googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
يكشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۲ ب.ظ

انتخاب یک جاروبرقی صنعتی خوب برای داروسازی

گزارشات منتشر شده در خصوص صنایع داروسازی نشان می دهد که قیمت فزاینده و فشار هزینه، تغییرات ایجاد شده در استانداردها و طرح های در حال انقضاء منجر به کاهش حاشیه سود در صنایع داروسازی شده است. صرف نظر از بودجه کمتر، کنترل آلودگی همچنان یکی از مهمترین مسئولیت‌های تولیدکنندگان دارو است. آنها با چالش های نظافتی جدی مواجهه هستند و نیاز به پیروی از استانداردهای سختگیرانه دارند و چالش مهم دیگر آنها ارتباط با مشتریان و بیمه هاست. به عبارت ساده تر شرکت ها مسئول محافظت از افراد  و محصولات خود هستند. یک جاروبرقی صنعتی خوب می تواند به انجام عملیات نظافت به شکل موثر و اصولی کمک کند و محیط کار را ایمن و کارآمد حفظ کند. اما پیدا کردن یک مدل مناسب که متناسب با کاربرد و نیاز محیط باشد کار چندان ساده ای نیست.


غبارگیر در مقایسه با جاروبرقی صنعتی

دستگاه‌های جاروبرقی صنعتی و غبارگیر دستگاههایی کاملا متفاوت هستند. یک غبارگیر سرعت مکش (مترمکعب در ساعت) بالایی دارد اما قدرت مکش آن کم است. غبارگیرها  برای جمع آوری گرد و غبار معلق در هوا طراحی شده اند اما آنها نمی توانند گرد و غبار را از روی زمین یا سایر سطوح جمع آوری کنند.

جاروبرقی صنعتی می تواند هر دو پارامتر قدرت و سرعت مکش بالا را فراهم نماید بنابراین آنها می توانند بصورت موثر مایعات، گرد و غبار، ضایعات و سایر ذرات را از روی تمام سطوح شامل ماشین آلات، سطوح واقع در ارتفاع، دیوارها و کف جمع آوری کنند.


مقایسه جارو برقی صنعتی و جاروهای تجاری و فروشگاهی

جاروبرقی های تجاری یا فروشگاهی و سایر مدلهای چند منظوره عمومی برای استفاده در صنایع داروسازی یا مناسب نیستند زیرا آنها برای مدیریت نیازهای نظافتی سخت ساخته نشده اند. همچنین، این دستگاهها از موادی تولید شده اند که ضدعفونی کردن آنها دشوار است و آنها دارای سیستم فیلتراسیون باکیفیت نیستند.

دستگاههای جاروبرقی صنعتی دستگاههای دارای عملکرد باکیفیت هستند  که بصورت ویژه برای استفاده در محیطهای داروسازی طراحی شده اند. اگر مکنده صنعتی در محیط کلین روم استفاده شود باید فیلتر هپا و یا یولپا داشته باشد. تنها این مدل ها می توانند تنظیمات بین المللی برای استانداردسازی  ISOبرای نظافت هوا و اندازه ذره مجاز و سطح غلظت ذرات معلق در هوا را برآورده سازند.

مدیران معمولا مدلهای جاروبرقی متفاوتی برای عملیات نظافت متفاوت انتخاب می کنند زیرا یک مدل برای نظافت خطوط تولید بهتر است حال آنکه مدل دیگر ممکن است برای جمع آوری مایعات بهتر جواب دهد.


دائم کار یا عملکرد ناپیوسته

برای انتخاب بهترین مکنده یا جاروبرقی صنعتی مهم است که مدت زمان استفاده از دستگاه تعیین شود. جاروبرقی های تکف فاز که با موتورهای سانتریفیوژال کار می کنند برای نظافت خط تولید قرص یا کلین روم ها مطابق با یک برنامه نظافتی زمان بندی شده هستند مثلا اگر لازم است روزی یکبار عملیات نظافت انجام شود. آنها همچنین برای نظافت عمومی تجهیزات تولید مناسب می باشند. این دستگاههای تک فاز همچنین قابل اتصال مستقیم به تجهیزات تولید با عمکلرد ناپیوسته نظیر خطوط فرآوری قرص ها هستند که انتشار ذرات ریز در هوا را به حداقل رسانده و ضایعات مواد را از کارکنان دور نگه می دارند.

بهرحال این تنظیمات برای تاسیساتی که تجهیزات تولید آنها بصورت پیوسته کار می کنند توصیه نمی شود. یک جاروبرقی صنعتی با موتور توربینی سه فاز اقتصادی ترین شکل برای عملکرد پیوسته یا 24 ساعته در هفت روز هفته است.  موتورهای سه فاز با بازده الکتریکی بالاتر در طولانی مدت در مقایسه با مدلهای تک فاز عمل کننده با موتورهای سانتریفیوژال عمل می کنند. بنابراین بصورت خاص مهم است که مشخصات جزئی هر مکنده برای بی نقص بودن فرآوری شامل پورتهای هر دستگاه و سرعت مکش هر پورت مشخص شود.


فیلتر هپا یا یولپا

یکی از مهمترین المان ها درباره یک جاروبرقی صنعتی سیستم فیلتراسیون آن است. نوع فیلتر بستگی به اندازه ذره ماده ای دارد که باید جمع آوری شود. اغلب محیط های تولیدکننده مواد دارویی نیاز به مدل مکنده ای دارند که مجهز به فیلتر هپا یا یولپا باشد. فیلتر هپا 97/99 % ذرات تا اندازه ذره 3/0 میکرون را فیلتر می کنند. فیلترهای یولپا تا 999/99 % ذراتی به کوچکی 12/0 میکرون را فیلتر می کنند.


فیلترهای چند مرحله ای یا بزرگ

یک جاروبرقی صنعتی با سیستم فیلتراسیون چندمرحله ای حداکثر بازده عملیاتی را فراهم می کند. فیلترهای چند مرحله ای از تعدادی فیلتر استفاده می کنند که به ترتیب ریزتر می شوند تا ذرات را هنگام مکش به دام انداخته و نگه دارند که از خفگی فیلترهای اصلی جلوگیری کرده و فرسایش و پارگی آنها را در طول زمان به حداقل کاهش می دهد.

دستگاه های جارو برقی صنعتی باکیفیت از فیلترهای بزرگ با سطح فیلتراسیون کافی بعنوان فیلتر اولیه استفاده می کنند. این طراحی نسبت هوا به پارچه را بهینه کرده و سرعت هوای عبور کرده از فیلتر را آهسته می کند. با این نوع فیلترهای دارای سطح فیلتراسیون بزرگ، جاروبرقی می تواند به راحتی حجم زیادی از مواد را در بازه زمانی طولانی مدت بدون خفگی جمع آوری کند. زیرا فیلترها دچار گرفتگی عامل اصلی افت عملکرد هستند و می توانند طول عمر موتور را کوتاه کنند، فیلترهای مناسب زمان توقف کار و تعمیر و نگهداری را کاهش می دهند.


جریان رو به بالا و جریان رو به پایین

یکی دیگر از ملاحظات مهم برای کاربردهای کلین روم محل قرارگیری فیلتر داخل جاروبرقی صنعتی است. استانداردهای سختگیرانه ایزو برای صنایع داروسازی کلین روم ها را ملزم به استفاده از جاروبرقی صنعتی تک موتوره با موتور سانتریفیوژال می کند که دارای فیلتر هپا یا یولپا نصب شده بصورت upstream  و downstream هستند که می تواند ذرات معلق را از جریان هوای مکش شده و جریان هوای خروجی جدا کنند.

در محیط کلین روم مهم است که از بازگشت هر نوع گرد و غبار به محیط با جریان هوای خارج شده از اگزوز دستگاه جلوگیری شود. یک فیلتر قبل از موتور قرار گرفته است تا از موتور در مقابل ذرات ریز جلوگیری کند حال آنکه یک فیلتر بعد از موتور قرار گرفته است تا پسماند و ذراتی را که موتور می تواند حین عملکرد نرمال خود تولید کند جذب نمایند.با فیلتراسیون مناسب، هوای فرش تمیز همیشه از عقب جاروبرقی صنعتی خارج می شود صرف نظر از اینکه چه چیزی وارد خرطومی دستگاه می شود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۱۴
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی