googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۵۹ ب.ظ

کنترل گرد و غبار با جاروبرقی صنعتی

سیستم های کنترل گرد و غبار در صنایع داروسازی نسبتا جدید هستند. این سیستم ها نه تنها از کارکنان شما در برابر ذرات خطرناک محافظت می کنند و سلامت و ایمنی محیط کار را برای پرسنل شاغل در آن تضمین می نمایند بلکه با جلوگیری از انتشار و انتقال آلودگی به ارتقاء کیفیت محصول نهایی کمک خواهند کرد. پاسخ اجمالی به سوالات رایج به شما کمک خواهد کرد که درک کنید که یک جاروبرقی صنعتی یا سیستم کنترل گرد و غبار چه چیزی است، چرا مهم است و چگونه عمل می کند. 


عملکرد اصلی یک جاروبرقی صنعتی کنترل گرد و غبار چیست؟

مکنده یا جارو برقی صنعتی ضد گرد و غبار از پرسنل شما در برابر تماس با گرد و غبار و ذرات خطرناک در طول فرایند تولید و در حین نگهداری سیستم مهار کننده گرد و غبار محافظت می کند. آنها همچنین از انتقال آلودگی جلوگیری می کنند و مانع می شوند که گرد و غبار در محیط زیست پراکنده شود که در برخی صنایع مثل داروسازی یا تولید قطعات الکترونیکی حساس این امر بسیار مهم است.


مکنده یا سیستم ضد گرد و غبار چگونه با سیستم فیلتراسیون سنتی متفاوت است؟

دستگاه های جاروبرقی صنعتی کنترل کننده گرد و غبار از پیش جدا کننده سیکلون برای جذب ذرات خطرناک استفاده می کنند. سایکلون کمک می کند که هوای مکش شده یک حرکت گردابی پیدا کند که در نتیجه ذرات خطرناک راحت تر از آن جدا شوند. همچنین یک فیلتر HEPA در آنها وجود دارد (گاهی اوقات دو) اما 99 درصد از گرد و غبار قبل از رسیدن به فیلتر هپا متوقف می شوند. این امر حفاظت بهتر برای پرسنل و محصولات شما را فراهم می کند و همچنین عمر فیلتر های HEPA شما را افزایش می دهد. اما جاروبرقی ها و مکنده های معمولی فاقد فیلترهای طبقه بندی شده و سیستم سایکلون هستند.


چه زمانی باید برای خرید یک جاروبرقی صنعتی کنترل کننده گرد و غبار اقدام کنم؟

سیستم های محافظت از گرد و غبار در عملیات تولیدی که در آنها از API های بسیار سمی استفاده می شود بکار می روند. هنگامی شغل شما به گونه ای است که قرارگیری در معرض API های آن 3 یا بالاتر است ما یک سیستم مهار کننده گرد و غبار را توصیه می کنیم.


چه تجهیزات تولیدی می توانند همراه یک سیستم مهارکننده گرد و غبار مورد استفاده قرار گیرند؟

جاروبرقی صنعتی کنترل کننده گرد و غبار می تواند با هر دستگاه تولید قرص، کپسول و یا سایر تجهیزات مورد استفاده در تولید دارو به کار گرفته شود. آنها همچنین به عنوان سیستم مکنده مرکزی که چندین بخش (قطعات ماشین، لوازم جانبی و غیره) را بصورت همزمان تمیز می کنند استفاده می شوند.


آیا باید از یک فیلتر HEPA یا دو تا استفاده کنم؟

پس از سایکلون در یک جاروبرقی صنعتی کنترل کننده غلظت گرد و غبار، هوا از یک فیلتر HEPA عبور می کند تا 1٪ باقی مانده از گرد و غبار را بگیرد و تضمین کند که هیچ مواد خطرناکی نمی توانند محیط را آلوده کنند. در حالی که برای بسیاری از عملیات و محیط های یک فیلتر HEPA کافی است، برای API های بسیار سمی، ما توصیه می کنیم از دستگاهی با دو فیلتر هوا استفاده شود. فیلتر دوم، "فیلتر پلیس" نامیده می شود، در صورتی که فیلتر اصلی به هر دلیل آسیب ببنید عملیات کنترل گرد و غبار را انجام می دهد.


آیا این سیستم ها موضعی هستند یا بخشی از یک سیستم مکنده مرکزی می باشند؟

یک جاروبرقی صنعتی یا مکنده محافظ در برابر گرد و غبار می تواند موضعی یا مرکزی باشد. با این حال، بکارگیری یک سیستم موضعی به سه دلیل اصلی توصیه می شود:

سیستم موضع مانع از انتشار و انتقال آلودگی می شود.

کار تعمیر و نگهداری را می توان در اتاق تولید انجام داد.

سیستم های موضعی از خط لوله / خرطومی کوتاه تر استفاده می کنند که برای تمیز کردن آسان تر است.


چگونه بفهمم که سیستم دارای عملکرد لازم  می باشد؟

عملکرد هر مکنده یا جاروبرقی صنعتی کنترل کننده گرد و غبار باید توسط شخص ثالث مورد تایید قرار گیرد. اطمینان حاصل کنید که شما گواهینامه ای را دریافت می کنید که تایید می کند گرد و غبار منتشر شده توسط واحد در شرایط مشخص شده از حد مجاز شغلی مورد نیاز شما بیشتر نمی شود.


این دستگاه به چه نوع سرویس و نگهداری نیاز دارد؟

از آنجا که سایکلون به کار رفته در یک جاروبرقی صنعتی یک فن آوری بدون فیلتر است، تعمیر و نگهداری بسیار کم مورد نیاز است. دستگاه را می توان در محل با sprayballs شست تا گرد و غبار در داخل سطوح غیر فعال شود. فیلتر HEPA از یک سیستم bag-in و bag-out استفاده می‌کند که مانع از تماس کارکنان با فیلتر آلوده می شود و درج انحلال گرد و غبار را در OEB 5 (OEL <1 μg / m3) حفظ می کند.


آیا این نوع مکنده یا جاروبرقی صنعتی می توانند به عنوان بخشی از یک خط تولید کاملا اتوماتیک استفاده شود؟

بله ما با بسیاری از OEM ها و کاربران نهایی کار می کنیم تا سیستم‌های اتوماتیکی را که می توان از صفحه پانل نمایشگر دستگاه کنترل کرد، فراهم کنیم. 


چه اطلاعاتی نیاز دارم تا بتوانم مکنده یا جاروبرقی صنعتی مناسب را انتخاب کنم؟

اغلب تولیدکنندگان مکنده صنعتی سیستم های کنترل گرد و غبار را برای درخواست خاص مشتری می سازند. مهمترین بخش اطلاعاتی که شما نیاز دارید، OEL برای API های شما است. شما همچنین باید مشخصات پروسس دستگاهی را که جاروبرقی صنعتی قرار است با آن استفاده شود بدانید تا بتوان خرطومی مناسب و یا خط لوله برای ارائه یک اتصال امن را انتخاب کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۸
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی