googlecba0bbe43e127a22.html

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

وبلاگ جامع در مورد تجهیزات نظافت صنعتی

در این وبلاگ تجهیزات نظافت صنعتی گوناگون شامل اسکرابر، سوییپر، واترجت، جاروبرقی، ترولی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
چهارشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۰۷ ق.ظ

مدلهای مختلف جاروبرقی و اهمیت جاروبرقی صنعتی

اولین دستگاه مکنده موتور دار در سال 1901 توسط هربرت سسیل بوث اختراع شد. امروزه دستگاههای جاروبرقی در محیط های گوناگون وجود دارند و هر یک با مشخصه های متفاوتی طراحی و تولید شده اند تا نیازهای بخش‌های گوناگون را برآورده کنند. مکنده ها در مدل های متفاوت شامل خانگی، حرفه ای، جاروبرقی صنعتی ، مدلهای خاک و مدلهای آب و خاک، ایستاده، کوله‌ای، دارای عملکرد پیوسته، ثابت، پرتابل، تجاری و سنگین کار وجود دارند. فرقی نمی کند که دستگاه مکنده از چه مدلی باشد و در هر صورت تکنولوژی به کار رفته در تمام آنها یکسان است.


تکنولوژی جارو برقی

قدرت مکش مکنده توسط اختلاف در فشار هوا ایجاد می شود. یک فن الکتریکی فشار داخل دستگاه را کاهش می دهد. بنابراین فشار اتمسفر هوا را به داخل نازل دستگاه هل می دهد و همراه با آن آلودگی و گرد و خاک نیز به مخزن دستگاه منتقل میشود.

در محیط های تجاری و صنعتی دستگاههای مکنده به صورت پایه به مدلهای زیر تقسیم می شوند:

- مدل خاک

- مدل آب و خاک

- مدل کوله‌ای

- مدل ایستاده

- جاروبرقی صنعتی دائم کار


مدل خاک

یک جاروبرقی مدل خاک در جایی که لازم است گرد و غبار خشک از روی سطوح سخت جمع آوری شود سودمند است. این مدل های جمع و جور بوده، از لحاظ ابعاد کوچک هستند و ظرفیت 6 تا 10 لیتر دارند و با تجهیزات جانبی برای کاربردهای متنوع ارائه می شوند.


مدل آب و خاک

یک مدل آب و خاک برای جمع آوری گرد و غبار خشک بعلاوه ریزش آب یا مایعات می تواند مورد استفاده قرار گیرد. بهترین مدل های آب و خاک همان دستگاههای جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی هستند که می توانند حجم بالای آب، روغن و سایر سیالات ویسکوز را جمع کنند. بسیاری از این دستگاهها در ترکیب با یک اسکرابر دیسکی استفاده می شوند تا گریس، روغن و سایر لکه هایی را که توسط عملیات برس زنی دستگاه کفشوی از سطح جدا شده اند مکش کنند.


مدل کوله ای

یک جاروبرقی کوله‌ای را کاربر می تواند همانند کوله پشتی بر پشت خود حمل کند. این مدل ها بسیار سبک هستند و کابل برقی بلند (حداقل 25 متر) دارند. این جاروبرقی ها معمولا از مدل خاک هستند و برای استفاده در مراکز خرید، مجتمع ها، نظافت هواپیما و سالن سینما مناسب هستند.


جاروبرقی ایستاده

یک مدل ایستاده معمولا وسیله ای برای جمع آوری گرد و خاک از روی سطوح نرم مثل فرش و موکت است. فرش ها بصورت کثیف می شوند زیرا افراد پیوسته روی آنها راه می روند. گرد و خاک یا شن و ماسه ای که توسط کفش افراد حمل می شود در عمق الیاف فرش در طول زمان جای می گیرد. جاروبرقی های ایستاده برس های غلطکی دارند که در فضای بین الیاف نفوذ کرده و گرد و غبار را از آنها خارج می کند که این آلودگی بالا آورده شده توسط برس سریعا توسط موتور مکنده جمع آوری شده و به مخزن منتقل می شود.


جاروبرقی صنعتی دائم کار

یک جاروبرقی صنعتی دائم کار ابزاری برای جمع آوری آلودگی در شیفت های کاری طولانی است. بطور کلی هر مکنده دارای موتور کلکتوری یا ذغالی دارای عملکرد ناپیوسته است یعنی از دستگاه می توان برای مدت 30 الی 45 دقیقه به صورت پیوسته استفاده کرد. در مقابل جاروبرقی های دارای موتورهای توربینی را میتوان بصورت شبانه روزی استفاده کرد. این رده از مکنده ها دارای پمپ های ساید چنل هستند که قدرت مکش بالایی را نیز فراهم می کند.

قیمت مدل های مختلف جاروبرقی متفاوت بوده و بسته به نوع و کیفیت ساخت تغییر می کند. بطور کلی ارزان ترین مدل ها مدلهای خاک هستند که برای مصارف خانگی استفاده میشوند و گاهی هم ممکن است در هتل ها یا بیمارستان ها بکار روند. مکنده های دارای موتورهای ذغالی معمولا توسط خریداران ترجیح داده می شوند چون طراحی جمع و جور دارند و در مقایسه با دستگاههای جاروبرقی صنعتی دائم کار با موتور توربینی و پمپ ساید چنل ارزان تر هستند. اما در کاربردهای سنگین و محیط های صنعتی باید از مدل های صنعتی دائم کار استفاده کرد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۲۲
نظافت صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی