googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

تمامی مدل های جاروبرقی از جاروبرقی های کوچک خانگی گرفته تا دستگاه های جاروبرقی صنعتی مورد استفاده در کارخانه ها و صنایع گوناگون دارای نحوه عملکرد و اجزا مشابه می باشند.

همه دستگاه های جاروبرقی صنعتی ، نیمه صنعتی و تجاری دارای موتور، پمپ مکش، مخزن، فیلتر، خرطومی و نازل مکش می باشند. اساس عملکرد جاروبرقی بر مبنای ایجاد خلاء داخل دستگاه استوار است. ایجاد این خلا به معنی اختلاف فشار بین بخش داخلی دستگاه و فضای خارجی پیرامون آن می باشد. در نتیجه با باز شدن دهانه مکش هوا از بخش پرفشار (بیرون) به سمت کم فشار (بخش داخلی) حرکت می کند و همراه با خود آلودگی و مواد را منتقل می نماید.  موتور جاروبرقی انرژی لازم را برای عملکرد پمپ مکنده ایجاد می نماید. پمپ مسئول ایجاد خلاء داخل مخزن می باشد و نازل مکش و خرطومی مسیر انتقال هوا و آلودگی از بیرون به داخل مخزن هستند. با ورود هوا و آلودگی های همراه آن به داخل مخزن، مواد و آلودگی های سنگین تر داخل مخزن ته نشین شده اما هوا و ذرات ریز سبک به سمت پمپ حرکت می نمایند برای جلوگیری از ورود ذرات ریز همراه با هوا به داخل پمپ و آسیب دیدگی پمپ و بازگشت این ذرات ریز و گرد و غبار به فضای پیرامون، در مسیر حرکت جریان هوا از مخزن به پمپ یک فیلتر قرار داده می شود.

بدین ترتیب مشخص می گردد که تمامی دستگاه های جاروبرقی صنعتی و غیرصنعتی دارای ساختار و عملکرد مشابه هستند. تفاوت این دستگاه ها به نوع اجزا سازنده باز می گردد. یعنی یک جاروبرقی صنعتی بزرگ که می تواند بصورت یک مکنده کامیونی باشد از لحاظ نوع موتور، نوع پمپ، ظرفیت مخزن و نوع سیستم فیلتراسیون با دستگاه جارو برقی خانگی کوچکی که شما در منزل استفاده می نمایید، تفاوت دارد.

در دستگاه های جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی در مقایسه با مدل های تجاری و خانگی از موتورها و پمپ های قوی تر و دارای ظرفیت بالاتر استفاده می شود. به این ترتیب قدرت و سرعت مکش جاروبرقی صنعتی یا نیمه صنعتی در مقایسه با انواع تجاری و خانگی بالاتر می باشد. همچنین چون جاروبرقی صنعتی برای کاربرد در محیط های صنعتی دارای حجم آلودگی بالا و خاص طراحی شده اند، ظرفیت مخزن آنها بزرگتر بوده و جارو دارای سیستم فیلتراسیون قدرتمندتر می باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۱
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی