googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۰۴ ب.ظ

چگونه مشکلات جزئی واترجت صنعتی خود را برطرف کنیم

اگر واترجت صنعتی شما به درستی کار نمی کند ممکن است علت عدم کارکرد مناسب دستگاه یک مشکل جزئی باشد که توسط خود شما قابل برطرف کردن است. بنابراین پیش از درخواست کمک از تولیدکننده یا فروشنده آن موارد زیر را به دقت بررسی کنید.

شیلنگ تغذیه واترجت صنعتی

اگر کارواش صنعتی یا خانگی شما آب را در فشار بالا اسپری نمی کند، اولین و واضح ترین چیزی که باید بررسی کنید آن است که آیا آب به دستگاه می رسد با نه. اکثر مدل ها به به یک منبع تغذیه آب پیوسته تقریبا 10 لیتر در دقیقه نیاز دارند. بسیاری از تولیدکنندگان جت واتر توصیه می کنند که شیلنگ های تغذیه با قطر  سه چهارم اینچ به جای شیلنگ های قطر 8/5 اینچ بمورد استفاده قرار گیرند تا آب را به میزان کافی به دستگاه شوینده فشار قوی ارائه کنند. شیلنگ را از لحاظ وجود هر نوع گرفتگی یا انسداد چک کنید. اگر هیچ کدام از اینها وجود نداشته باشد، شیلنگ را از دهانه ورودی دستگاه جدا کنید و ببینید آیا خروجی آب کافی است یا نه و هیچ گرفتگی در فیلتر ورودی وجود نداشته باشد که ممکن است جریان آب را به دستگاه را محدود کند. بعضی از منابع آب، مانند یک چاه، می توانند در مدت زمان طولانی از لحاظ خروجی آبخود متفاوت باشند. مهم است که اطمینان حاصل شود که آب به میزان کافی به دستگاه می رسد.

شیر تخلیه واتر جت صنعتی

عملکرد اصلی شیر تخلیه کننده این است که جریان آب در پمپ و به دور آن بچرخاند، وقتی آب از نازل اسپری نمی شود. دریچه تخلیه همچنین می تواند برای افزایش یا کاهش فشار آب خروجی از نازل تنظیم شود. فرایند دقیق برای افزایش یا کاهش فشار بستگی به نوع دریچه تخلیه دستگاه واترجت صنعتی شما دارد. اگر متوجه افت فشار در دستگاه جت واتر خود شدید، بررسی کنید که آیا نازل فرسوده شده است و نیاز به تعویض دارد یا نه و این کار را قبل از تنظیم شیر تخلیه انجام دهید. تنظیم فشیر تخلیه باید با افزایش کم کم فشار انجام شود تا مانع ایجاد فشار بیش از حد شود. همچنین توصیه می شود هنگام تنظیم فشار سنج را به شیر تخلیه وصل کنید تا بتوانید تغییرات فشار را کنترل کنید و آن را در محدوده ایمن نگه دارید. این یک تنظیم ظریف است که می تواند باعث آسیب دیدگی شیر تخلیه و سایر اجزاء مرتبط با آن شود اگر به صورت غیرضروری و غلط انجام شود. اگر با مشکل فشار آب کم مواجه شدید مهم است که قبل از تنظیم شیر تخلیه سایر اجزاء مرتبط با آن را بررسی کنید. شیر تخلیه همیشه باید دردستگاه در حال کار تنظیم باشد تا به آب اجازه دهد از طریق سیستم جریان یابد. اگر تنظیمات دریچه تخلیه فشار آب را نرمال نکند، شیر تخلیه ممکن است شکسته شود و نیاز به تعمیر یا جایگزینی داشته باشد.

نازل کارواش صنعتی

یک علت شایع برای افت فشار در واترجت صنعتی یا خانگی زمانی است که نازل دچار فرسودگی یا گرفتگی شده است. الگوی پاشش آب غیر عادی ممکن است نشانه ای از وجود رسوباتی باشد که نازل را مسدود می کنند. نازل های فرسوده معمولا باعث افت فشار تدریجی می شوند. این به خاطر حفره هایی است که در طول زمان آب را با پهنای بیشتر ارائه می کنند. همانطور که سوراخ بزرگتر می شود و آب بیشتر می تواند جریان یابد، فشار آب از بین می رود. نازل ها در طول زمان فرسوده شده و باید جایگزین شوند. مفید است که تعدادی از نازل سالم همیشه در دسترس داشته باشید. این به شما این امکان را می دهد که به راحتی نازل ها را عوض کنید و فشار آب خارج شده از دستگاه را کنترل کنید و به سرعت امتحان کنید تا ببیند آیا یک نازل فرسوده باعث مشکل مربوط به فشار است یا مشکل بوسیله پمپ ایجاد شده است .

شیلنگ فشار قوی جت واتر

اگر اخیرا شلنگ فشار قوی دستگاه واترجت صنعتی خود را عوض  کرده اید و با دست دادن فشار مواجه شده اید، ممکن است یک شیلنگ نادرست نصب کرده اید که متناسب با دستگاه کارواش صنعتی یا خانگی شما نمی باشد.. شیلنگ های فشار قوی معمولا در سه عرض 4/1، 16/5 و 8/3 اینچ عرضه می شوند. هنگام تعویض شیلنگ دستگاه، اطمینان حاصل کنید که یک شیلنگ با قطر دقیق را خریداری کنید. قطر شیلنگ ها می تواند شبیه باشد، اما کسر مازاد یک اینچ می تواند باعث افت بسیار شدید فشار در طول عملیات شود. اگر مطمئن نیستید که شیلنگ انتخاب شده برای دستگاه شما مناسب است یا نه با شرکت تولیدکننده یا نمایندگی فروش آن تماس بگیرید.

شیر تنظیم فشار واترجت صنعتی

اغلب دستگاه های واترجت صنعتی یا خانگی به یک سیستم تنظیم کننده فشار به جای یک دریچه تخلیه مجهز شده اند. این دو بصورت مشابه عمل می کنند، اما عملکرد متفاوت دارند. یک دریچه تخلیه مکانیسم در جا برای به دام انداختن فشار بین خود و نازل است که پمپ را از مقاومت در برابر هر فشار برگشتی ایجاد شده هنگام رها کردن ضامن تفنگی و توقف جریان آب آزاد می سازد. یک تنظیم کننده همان کار حفظ فشار و تغییر جهت جریان آب را انجام می دهد اما از بازگشت آب به پمپ جلوگیری نمی کند. با گذشت زمان، این می تواند مشکلاتی را در پمپ بوجود آورد بنابراین مکانیزم شیر تخلیه ترجیح داده میشود. اگر واترجت صنعتی شما فشار آب را از دست داده و مجهزه به تنظیم کننده فشار است، ممکن است لازم باشد که تنظیم کننده تنظیم شود تا آب بیشتری از طریق آن جریان یابد. همچنین ممکن است فرسودگی و از دست دادن توانایی برای حفظ آب تحت فشار مشکل تنظیم کننده باشد که در این صورت باید آن را کاملا تعویض کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۰
نظافت صنعتی

نظرات (۱)

وبلاگ مفیدی هست ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی