googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۴۹ ب.ظ

جاروبرقی صنعتی برای صنایع الکترونیک

یک ویژگی خاص صنعت الکترونیک، استفاده از ماشین آلات و تجهیزات فوق العاده دقیق برای تولید قطعات است. با توجه لزوم مینیاتور سازی اجزای سازنده در قطعات الکترونیکی مدرن، محافظت از محصولات بصورت پیوسته در برابر هر نوع آلودگی یک چالش مهم برای مدیران این صنعت به شمار می اید و استفاده از تجهیزات کارآمد برای حذف هر نوع آلودگی از محیط همانند دستگاه های جاروبرقی صنعتی به منظور تضمین استانداردهای کیفیت بالا و کاهش ضایعات به شکل فزاینده ای ضروری و حیاتی است.

جلوگیری از آلودگی محصول در صنایع الکترونیک

کارآمدترین راه حل برای حذف آلودگی  نهفته در صنایع الکترونیک و قطعات الکترونیکی حساس تولید شده استخراج و مکش گرد و غبار و مواد زائد تولید شده در پروسه تولید به طور مستقیم در محل ایجاد آنهاست. به این ترتیب، می توان از هر گونه خطر آسیب دیدن محصولات نیمه تمام در طول فرآیند تولید اجتناب کرد. بنابراین سیستم مکنده یا جاروبرقی صنعتی مورد استفاده در صنایع الکترونیک باید به گونه ای باشد که دارای دهانه مکش نزدیک محل تولید آلودگی باشد تا بتواند به محض ایجاد آلودگی آن را مکش کرده و از انتشار آن در محیط و باقی ماندن در آن جلوگیری کند و در این حالت مهم نیست که از مکنده ثابت و مرکزی استفاده شود یا پرتابل.

برخی از مهم ترین مزایای استفاده از جارو برقی صنعتی بر روی میز کار تولید قطعات حساس الکترونیکی عبارتند از:


- به حداکثر رساندن کیفیت محصولات نهایی و نیمه تمام شامل انواع قطعات الکترونیکی حساس مثل نیمه رساناها، بردهای الکترونیکی و ...

- به حداقل رساندن وقفه های و زمان های توقف کار یا  Down time در خط تولید

- افزایش بهره وری و کارایی تا حد امکان

مکنده یا جارو برقی صنعتی ویژه و اختصاصی مورد استفاده در خط  تولید PCB

صنایع الکترونیک می توانند هنگامی که نوبت به نظافت و سیستم مکش مناسب می رسد نیازهای نظافتی کاملا متفاوت داشته باشند.

به طور کلی، هنگام انتخاب بهترین جاروبرقی صنعتی برای بکارگیری از کارخانه های مرتبط با صنایع الکترونیک، مهم است که اطمینان حاصل شود که دستگاه یا مکنده انتخاب شده دارای فیلترهای دارای کارآیی بالا است. این امر باعث جلوگیری از پخش گرد و غبار در محیط کار می شود. با جلوگیری از بازگشت ذرات ریز و میکرونی همچنین گرد و غبار به فضا کیفیت تولید به حداکثر رسیده و محیط کاری به شکل سالم و ایمن حفظ می شود.

جاروبرقی صنعتی برای صنعت نیمه هادی

در صنایع تولیدکننده قطعات نیمه هادی، اغلب سمومی وجود دارند (مانند گرد و غبار سیلیکونی) که هرگز نباید با کارگران در تماس بوده، برای طولانی مدت توسط آنها استنشاق شده  و یا در محیط کار باقی بمانند. در این شرایط، انتخاب یک جاروبرقی صنعتی که گرد و غبار را در هوا پخش نمی کند و از بازگشت ذرات سمی به محیط پیرامون جلوگیری می کند ضروری است تا ایمنی محیط کار برای جلوگیری از تماس مستقیم کارکنان با این مواد سمی افزاش یابد. دستگاه های مکنده مورد استفاده در صنایع تولید کننده نیمه هادی ها باید دارای قابلیت جمع آوری مواد به شکل مستقیم داخل کیسه ها یا پاکت یکبار مصرف باشند تا میزان تماس کارکنان با مواد سمی به حداقل برسد.

همچنین باید توجه نمود که اگر خط تولید پیوسته است لازم است که از دستگاه جاروبرقی صنعتی با موتور توربینی استفاده شود که قابلیت عملکرد پیوسته بصورت 24 ساعته و در هفت روز هفته را دارند و مجهز به پمپ ساید چنل می باشند و چون دستگاه باید بی وقفه کار کند بهتر است اتصال پمپ و موتور مستقیم باشد تا سطح استهلاک و سرویس و نگهداری حداقل شود.

جاروبرقی صنعتی در صنایع الکترونیک

Delfin افتخار دارد که مدل های جاروبرقی صنعتی کوچک اما قدرتمند خود را بصورت اختصاصی برای صنعت الکترونیک ارائه نموده است:

به لطف ابعاد جمع و جور این دستگاه، این جارو برقی ابزاری ایده آل برای صنایع الکترونیک و نیمه هادی ها است، جایی که می توان آن را به طور مستقیم بر روی میز کار قرار داد تا مقدار حجم کم گرد و غبار تولید شده را بخوبی در محل ایجاد آنها جمع آوری کند.

جاروبرقی صنعتی برای کلین روم یا اتاق تمیز

تمامی تجهیزات واقع شده و مورد استفاده در اتاق تمیز یا کلین روم باید 100٪ ایمن و مطابق با استانداردهای کیفیت تا ISO4 باشند. در طول فرآیند تولید نیمه هادی ها، که شامل استفاده از موادی مانند کربن است از انتشار گرد و غبار می بایست به هر نحو و تحت هر هزینه ای اجتناب شود تا:


- از آلودگی محصول جلوگیری شود.

- ایمنی کسانی که در آزمایشگاه کار می کنند تضمین شود

- محیط کاملا و بی نهایت استرلیزه مورد نیاز برای هر کلین روم یا اتاق تمیز فراهم شود.


سطوح بهداشتی و امنیتی دقیق و سختگیرانه مورد نیاز اتاق های تمیز تنها می تواند از طریق سیستم فیلتراسیون چند مرحله شامل فیلترهای اصلی طبقه بندی شده ستاره ای یا کارتریجی و فیلتر ایمنی یا ثانویه  HEPA (H14) یا ULPA (U15)  در هر دو حالت مکش و دمیدن فراهم شود. همچنین تجهیزات مورد استفاده باید در یک اتوکلاو استریل شوند تا حداکثر سطح بهداشت را تضمین کنند. بنابراین دستگاه های جاروبرقی صنعتی مورد استفاده در اتاق تمیز یا کلین روم نیز باید از لحاظ ابعادی کاملا به شکل جمع و جور و منسجم طراحی شده باشند و از لحاظ جنس بدنه، کلاهک و مخزن از مقاومت کافی در برابر فشار و رطوبت برخودار باشند تا بتوان آنها را داخل اتوکلا قرار داد. در اتاق تمیز معمولا نیاز به استفاده از دستگاه مکنده بصورت پیوسته نیست بنابراین می توان از مدل های جاروبرقی تک فاز تک موتور یا دو یا سه موتوره نیز استفاده کرد که مجهز به موتور کلکتوری و پمپ سانتریفیوژال استفاده کرد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۲
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی