googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
سه شنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۷، ۰۱:۲۲ ب.ظ

OSHA درباره آموزش سوییپر چه می گوید؟

اگرچه سر در آوردن از نحوه کار کردن با یک اسکرابر یا سوییپر دستی چندان مشکل نیست اما کار کردن با یک کفشوی یا سوییپر خودرویی یا سرنشین دار اگر به درستی آموزش داده نشود می تواند دشوار باشد. از آنجائیکه  OSHA تعیین کرده است که این نوع تجهیزات بعنوان یک تراک صنعتی موتوردار طبقه بندی نمی شوند، نیازی به فراهم آوردن هیچ یک از نیازمندی های ذکر شده در بخش 1910.178. نیست. بنابراین هیچگونه الزامات OSHA برای هر یک از مدل های موتور دار متنوع زمین شوی صنعتی یا سویپر که نیاز به دریافت گواهینامه برای آن باشد، وجود ندارد. بهرحال شرایطی وجود دارند که در آنها کار کردن با اسکرابر یا سوییپر صنعتی نیازمند گواهینامه و تایید با  NRTLاست.

الزامات گواهینامه برای اسکرابر یا سوییپر به شرح ذیل است:

محیط های غیر خطرناک و غیر طبقه بندی شده

برای مدل های سوییپر باتری دار، شارژرهای باتری باید تایید شده توسط یک  NRTLباشد و آنکه آیا آنها بصورت یکپارچه با دستگاه ساخته شده یا بصورت مجزا تهیه می شوند. برای مدل های دوگانه سوز الزامات ویژه ای برای گواهینامه  NRTLوجود دارد

محیط های خطرناک یا دارای پتاسیل خطر و طبقه بندی شده

برای سوییپر های باتری دار علاوه بر الزامات خاص ذکر شده در مورد شارژر باتری موتورهای نیز باید تایید شده توسط یک  NRTLبرای استفاده تحت طبقه بندی مناسب باشند. اما الزامات برای گواهینامه  NRTL برای مدل های دستگاه جاروب خیابانی دو گانه سوز بصورت مشابه خواهد بود.

در پایان حتی در بخش هایی که  OSHA گفته است نیازی به گواهینامه نیست اگر قرار باشد سوییپر صنعتی در مکان های طبقه بندی شده استفاده شود.  آنها باید همیشه برای استفاده تحت طبقه بندی مناسب رتبه بندی شوند و کارفرمایان موظف هستند که برای کارکنان خود محیط کاری فراهم کنند که عاری از خطرات قابل تشخیص است که باعث مرگ یا جراحات جدی می شوند یا احتمال آن هست که باعث این موارد شوند.

 OSHAدر سالهای اخیر حد مجاز گرد و غبار سیلیس را کاهش داده است تا از حدود 2.3 میلیون کارگر آمریکایی که در حال حاضر در معرض تنفس گرد و غبار سیلیس کریستالین در محیط کار خود هستند محافظت نماید. بر اساس گزارشات ارائه شده و بررسی های انجام شده گرد و غبار سیلیس ذره است که معمولا یک صدم اندازه شن و ماسه است و می تواند در صورت استنشاق خطرات جدی سلامتی و ایمنی ایجاد کند.

کاهش تاثیرات مضر این ذرات بی نهایت کوجک در صورت استفاده از شیوه های کار اصلاح شده، کنترل های مهندسی، آموزش و آگاهی امکان پذیر است.

شیوه کار

تعریف OSHA از شیوه های کار برای کنترل قرارگیری در معرض سیلیس شامل مرطوب کردن زمین و آبپاشی گرد و غبار پیش از استفاده از سوییپر برای جاروب کردن است یا استفاده از شار آب توصیه شده توسط تولید کننده برای ابزار دارای کنترل های آبی

کنترل های مهندسی

کنترل های مهندسی که OSHA آنها را توصیه می کند شامل مرطوب کردن عملیات یا استفاده از سیستم های تهویه موضعی همانند غبارگیر است تا گرد و غبار حاوی سیلیس را از هوا و شش های کارکنان دور کند. شیوه کنترل دیگر که ممکن است خوبی کار کند محفظه بندی عملیات است یا عملیات تا حد امکان در یک فضای بسته عایق شده انجام شود.

نظافت با تجهیزات کارآمد نظیر سوییپر

شیوه های نظافتی کارآمد می تواند به کارکنان کمک کند که از قرار گیری در معرض ذرات سیلیس کریستالین معلق در هوا محافظت شوند و مقدار این ماده را به حد مجاز کاهش دهد. استاندارد جدید OSHA توصیه می کند که عملیات نظافتی در محیط حاوی گرد و غبار سیلیس با سوییپر های دارای سیستم کنترل گرد و غبار موثر، جاروبرقی هپا یا سایر روش هایی که گرد و غبار را به حداقل می رساند انجام شود.

گرد و غبار سیلیس در بسیاری از صنایع از قبیل ساخت و ساز، تولید شیشه، محصولات سفالی، محصولات رسی ساختمانی، محصولات بتن، ریخته گری، لابراتوری های دندان، صنعت پوشش دهی و رنگ، تولید جواهرات، محصولات دیرگداز، ایجاد فضای سبز، بتن آماده اختلاط، محصولات سنگی و برس سنگ، بلاستینگ با مواد ساینده، نصب و تعمیر کوره دیرگداز، راه آهن، شکست هیدرولیک برای گاز و روغن و تولید محصولات آسفالت وجود دارد که برای جمع آوری آن از سطوح کف باید از سوییپر های صنعتی سخت کار استفاده کرد.

سایر نیازمندی های قابل توجه

بعد از برآورد اولیه میزان قرارگیری در معرض سیلیس، کارفرما اباید یک برنامه کنترل قرارگیری در معرض سیلیس نوشته شده تهیه کند که شیوه های کنترل مورد استفاده را شرح دهد.  این پلن نوشته شده باید تسک های خاص را مشخص نماید که شامل میزان سیلیس، شرح چگونگی محافظت از کارکان باشد. کارکنان باید برای فهم نتایج این تسک ها آموزش داده شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۰۲
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی