googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
سه شنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۴۹ ق.ظ

نکات ایمنی استفاده از واترجت صنعتی

دستگاههای واترجت صنعتی ماشین هایی قدرتمند هستمد که می توانند فضاهای بزرگ را به سرعت و به نحو موثر تمیز کنند. اگرچه خطرات پیرامون استفاده از دستگاه جت واتر می تواند مصیبت بار باشد و حتی منجر به مرک شود. تنها در سال 2017 OSHA بیش از 800 مورد آسیب دیدگی مرتبط با واترجت صنعتی گزارش نمود. خوشبختانه جراحات ناشی از کار با واتر جت صنعتی 100% قابل پیشگیری هستند. برای تضمین ایمنی شما و کسانی که در اطراف شما حضور دارند هنگام استفاده از دستگاه کارواش صنعتی باید به موارد زیر توجه نمایید.


هرگز واترجت صنعتی را به سمت کسی نشانه نگیرید.

همیشه لنس را رو به پایین نگه دارید تا از لحاظ قدرت آب پرفشار خارج شده از دستگاه مشکلی برای شما پیش نیاید. بخاطر داشته باشید که نازل صفر درجه یا قرمز رنگ واتر جت صنعتی می تواند باعث لایه برداری بتن شود بنابراین حتما به بدن شما آسیب وارد می کند. حتی اگر هیچ آسیب ظاهری مشاهده نشود اما قدرت جریان آب پرفشار می تواند باعث آسیب دیدگی بافت های داخلی شود. دستگاههای کارواش صنعتی اسباب بازی نیستند و نباید به شکل تفنگ آب پاش از آنها استفاده شود.


از تجهیزات محافظ استفاده کنید.

حرفه ای ترین کاربران واترجت صنعتی دائما به خود تذکر می دهند که نازل صفر درجه یا قرمز به بتن آسیب می زند! کفش های کتانی و شلوار جین شانسی در برابر این دستگاه ندارند. پاها، دستان و چشمان شما در معرض خطر آسیب دیدگی قرار دارند. نه فقط از جریان آب پرفشار خارج شده از دستگاه بلکه از اشیاء و آلودگی هایی که در اثر برخورد آب به اطراف پرتاب می شوند. درصد قابل توجهی از جراحات ناشی از کار با این دستگاه به سادگی قابل پیشگیری هستند اگر به سادگی از تجهیزات محافظ استفاده کنید. استفاده از چکمه های مخصوص، دستکش، شلوارهای بلند، عینک محافظ و محافظ گوش هنگام کار با این دستگاه الزامی است.


از واترجت بنزینی داخل فضای بسته استفاده نکنید.

دستگاه های کارواش صنعتی بنزینی مونوکسید کربن ایجاد می کنند که تنفس آن خطرناک است. مونوکسید کربن سمی می تواند باعث تهوع، سرگیجه و سردرد شود. اگر لازم است از مدل های بنزینی در فضای بسته استفاده کنید حتما محیط شما باید دارای تهویه مناسب باشد. بنابراین توصیه می شود در محیط های بسته از مدل های الکتریکی استفاده کنید و کار با مدل های بنزینی را به فضای آزاد و باز محول کنید.


از ایستادن بر روی نردبان یا سطوح مرتفع اجتناب کنید.

نیروی دستگاه واترجت صنعتی به راحتی دست کم گرفته می شود. نیروی عقب راننده می تواند به سادگی باعث شود که شما تعادل خود را از دست بدهید و سقوط کنید. به جای ایستادن روی نردبان یا سطوح مرتفع از لنس های افزایش طول یا لنس های بلندتر و تجهیزات جانبی مشابه هنگام شستشوی سطوح مرتفع استفاده کنید.


به محیط اطراف خود توجه کنید.

محیط اطراف خود را که در آن عملیات شستشو را انجام می دهید چک کنید تا ایمنی خود را تضمین کنید. تمام خطرات محتمل را قبل از شروع کار با واترجت صنعتی در نظر بگیرید. همه چیز از بچه ها گرفته تا حیوانات، موانعی که ممکن است  باعث افتادن شما بشود مثل شیلنگ ها و سطوح ناهموار و لغزنده. سپس هنگامی که از دستگاه استفاده می کنیدهم نسبت به محیط اطراف خود توجه داشته باشید و تمام اتفاقاتی را که رخ می دهد و می تواند خطرناک باشد در نظر بگیرید.


نازل درست را انتخاب کنید.

ممکن است جالب به نظر برسد که با این دستگاه روی چوب یا بتن حکاکی کنید اما نازل های واترجت صنعتی می توانند بسیار خطرناک باشد. با نازلی با بزرگترین زاویه پاشش شروع کنید و سپس تنظیمات لازم را اعمال نمایید.


برق گرفتگی

آب یک رسانای عالی برای جریان الکتریسته است. هرگز آب را به روی پریزهای برق پاشش نکنید، قبل از استفاده از دستگاه کابل برق را از لحاظ عدم وجود پارگی و خرابی چک کنید، هنگامی که از واترجت صنعتی الکتریکی استفاده می کنید بیشتر دقت کنید.


از دستگاه خود محافظت کنید.

دستگاه خود را در جای تمیز، خشک و دارای تهویه و به دور از هرگونه جرقه نگهداری کنید. هنگامی که واترجت صنعتی خود را در انبار فاقد سیستم های گرمایشی و در هوای سرد قرار می دهید مطمئن شوید که نکات لازم را برای جلوگیری از یخ زدگی انجام داده اید. اگر دستگاه را در جایی مشابه با زیرزمین نگه می دارید تمام بنزین یا دیزل موتور از تخلیه کنید. اگر قرار است بیش از سه ماه از دستگاه استفاده نکنید از مواد نگهدارنده پمپ برای محافظت از پمپ فشار قوی دستگاه استفاده کنید مخصوصا اگر دستگاه شما در این مدت در معرض دمای بسیار سرد قرار دارد.


کمک های اولیه هنگام جراحت با واترجت صنعتی

هر دستگاه واترجتی با فشار بیش از 150 بار دارای خطر بالقوه ایجاد آسیب دیدگی و جراحت است. تشخیص و درمان فوری جراحات ناشی از این دستگاه بسیار حیاتی است. هر گونه جراحات شامل زخم ها، گرفتگی ماهیچه ها و خونریزی را بررسی کنید. هر چیزی را بصورت مانع در برابر مراقبت و بررسی جراحات به ویژه زخم های قابل مشاهده وجود دارد بردارید. زخم را فشار دهید تا از خونریزی جلوگیری کنید. به آرامی اطراف زخم را با صابون و آب تمیز کنید. زخم را خشک کرده و آن را با باند تمیز یا پارچه تمیز و خشک ببندید تا زخم را بپوشانید.

کسانی که دچار آسیب دیدگی با واترجت صنعتی شده اند نیازمند درمان پزشکی حرفه ای در سریعترین زمان ممکن می باشند. تمام انواع جراحات ناشی از کارواش صنعتی بلافاصله آشکار و حتی قابل مشاهده نیستند. جراحات داخلی ممکن است وجود داشته باشند حتی اگر هیچ زخم خارجی ایجاد نشده باشد. کادر درمانی حرفه ای به شکل مناسب تری می تواند جراحات را بررسی کرده و درمان پزشکی مناسب همانند آمپول کزاز، آنتی بیوتیک ها یا ارجاع به پزشک متخصص را در مورد آنها انجام دهد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۰۳
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی