googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

آب پرفشاری که از دستگاه واترجت صنعتی خارج می شود به راحتی می تواند باعث بریدگی پوست شده و جراحات جدی به بدن وارد کند. بطور کلی دستگاه های واتر جت صنعتی فشار بالایی ایجاد می کند که بی نهایت خطرناک است. بنابراین مهم است که هنگام کار با کارواش صنعتی از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده شود و نکات ایمنی مرتبط با این دستگاه به دقت مورد توجه قرار گیرد. برای آنکه هنگام استفاده از واترجت صنعتی هیچ گونه خطر یا آسیبی متوجه ما یا دیگران نشود باید موارد زیر مو به مو اجرا شود.


1- خواندن دستورالعمل واترجت صنعتی

دانستن آنکه چگونه به درستی از کارواش صنعتی خود استفاده کنید اولین احتیاط ایمنی است که باید پیش از استفاده از دستگاه مورد توجه قرار گیرد. تفاوت های زیادی بین مدل های مختلف جت واترها وجود دارد مثل امکانات، دمای آب و مقدار فشار. بنابراین دستورالعمل ارائه شده همراه با دستگاه خود را به دقت و کامل بخوانید. دستورالعمل ها خیلی طولانی نیستند اما اطلاعاتی که ارائه می کنند ممکن است برای ایمنی کار با دستگاه حیاتی باشد.

علاوه بری نکات ایمنی، دستورالعمل دستگاه شما شامل نحوه صحیح استفاده از امکانات ایمنی خاص همین دستگاه است. همچنین شیوه صحیح راه اندازه و اسمبل کردن و جدا کردن بخش های مختلف واترجت صنعتی شما در آن توضیح داده شده است که از لحاظ ایمنی بسیار مهم است.


2- در نظر گرفتن تمام خطرناک ممکن

به منظور جلوگیری از خطرات، باید نخست از آنها آگاه باشید. بنابراین تمامی خطرات احتمالی را قبل از شروع کار با واترجت صنعتی در نظر بگیرید. این خطرات شامل موانعی که ممکن است با آنها برخورد کرده و بیفتید، سطوح لغزند، سطوح ناصاف، مواردی که حواس شما را پرت می کند، کودکان و حتی رفت و آمد افراد می باشد.

اگر در جایی که افراد رفت و آمد می کنند مجبور هستید از واترجت صنعتی خود استفاده کنید حتما از علائم هشدار دهنده برای آگاه کردن افراد استفاده کنید. اینکه بخواهید تمام وقت به ترافیک اطراف خود توجه کنید باعث حواس پرتی شما شده و خطرات ایمنی به همراه دارد.

توجه کنید که هرگز و هرگز و هرگز آب را به سمت افراد، کودکان و حیوانات نگیرید.


3- پوشیدن لباس های ایمنی مناسب

بسیاری از عکس ها و فیلم ها هستند که نشان می دهند افراد در حالی که دمپایی به پا دارند یا شلوارک پوشیده اند، بدون آنکه از دستکش ایمنی و عینک محافظ استفاده کنند در حال کار کردن با واترجت صنعتی هستند اما بسیاری از جراحات ایجاد شده با این دستگاه به سادگی می تواند با استفاده از تجهیزات ایمنی جلوگیری شود. این تجهیزات ایمنی شامل موارد زیر است.


چکمه ها

اطمینان حاصل کنید که کفش یا چکمه هایی به پا دارید که بخش انگشتان آن بسته است. در صورت استفاده از دستگاه های واترجت صنعتی فوق فشار قوی باید از کفش های که بخش جلوی آنها استیل است استفاده کنید زیرا جریان پرفشار آب می تواند لاستیک را پاره کند.


دستکش

دستان یکی از معمول ترین بخش های بدن هستند که ممکن است با واترجت صنعتی آسیب ببینند. بنابراین دستکش ها یکی از بهترین اشکال پوشاک محافظ هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. دستکش نه تنها از دست شما محافظت می کنند بلکه در دست گرفتن تفنگی را بهبود می بخشند و به جلوگیری از جراحات غیرضروری دیگر جلوگیری می کنند.


شلوار بلند

چون شما در حال استفاده از آب پرفشار هستید که می تواند آلودگی و پسماند را از سطوح جدا کند، شما باید اطمینان حاصل کنید که پاهای شما در مقابل مواردی که ممکن است تحت فشار بالا به اطراف پرتاب شوند محافظت می شوند. بعلاوه اگر در حال تمیز کردن زمین هستید باید از پاهای خود در برابر جریان آب بازگشتی از زمین محافظت کنید.


عینک محافظ

همانطور که لازم است از پاهای خود در برابر اشیائی که به اطراف پرتاب می شوند محافظت کنید بسیار مهم است که از چشم خود نیز در برابر خطر مشابه محافظت نمایید. بنابراین باید از عینک محافظ استفاده کنید یا حداقل عینک آفتابی شاترپروف بزنید.


محافظ گوش

اگر در حال استفاده از واترجت صنعتی به ویژه مدل های بنزینی یا دیزلی هستید توصیه می شود از محافظ گوش استفاده کنید. در این مدل دستگاه ها، موتور در محفظه بسته قرار نگرفته است بنابراین صدای زیادی تولید می کند. دسی بل های بالایی که با پمپ و موتور ایجاد می شود می تواند به شنوایی شما آسیب بزند اگر دقت نکنید. دستگاه های واترجت صنعتی الکتریکی غالبا کم صدا هستند و معمولا به محافظ گوش احتیاج ندارند.


4- بازی نکردن با واترجت صنعتی

باید بدانید که دستگاه های واترجت ابزار هستند نه اسباب بازی. هرگز کارواش صنعتی را به سمت فرد دیگر یا حیوانات نگیرید. آب پرفشار خروجی می تواند باعث جراحت جدی شود و نباید هرگز بعنوان یک تفنگ آب پاش با این دستگاه برخورد شود. همیشه قبل از فشار دادن ماشه تفنگی دستگاه روی سطحی که می خواهید آن را تمیز کنید به دقت نشانه گیری کنید از واترجت خود همراه با نازل دوار بر روی شیشه یا سایر مواد شکستنی استفاده نکنید. برای شیشه ها، ماشین و سایر مواد شکننده از نازل فشار پایین استفاده کنید تا از آسیب دیدگی جلوگیری شود. هرگز به بچه اجازه کار کردن با کارواش خانگی را هم ندهید چه رسد به مدل های صنعتی و با سایر افراد حاضر در محیط هماهنگ کنید تا هنگام کار کردن با دستگاه به شما نزدیک نشوند.


5- استفاده از قفل ایمنی هنگام عدم پاشش

هنگامی که آب را پاشش نمی کنید قفل ایمنی دستگاه را فعال کنیدتا از پاشش ناخواسته آب جلوگیری کنید. بسیاری از دستگاه های واترجت صنعتی و البته نه همه آنها این قفل را بر روی دسته خود دارند. این قفل اهرم کوچکی است که می تواند پشت ضامن قرار گیرد تا از فعال شدن ناخواسته آن جلوگیری کند.

هرگز تفنگی را بدون فعال کردن این قفل روی زمین نگذارید. هرگز در حالی که دستگاه روشن و در حال پاشش آب است آن را ترک نکنید. اگر لازم است حتی برای یک دقیقه محل را ترک کنید دستگاه را خاموش کنید. برای پمپ شما نیز خوب نیست که هنگامی که از واترجت صنعتی استفاده نمی کنید آن را روشن باقی بگذارید و باعث استهلاک آن می شود همچنین خاموش کردن دستگاه از بروز حوادث ناخواسته جلوگیری می کند.


6- عدم استفاده از واترجت صنعتی دیزلی و بنزینی در فضای بسته

مدل های دیزلی و بنزینی گاز مونوکسید کربن منتشر می  کنند که بی رنگ و بی بو اما مرگبار است. بنابراین از این مدل ها در فضای بسته استفاده نکند. حتی اگر پنجره ها باز باشد باز این گاز تشکیل شده و می تواند خطرناک باشد. اگر می خواهید از دستگاه داخل فضاهای بسته استفاده کنید پیشنهاد ما استفاده از مدل های الکتریکی است . سلامت شما و دیگران بسیار مهم است.


7- رهاسازی فشار قبل از جدا کردن بخش های مختلف

بعد از انکه کار کردن با واترجت صنعتی تمام شد دستگاه را خاموش کرده و ضامن را فشار دهید. حتی بعد از آنکه دستگاه خاموش شد  فشار داخل آن باقی می ماند و می تواند باعث آسیب جدی شود اگر به شکل درست آزاد نشود. قبل از رهاسازی فشار باقی مانده تفنگی، نازل و لنس را جدا نکنید. جدا کردن تفنگی از شیلنگ فشار قوی وقتی همچنان آب پرفشار داخل آن است یعنی این آب مستقیما به سمت دست شما پاشش می شود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۰۷
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی