googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۴۰ ق.ظ

شلنگ فشار قوی در یک واترجت یا کارواش صنعتی

یکی از مهم ترین بخش‌های یک واترجت یا کارواش صنعتی شلنگ فشار قوی آن می‌باشد. همانطور که نام آن مشخص می‌نماید، این بخش یک شلنگ است که بین بدنه اصلی دستگاه و تفنگی قرار می گیرد و در حقیقت تفنگی را به پمپ فشار قوی کارواش صنعتی متصل می کند. پمپ فشار قوی دستگاه واترجت صنعتی، پس از افزایش فشار آب، این آب پرفشار به داخل شلنگ فشار قوی هدایت می کند. وجود این شلنگ شعاع کاری دستگاه واترجت را افزایش داده و به کاربر امکان می دهد که با فاصله گرفتن از دستگاه واترجت صنعتی ( همان کارواش صنعتی ) عملیات مورد نظر خود را افزایش دهد. این مسأله نه تنها از از بعد شعاع کاری بلکه از نظر ایمنی نیز حائز اهمیت است زیرا دستگاه های واترجت یا کارواش صنعتی در برابر پاشش مستقیم آب عایق بندی نشده اند و نباید در معرض پاشش مستقیم آب قرار گیرند. این مساله به ویژه در مورد مدل های الکتریکی کارواش صنعتی حائز اهمیت که در آنها تماس آب با بخش های الکتریکی می تواند خطر آفرین باشد.

شلنگ فشار قوی یک واتر جت صنعتی علی رغم دارا بودن انعطاف پذیری بالا باید در برابر فشار آب جریان یافته در آن مقاومت کافی داشته باشد. بنابراین از یک شلنگ آب معمولی به هیچ عنوان نمی توان به عنوان شلنگ فشار قوی یک دستگاه واترجت صنعتی استفاده نمود و این شلنگ بلافاصله پاره خواهد شد. شلنگ های فشار قوی در دو نوع اصلی پلاستیکی و فولاد بافت موجود هستند. نوع پلاستیکی سبک و انعطاف پذیر بوده و دچار پیچش و تاب خوردگی نمی شوند اما برای کاربرد در محیط های صنعتی مناسب نیستند زیرا سریعا دچار استهلاک و سایش خواهند شد. رایج ترین نوع شلنگ مورد استفاده برای کارواش صنعتی شلنگ های فولاد بافت هستند که مقاومت بسیار بالایی دارند و برای کاربرد تحت عملیات سنگین صنعتی مناسب هستند. در یک شلنگ فشار قوی علاوه بر جنس طول، قطر و نحوه اتصالات نیز حائز اهمیت است. که در پست های بعدی مورد بررسی قرار می گیرند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۴
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی