googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۳ ب.ظ

استفاده حرفه ای از واترجت صنعتی

در این پست به صورت خلاصه به شما آموزش داده می شود که بصورت یک حرفه ای از واترجت صنعتی خود استفاده کنید.

1- بخش های واترجت صنعتی خود را بشناسید.

یک کارواش صنعتی از پمپ، موتور، لوله ها، شیر تخلیه، شیر آزادسازی فشار، شیلنگ ورودی و خروجی، اتصالات، مخزن مواد  شوینده، سیلنگ، تفنگی، لنس، نازل، محفظه نگهدارنده و سوئیچ ها و کلیدهای مختلف تشکیل شده است. اینکه عملکرد هر بخش را بخوبی بشناسید به شما کمک می کند تا راحت تر با دستگاه کار کرده و بدانید که در هر مرحله از عملیات از کدام بخش و به چه شکل باید استفاده کنید.

2- راه ایمن استفاده از واتر جت صنعتی را بشناسید.

از خطراتی مثل پرتاب شدن اجسام تحت تاثیر آب به سمت چشم شما، نیروی عقب راننده تفنگی، سطوح لغزنده، سطوح دارای دمای بالا در واترجت صنعتی ، بخش های دارای سرعت چرخش بالا در ماشین، بخارات سمی اگر از مدل های بنزینی یا دیزلی استفاده می کیند.، گازهای قابل اشتعال، خطر برق گرفتگی اگر از واترجت الکتریکی استفاده می کند و فشار بالای آب آگاه باشید و واترجت صنعتی را هیچگاه به سمت افراد دیگران و حیوانات نشانه نگیرید و در صورت نیاز از محافظ گوش استفاده کنید.همچنین اگر از مدل های صنعتی با فشار قابل توجه استفاده می کنید حتما لازم است از عینک محافظ، چکمه کار و سایر تجهیزات ایمنی هم استفاده کنید و در اطراف محل کار خود علائم هشدار دهنده قرار دهید تا افراد از ورود به محوطه کاری شما خودداری کنند.

3- بدانید چگونه واترجت صنعتی را از جعبه خارج کرده و سر هم کنید.

اغلب دستگاه های کارواش صنعتی تا حدی نیاز به سرهم کردن دارند هنگامی که آنها را از جعبه خریداری شده خارج می کنید. ممکن است لازم باشد که دسته، قرقره شیلنگ جمع کن و یا نگهدارنده تفنگی را متصل کنید. برای این منظور از دفترچه راهنمای دستگاه استفاده کنید. هنگام کار با دستگاه هم بخش هایی چون شیلنگ فشار قوی، لنس، تفنگی باید به هم متصل شوند و درست متصل کردن آنها بهم در درست عمل کردن دستگاه و حفظ ایمنی شما نقش بسیار مهم دارد.

4- روش درست استفاده از واترجت صنعتی را بدانید.

استفاده از مدل های برقی و بنزینی یا دیزلی اندکی متفاوت است مخصوصا راه اندازه آنها فرق دارد. برای یک دستگاه واترجت صنعتی بنزینی یا دیزلی لازم است که روغن موتور و مخزن سوخت آنقبل از اتصال شیلنگ ها چک شود. در کارواش برقی شما فقط دو شاخه دستگاه را به پریز برق زده و دستگاه را روشن می کنید. هنگامی که دستگاه روشن است و مطمئن هستید که به اندازه کافی آب ورودی وارد دستگاه می شود  شروع به کار کنید و در ابتدا با فاصله حدود یک متر نسبت به سطح تحت پاشش قرار گیرید تا از آسیب جلوگیری کنید. همیشه با نازل دارای زاویه بزرگتر عملیات شستشو را آغاز کنید و اگر کافی نبود به نازلهای دارای زاویه کوچکتر سوئیچ کنید. همچنین حتما باید بدانید که چه سطوحی با واترجت صنعتی قابل شستشو هستند و فشار مناسب آن را متناسب با نوع آلودگی و مقاومت سطح تنظیم کنید.

5- روش درست نگهداری پس از استفاده از دستگاه را بدانید.

اگر برنامه شما این است که واترجت صنعتی خود را داخل انبار بگذارید و برای سی روز یا بیشتر از آن استفاده نکنید حتما از روش انبار کردن مناسب دستگاه استفاده کنید. این روش شامل خالی کردن دستگاه از هر نوع ماده شوینده و آب و اضافه کردن محافظ پمپ به دستگاه اگر از مدل های بنزینی یا دیزلی استفاده می کنید از پایدار کننده سوخت استفاده کنید یا سوخت را خالی کنید و ضد یخ به دستگاه اضافه کنید. همچنین شیلنگ فشار قوی را روی زمین رها نکنید و حتما با قرقره شیلنگ جمع کن دستگاه آن را جمع کنید و لنس و تفنگی را در محل ویژه نگهدارنده آنها قرار دهید.

6- برنامه سرویس و نگهداری مورد نیاز را بدانید.

دفترچه راهنمای واترجت صنعتی شما شامل توصیه هایی برای سرویس و نگهداری دستگاه است که معمولا شامل یک فهرستی از بازبینی هاست که  باید قبل از هر بار استفاده از دستگاه و پس از آن انجام شود. همچنین برنامه سرویس ماهانه، سالیانه هم وجود دارد. همچنین شامل توصیه های نگهداری است که برای دستگاه های بنزینی و دیزلی شامل تمیز کردن فیلتر هوا و تعویض شمع موتور است.

7- بدانید چگونه مشکلات جزئی را حل کنید.

برخی مشکلات جزئی وجود دارد که شما ممکن است با آنها مواجه شوید و امکان درست کردن آنها به سادگی وجود دارد. دفترچه راهنمای واترجت صنعتی شما شمال این موارد و راهکارهای رفع آنها می باشد. این موارد شامل مشکلاتی همانند روشن کردن دستگاه و خارج نشدن آب از آن ( چک کردن منبع آب، رفع گرفتگی نازل، جدا کردن نازل و لنس و پاشش آب فقط با تفنگی است)، نشت آب ( چک کردن او-رینگ های آسیب دیده بین شیلنگ فشار قوی و تفگی)، مشکلات موتور بنزینی یا دیزلی ( چک کردن فیلتر هوا، چک کردن مخزن سوخت، قرار گیری ماشین روی شیب تند، چک کردن روغن موتور، تمیزک ردن فیلتر هوا و چک کردن شمع موتور است.)

دانستن موارد فوق به شما کمک می کند که اگر عیبی در واترجت صنعتی شما رخ داد به سرعت آن را شناسایی کرده و قبل از آنکه به مشکلی بزرگ تبدیل شود آن را برطرف کنید همچنین شناختن دستگاه، بخش های مختلف آن، نحوه کار کردن درست با آن باعث می شود که بهترین نتیجه را از کار با دستگاه خود به دست آورید و ضمن دستیابی به سرعت و کیفیت نظافتی بسیار بالا بتوانید عملیات خود را به شکل کاملا ایمن انجام دهید و خود و سایر افراد حاضر در محیط را از هر گونه خطر و جراحت و حادثه دور نگه دارید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۰۴
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی