبرقی صنعتی برای سهولت کار با مخازن بزرگتر و دارای ظرفیت بالاتر ارائه می شوند.

سوال 5) امکانات ویژه

فضای محیط کار خود را هنگام فکر کردن در مورد قابلیت های دستگاه جاروبرقی صنعتی خود در نظر بگیرید. آیا می خواهید ماده پودری و نازکی را جمع آوری کنید که به راحتی می تواند روی فیلتر هپا انباشته شود و ممکن است به تکاننده فیلتر نیاز داشته باشد؟ یا نیاز به تخلیه مایعات جمع آوری شده  در مخزن با استفاده از یک پمپ یا دریچه تخلیه دارید تا دفع مواد راحت تر صورت گیرد؟ به محیط اطراف خود نگاهی بیاندازید. چند پریز برق وجود دارند و حداکثر ولتاژی که می توانند بگیرند چقدر است؟

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۲۰
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی